Jeszcze nie zaczęli, a już denerwują
Mieszkańcy Międzylesia i kierowcy jadący wzdłuż torów zaczynają odczuwać budowę wiaduktu pod torami, choć ta ruszy dopiero w czerwcu. Zburzono wiele punktów usługowych, a na drogach tworzą się korki. Budowa będzie trwała do końca 2015 roku. Do tego czasu nie będzie łatwo.

poprzedzające budowę wjazdu do przyszłego tunelu drogowego
Na razie roboty prowadzi pięciu podwykonawców. Karczują teren inwestycji, demontują pawilony i budynki, modernizują sieć kanalizacyjną, gazową i elektryczną. Pod koniec marca rozpoczęła się rozbiórka pawilonów handlowo-usługowych po północnej stronie ul. Żegańskiej i przy rondzie Braci Skurów. Zniknęły: punkt poprawek krawieckich, sklepik z okryciami, warzywniak.
Wypożyczalnia kaset przeniosła się na drugą stronę ulicy, zajmując „dziuplę” po punkcie ostrzenia noży, nożyczek, dorabiania kluczy.
Do wyburzenia zostały dwa budynki po zachodniej stronie ul. Mrówczej przy jej skrzyżowaniu z ul. Zwoleńską. Termin rozbiórki upływa 8 kwietnia. Pozostałe wyburzenia zostaną przeprowadzone – jak informuje biuro prasowe Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych – do czerwca br.
Przesunięta została część ogrodzenia firmy Forest obok Biedronki. Kontynuowane były prace przy budowie ostatniego odcinka kolektora W od ul. Rogatkowej po ul. Patriotów. Zostaną one ukończone pod koniec roku. Na zamkniętych dla ruchu odcinkach ul. Mrówczej budowana jest sieć kanalizacyjna, wodociągowa i energetyczna.

Z terenu zajmowanego przez ABB wydzielono narożną część między ul. Żegańską i ul. Kazimierza Szpotańskiego, przez którą będzie biegł, od przyszłego ronda naprzeciw Wawerskiego Centrum Kultury, wykop do tunelu pod torami kolejowymi. W związku z tym zlikwidowany został przylegający do ogrodzenia ABB parking i zniknął obok niego głaz upamiętniający żołnierzy poległych w walce o wyzwolenie Międzylesia. Zasadnicze roboty związane z budową tunelu pod torami kolejowej linii do Otwocka ruszą w czerwcu.