Komunikacyjny armagedon

Zaczęło się! Budowa tunelu w Międzylesiu weszła w decydującą fazę. Drogowcy na siedem dni zamknęli przejazd kolejowy przy ul. Zwoleńskiej. Objazd zostanie uruchomiony, ale dopiero 26 czerwca. Kierowcy utknęli w korkach, a liczba pociągów została ograniczona.

km

To jakiś koszmar. W ciągu dnia jest tylko kilka kursów SKM i KM. Nie dość, że pociągi rzadko jeżdżą, to podróż do Warszawy wydłużyła się nawet o pół godziny. Wiele pociągów kursuje z opóźnieniami – tłumaczy Ilona Kożuchowska, mieszkanka Otwocka. – Podobnie jest z autobusami. Przez to ciągle spóźniam się do pracy – żali się pasażerka. Wszystko przez największą w ostatnich latach inwestycję drogową na linii otwockiej, która weszła w decydującą fazę. Budowa tunelu w Międzylesiu kosztuje nie tylko mnóstwo pieniędzy, ale także cierpliwości, szczególnie mieszkańców Wawra i podróżnych.

W piątek, 19 czerwca w nocy drogowcy zamknęli na pół roku ul. Zwoleńską i Żegańską na odcinku od ul. Patriotów do Pożaryskiego. Dotyczy to także przejazdu kolejowego przy stacji Międzylesie, który zostanie zamknięty na zawsze. Drogowcy zafundowali kierowcom i podróżującym pociągami komunikacyjny koszmar. Alternatywny objazd, który wytyczyli przez tory przy ul. Lucerny w Aninie, zostanie uruchomiony dopiero tydzień później! – Jest to konieczne. Potrzebujemy czasu, aby przenieść urządzenia sterowania ruchem przy zachowaniu procedur bezpieczeństwa – mówi Agata Choińska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie. Drogowcy jednak obiecują, że objazd będzie otworzony najpóźniej w piątek, 26 czerwca. Przez kilka dni mieszkańcy Wawra. To samo dotyczy także karetek ze szpitala w Międzylesiu będą musieli jeździć aż do przejazdu, który znajduje się ponad dwa kilometry dalej. Drogowcy twierdzą jednak, że innego wyjścia nie ma.

To jednak nie koniec utrudnień. Zamknięcie przejazdu kolejowego w Międzylesiu odbije się także na komunikacji miejskiej. – Do czasu otwarcia przejazdu w Aninie podróż autobusem może się znacznie wydłużyć, nawet o kilkanaście minut – mówi Igor Krajnow z Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Autobusy linii 115 i 305 od skrzyżowania ul. Patriotów z Że-gańską pojadą ul. Szpotańskiego, IX Poprzeczną i Kajki. Natomiast linia 119 od skrzyżowania ul. Lucerny i Patriotów pojedzie ul. Widoczną, Błękitną, Floriana i Traktem Lubelskim aż do wiaduktu na ul. Płowieckiej.

Podróżnych jeżdżących pociągami również czeka wiele utrudnień. Zmiany w kursowaniu SKM wprowadzono już 14 czerwca. Na linii otwockiej liczba pociągów została ograniczona, a część z nich rozpoczyna i kończy kursy na stacji Warszawa-Wawer. Dla pociągów SKM S1 na linii pruszkowskiej obowiązuje zmieniony rozkład jazdy. – Został on skonstruowany w taki sposób, aby zapewnić w porannym szczycie komunikacyjnym możliwie jak największą liczbę pociągów jadących w kierunku centrum Warszawy, a w godzinach popołudniowych w kierunku Otwocka – zapewnia Igor Krajnow. ZTM chciał ułatwić życie podróżnym, dlatego uruchomił zastępczą linię autobusową ZS7.

Pasażerowie narzekają, że niektóre składy SKM są skrócone. Czy można to zmienić? – Wydłużenie składów SKM nie jest możliwe. W związku z prowadzonymi pracami zostały natomiast wydłużone składy Kolei Mazowieckich, które kursują w godzinach szczytu – tłumaczy Igor Krajnow. – Ze względu na budowę tunelu w Międzylesiu i remont torów na odcinku Wawer-Falenica nie ma obecnie możliwości, aby SKM jeździła częściej. Monitorujemy jednak przepływ pasażerów. Jeśli okaże się, że w pociągach jest tłok, będziemy korygować rozkład jazdy lub zwiększymy liczbę kursujących autobusów – podkreśla Krajnow.

Utrudnienia na linii otwockiej potrwają około pół roku. Do końca roku tunel ma być gotowy w stanie surowym. Potem drogowcy położą m.in. nową nawierzchnię.

  • Linia zastępcza ZS7
    Autobusy kursują na trasie:
    OTWOCK: – Orla – Świderska – Kołłątaja – Józefów: Piłsudskiego – Warszawa: Patriotów – Szpotańskiego – Widoczna – Płowiecka –Grochowska – WIATRACZNA
    Uruchomiono przystanki:
    ŚWIDER 01 i 02, PKP JÓZEFÓW 01 i 02, PKP MICHALIN 01 i 02, CICHA 01 i 02, WĄSKA 01 i 02, JAROSŁAWSKA 01 i 02, ŚWIDER-KOŚCIÓŁ 01, RZEMIEŚLNICZA 01 I 02, WIATRACZNA 56.
    Linia będzie kursowała do 12 grudnia.
  • Honorowanie biletów
    Wszystkie bilety ZTM (z zastrzeżeniem ważności stref biletowych) są honorowane w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinku Otwock – Warszawa Zachodnia. Bilety KM są honorowane w pociągach SKM na odcinku Otwock – Warszawa Zachodnia, a także w autobusach komunikacji zastępczej ZS7 (Otwock-Wiatraczna), w autobusach linii 521 na odcinku Falenica – pl. Zawiszy oraz w innych autobusach i tramwajach na trasach pokrywających się z tym odcinkiem.
  • Na skróty przez Radość
    W piątek, 26 czerwca został uruchomiony przejazd w Aninie, który będzie funkcjonował do czasu zakończenia całej inwestycji. Przerwa pomiędzy zamknięciem jednego a otwarciem drugiego przejazdu jest niezbędna do przeniesienia wyposażenia przejazdu z Międzylesia do Anina. W tym czasie kierowcy mogą korzystać z estakady w ciągu ul. Czecha lub z przejazdów w Radości (Panny Wodnej – Izbicka) i Falenicy (Bysławska, Młoda – Walcownicza).
  • Izabella Skrzypińska says:

    Największym problemem, który przeradza zaistniałą sytuację w prawdziwy koszmar dojazdowy, nie jest zmiana rozkładu jazdy, tylko notoryczne opóźnienia pociągów KM jadących od i do Otwocka. Czym wytłumaczyć codzienne opóźnienia pociągów jadących z Dęblina co najmniej o 10 a czasami nawet 20 min. w godzinach porannych? Nie ma przecież na odcinku Dęblin-Otwock żadnych utrudnień technicznych. To logiczne, że jeżeli pociąg nie trzyma się rozkładu, to jadąc po trasie z jednym torem blokuje jazdę drugiego. To takie trudne do zrozumienia dla KM???

    • M says:

      Te opóźnienia wynikają zapewne z puszczania tą trasą pociągów dalekobieżnych, które przed remontem jeździły przez Stojadła. Teraz zwykłe KM muszą czekać na mijanki.. Ktoś fatalnie tym wszystkim zarządza…

3 thoughts on “Komunikacyjny armagedon”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA