Horror w drodze do warszawy

Budowa tunelu drogowego w Międzylesiu oraz wymiana wschodniego toru kolejowego na długie miesiące sparaliżują ruch drogowy w Wawrze. Kierowcy jeżdżący do Warszawy wzdłuż torów muszą przygotować się na czekające ich utrudnienia i uzbroić się w cierpliwość.
Przesiadka na pociąg również niewiele da. Składy poruszać się będą bowiem wahadłowo po jednym torze
Przesiadka na pociąg również niewiele da. Składy poruszać się będą bowiem wahadłowo po jednym torze

Już za dwa tygodnie pełną parą ruszy budowa tunelu pod torami kolejowymi w Międzylesiu. Spowoduje to zamknięcie tamtejszego przejazdu kolejowego oraz wielu ulic, którymi mieszkańcy linii otwockiej codziennie jeżdżą do pracy. Jakby tego było mało, Polskie Linie Kolejowe (PLK) równocześnie rozpoczną wymianę wschodniego toru na odcinku od Wawra do Falenicy.

– Obie inwestycje zostały połączone i będą się zaczynać od trwających ok. trzech miesięcy prac przygotowawczych. Po ich wykonaniu roboty przeniosą się na drugi, zachodni tor. Tu prace potrwają również ok. trzech miesięcy. Budowa tunelu drogowego w Międzylesiu spowoduje zlikwidowanie znajdującego się tam przejazdu kolejowego. Na czas budowy zostanie uruchomiony przejazd przy przystanku Warszawa Anin – mówi Maciej Dutkiewicz z PLK.

Co to oznacza dla kierowców? Korki, korki i jeszcze raz korki. W dodatku przesiadka do SKM-ki czy pociągu Kolei Mazowieckich również niewiele da, ponieważ te będą jeździć wahadłowo po jednym torze. Zorganizowana zostanie wprawdzie komunikacja zastępcza, ale autobusy będą poruszać po i tak już przeładowanych drogach. Na domiar złego prawdopodobnie dopiero w październiku zakończy się remont spalonego Mostu Łazienkowskiego.

Pozostaje pocieszać się faktem, że po ukończeniu inwestycji, czyli pod koniec 2016 roku, do centrum Warszawy przez Wawer będzie się jeździło dużo szybciej. Jedynym utrudnieniem dla mieszkańców Otwocka wybierających drogę wzdłuż torów będzie przeciążony most na Świdrze.

Harmonogram prac drogowych

  • 8 czerwca (poniedziałek) do września 2016 r. – zamknięcie ul. Żegańskiej od ul. Dworcowej do ul. Pożaryskiego;
  • 19 czerwca (piątek) – zamknięcie przejazdu kolejowego w Międzylesiu i jego docelowa likwidacja;
  • 26 czerwca (piątek) – otwarcie przejazdu kolejowego w Aninie, który będzie funkcjonował do czasu zakończenia budowy;
  • 1 lipca (środa) – rozpoczęcie budowy komory kanalizacji w ul. Patriotów, poprowadzenie objazdu przez działkę przy ul. Żegańskiej 2;
  • 15 lipca do września 2016 r. – zamknięcie ul. Żegańskiej od ul. Dworcowej do ul. Patriotów;
  • 1 sierpnia (sobota) – otwarcie ul. Mrówczej i ul. Zwoleńskiej od Rogatkowej do stacji paliw;
  • 1 sierpnia (sobota) – zamknięcie na trzy miesiące zachodniej strony ul. Patriotówi ul. Szpotańskiego.
  • qqw says:

    Po co naprawiają tory skoro w związku z budową „tunelu” istnienie tej linii ma coraz mniejszy sens/perspektywy. Wyrzucanie kasy. Skoro ktoś podjął decyzję o uniemożliwieniu rozwoju tej linii kolejowej (tunel drogowy) to trzeba być konsekwentnym i linię zamknąć. Mi się ta sytuacja nie podoba, jestem zwolennikiem transportu szynowego, ale jeszcze bardziej nie lubię marnotrawienia kasy z moich podatków. Cóż „włodarze/urzędnicy” wiedzą lepiej. Więcej autobusów! Więcej rond! A może rower? Śmigłowiec?

  • Antoni says:

    a Państwo Redaktorstwo zapomniało o pozostałych przejazdach kolejowych na drodze z Otwocka do Warszawy? Toż to też są utrudnienia dla kierowców… czasem tak samo duże jak przeprawa przez Świder. Utrudnienia zmniejszą się dopiero po zakończeniu Południowej Obwodnicy Warszawy, ale to dopiero w 2019 r.

2 thoughts on “Horror w drodze do warszawy”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA