Bez korków pod torami

Już niebawem kierowcy przejeżdżający przez Międzylesie nie będą musieli tkwić w korkach, które powstawały przez zamykające się często szlabany przejazdu kolejowego. Za dwa lata powstanie tu tunel, który poprowadzi ruch pod torami. Prace nad inwestycją właśnie ruszają.

mie1

Budowa tunelu pochłonie 87 mln zł z budżetu miasta. Będzie on przebiegał na północ od przejazdu kolejowego. Inwestycja będzie wymagała przebudowy fragmentów ulic Żegańskiej i Zwoleńskiej oraz częściowo ulic poprzecznych. Roboty drogowe – polegające na poszerzeniu Żegańskiej od ul. Pożaryskiego po linię kolejową i Zwoleńskiej od torów po ul. Mrówczą, aby miały po dwa pasy ruchu w każdą stronę – prowadzone będą na długości 872 m, łącznie z 80-metrowym tunelem. Wybudowane zostaną dwa podziemne przejścia dla pieszych – pod torami kolejowymi w pobliżu stacji kolejowej, oraz, na wysokości ul. Dworcowej by ułatwić dotarcie do Urzędu Dzielnicy. Przebudowane będzie rondo przy ul. Pożaryskiego, nowe powstaną na wlocie ul. Dworcowej w Żegańską, na skrzy-żowaniu ul. Żegańskiej z ul. Szpotańskiego, ul. Patriotów z ul. Zwoleńską i ul. Zwoleńskiej z Mrówczą. Wykonana zostanie ścieżka rowerowa. Po wybudowaniu tunelu przewidziane jest zlikwidowanie naziemnego przejazdu strzeżonego przy stacji PKP Międzylesie.

Wykonawca tunelu firma Strabag lada dzień przystąpi do wycinki drzew, głównie po zachodniej stronie torów kolejowych, a w lutym zacznie wyburzać zabudowania przeszkadzające w realizacji inwestycji. Jak policzono, zniknąć musi ponad 300 drzew, sześć budynków mieszkalnych i 13, na ogół drewnianych, prowizorycznych pawilonów handlowych i usługowych. Trwa wy- właszczanie mieszkańców z budynków przeznaczonych do rozbiórki. Tym rodzinom, którym jeszcze nie zaproponowano wywłaszczeń, urzę-dnicy z wawerskiego wydziału spraw lokalowych wskazują propozycje czasowego przeniesienia się do lokali socjalnych. – Budowa tunelu i przebudowa odcinków ważnych ulic Międzylesia wymagać będzie czasowych zmian w organizacji ruchu. Prace nad nią jeszcze trwają – twierdzi inwestor, czyli Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

REKLAMA

REKLAMA