Falstart z logo

Otwock pozostaje bez jubileuszowego logo. To, które wygrało prezydencki konkurs, nie podoba się radnym, więc nie zgodzili się, aby zostało znakiem graficznym obchodów 100-lecia miasta. Czy wobec tego będzie nowy konkurs?
Z 20 nadesłanych prac konkursowych komisja zakwalifikowała do konkursu jedynie pięć. Oto cztery pozostałe propozycje na jubileuszowe logo Otwocka
Z 20 nadesłanych prac konkursowych komisja zakwalifikowała do konkursu jedynie pięć. Oto cztery pozostałe propozycje na jubileuszowe logo Otwocka

Po rozstrzygnięciu przez prezydenta Zbigniewa Szczepaniaka konkursu na zaprojektowanie logo na jubileusz Otwocka została zwołana  konferencja prasowa, na której oficjalnie poznaliśmy zwycięską pracę i dowiedzieliśmy się, kto jest jej autorem. Logo publikowaliśmy na łamach „Linii” w poprzednim numerze. Czy będzie ono znakiem przyszłorocznych obchodów? O tym zgodnie z regulaminem konkursu miała zdecydować rada miasta. Radni w tej sprawie wypowiedzieli się podczas sesji, która odbyła się 13 października. Większością głosów nie zgodzili się, aby logo absolwentki ASP z Jaworzna firmowało jubileusz Otwocka. – Niestety artyści wybrali nowoczesną sztukę, która mi się nie podoba – stwierdził radny Dariusz Piętka.

– Skoro Otwock jest liderem sosnowych klimatów, to co robi w tym projekcie choinka, czyli świerk? Logo projektowała osoba z Jaworzna, która nie musi być zorientowana w sytuacji miasta. Dlaczego wybrano świerk, a nie sosnę? – pytał przewodniczący rady miasta Jarosław Margielski.

Otock_logo_konkurs
To logo nie spodobało się radnym Otwocka

Na pytanie odpowiedziała wiceprezydent Agnieszka Wilczek, przewodnicząca zespołu konkursowego, który wybierał zwycięskie logo. – Mogę państwu udostępnić cztery pozostałe prace, abyście mogli zobaczyć, jakie logotypy zgłoszono do konkursu. Jeśli chodzi o 15 pozostałych, to są znaki graficzne bardzo podobne do siebie, i tyle w tym temacie mam do powiedzenia – odpowiedziała wiceprezydent.

Głos zabrał też Zbigniew Szczepaniak. – Jeśli chodzi o ocenę artystyczną pracy, to ilu będzie mieszkańców, tyle będzie opinii. Może w przyszłości zaproponujemy inny regulamin. Wybierzemy pięć propozycji, które rada miasta weźmie pod uwagę – stwierdził prezydent. Radny Krzysztof Kłósek zwrócił uwagę, że zapisy konkursu mogły być nieprecyzyjnie zapisane, skoro na 20 nadesłanych prac, aż 15 nie spełniło wymogów formalnych. – Po stronie organu wykonawczego zrobiliśmy wszystko jak trzeba, teraz decyzja należy do państwa radnych – mówiła wiceprezydent Wilczek.

– To po co była zwołana ta konferencja prasowa w sprawie wyboru logo, skoro rada miasta nie zdążyła się jeszcze wypowiedzieć? Po co wprowadzać opinię publiczną w błąd? – pytał radny Kłósek. – To nie była konferencja prasowa, tylko spotkanie prasowe, na którym poinformowałam, że prezydent dokonał wyboru, tak jak to było w regulaminie. A to, czy wskazane przez komisję logo będzie znakiem obchodów, zależy do rady miasta – odpowiedziała Agnieszka Wilczek.

Za wyborem logo zagłosował tylko radny Marek Leśkiewicz, 13 radnych było przeciw, a cztery osoby wstrzymały się od głosu. W tej sytuacji autorka pracy nie otrzyma nagrody pieniężnej w wysokości 2 tys. zł lub nagrody rzeczowej o tej wartości.

Radna Małgorzata Rock zaproponowała, żeby ogłosić kolejny konkurs na logo, tym razem wśród otwockich szkół. Sprawą zajmie się na najbliższym spotkaniu komisja kultury, sportu i turystyki. Posiedzenie odbędzie się we wtorek, 20 października o godz. 16.15 w urzędzie miasta w budynku C.

  • Marek says:

    Kolejny blamaż! Co za nieudactwo komptenecji organizatorów i władz! Żeby nawet nie potrafić profesjonalnie napisac regulaminu konkursu a korzystać bez pomyślunku z metody „kopiuj-wklej” od innych!

One thought on “Falstart z logo”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA