Most gotowy, ale bez zjazdu na Wał Miedzeszyński

Most Łazienkowski znów jest przejezdny, ale bez zjazdu na Wał Miedzeszyński. Przeprawa została otworzona w środę, 28 października około godz. 6. Na swoje trasy wracają też autobusy.

most-lazienkowski1_1445870555

Kierowcy z niecierpliwością czekali na otwarcie mostu Łazienkowskiego. Od środy rano jest już całkowicie przejezdny. Jednak nie wszyscy kierowcy w pełni będą się cieszyć z odbudowanego mostu. Dotyczy to mieszkańców m.in. Wawra i powiatu otwockiego, którzy często korzystali z tego skrętu. Jak zapowiedział stołeczny Ratusz jeszcze przez kilka miesięcy zamknięty będzie jeden z najważniejszych zjazdów – na Wał Miedzeszyński (prowadzący w kierunku granic Warszawy i Puław). Dlatego jadąc od strony centrum w kierunku Pragi nie będzie można zjechać z przeprawy na wał. Dlaczego?

W czasie remontu betonowej części mostu nad wałem okazało się, że fragment przylegający do tego zjazdu jest w bardzo złym stanie i trzeba go było zbudować od nowa – prace nadal trwają. Kierowcy z regionu otwockiego muszę uzbroić się w cierpliwość, bo ze zjazdu będą mogli prawdopodobnie skorzystać najwcześniej pod koniec roku.

Most Łazienkowski został otwarty dla ruchu i kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy w obu kierunkach. Po jednym będą jeździły autobusy. Wróci także dozwolona prędkość – 80 km/h.

– Na swoje stałe trasy wróciły również autobusy linii: 138, 141, 143, 151, 182, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525, E-1 – wylicza Agnieszka Kłąb ze stołecznego Ratusza. Na moście nie będą funkcjonowały przystanki, bo rozebrano prowadzące do nich schody. Pojawią się dopiero za kilka miesięcy, ale w innym miejscu niż do tej pory.

– Przeprawa była zamknięta od połowy lutego, kiedy to pożar pomostu technicznego spowodował uszkodzenie stalowej konstrukcji mostu – mówi Agnieszka Kłąb. Został odbudowany w pół roku i w środę rano otwarty dla ruchu. Jednak wszystkie prace zakończą się w przyszłym roku. Do 30 września 2016 r. będą trwały m.in. prace służące zabezpieczeniu konstrukcji stalowych i betonowych przed korozją czy montaż rurociągów. Dlatego w różnych miejscach mogą występować czasowe utrudnienia.

W przyszłym roku rozpoczną się również prace nad kładką rowerową pod mostem, która połączy drogę rowerową na lewym brzegu Wisły ze ścieżką wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.

Inwestycja, która kosztuje ponad 104 mln zł, ma zakończyć się na wiosnę 2016 r. Most otrzyma 10-letnią gwarancję na elementy stalowe i 8-letnią na części żelbetowe.

REKLAMA

REKLAMA