Jeszcze nie zaczęli, a już denerwują

Mieszkańcy Międzylesia i kierowcy jadący wzdłuż torów zaczynają odczuwać budowę wiaduktu pod torami, choć ta ruszy dopiero w czerwcu. Zburzono wiele punktów usługowych, a na drogach tworzą się korki. Budowa będzie trwała do końca 2015 roku. Do tego czasu nie będzie łatwo.
W narożniku terenu należącego dotychczas do ABB trwają prace  poprzedzające budowę wjazdu do przyszłego tunelu drogowego
W narożniku terenu należącego dotychczas do ABB trwają prace
poprzedzające budowę wjazdu do przyszłego tunelu drogowego

Na razie roboty prowadzi pięciu podwykonawców. Karczują teren inwestycji, demontują pawilony i budynki, modernizują sieć kanalizacyjną, gazową i elektryczną. Pod koniec marca rozpoczęła się rozbiórka pawilonów handlowo-usługowych po północnej stronie ul. Żegańskiej i przy rondzie Braci Skurów. Zniknęły: punkt poprawek krawieckich, sklepik z okryciami, warzywniak.

Wypożyczalnia kaset przeniosła się na drugą stronę ulicy, zajmując „dziuplę” po punkcie ostrzenia noży, nożyczek, dorabiania kluczy.
Do wyburzenia zostały dwa budynki po zachodniej stronie ul. Mrówczej przy jej skrzyżowaniu z ul. Zwoleńską. Termin rozbiórki upływa 8 kwietnia. Pozostałe wyburzenia zostaną przeprowadzone – jak informuje biuro prasowe Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych – do czerwca br.
Przesunięta została część ogrodzenia firmy Forest obok Biedronki. Kontynuowane były prace przy budowie ostatniego odcinka kolektora W od ul. Rogatkowej po ul. Patriotów. Zostaną one ukończone pod koniec roku. Na zamkniętych dla ruchu odcinkach ul. Mrówczej budowana jest sieć kanalizacyjna, wodociągowa i energetyczna.

Z terenu zajmowanego przez ABB wydzielono narożną część między ul. Żegańską i ul. Kazimierza Szpotańskiego, przez którą będzie biegł, od przyszłego ronda naprzeciw Wawerskiego Centrum Kultury, wykop do tunelu pod torami kolejowymi. W związku z tym zlikwidowany został przylegający do ogrodzenia ABB parking i zniknął obok niego głaz upamiętniający żołnierzy poległych w walce o wyzwolenie Międzylesia. Zasadnicze roboty związane z budową tunelu pod torami kolejowej linii do Otwocka ruszą w czerwcu.

REKLAMA

REKLAMA