Kolej czeka na rewolucję

Szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo. Tak mają podróżować pasażerowie PKP Polskich Linii Kolejowych po modernizacji trasy z Warszawy do Lublina, która przebiega przez powiat otwocki. Przetarg na remont pierwszego odcinka linii kolejowej Otwock-Lublin został już ogłoszony. Prace mają ruszyć w 2017 roku.

pkp

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy, który zmodernizuje linię kolejową na odcinku Otwock – Lublin. To pierwszy etap prac na trasie z Warszawy do Lublina. W sumie zostanie wyremontowanych 150 km linii kolejowej. Koszt inwestycji to blisko 3,5 mld zł. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina skróci się do 90 minut. To o 45 minut krócej niż dotychczas.

PLK zmodernizują także sieć trakcyjną, wymienią rozjazdy oraz zamontują urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. Zwiększy się także komfort podróży pasażerów. Wszystkie stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej, zostaną też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. W samym Otwocku oprócz dodatkowego toru powstaną bezkolizyjne przejazdy, tunel, wiadukty oraz nowe przystanki i parkingi. W sumie na remontowanym odcinku Otwock – Lublin PLK wybuduje dwa nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami.

Pozostała infrastruktura także zostanie wyremontowana. Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy zapewnią płynny przejazd pociągów. Zmiany odczują także kierowcy, gdyż zmieni się stan dróg na zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.

Realizacja prac na trasie Warszawa – Lublin planowana jest na lata 2017-2020. Zanim to nastąpi, PLK przygotują alternatywne połączenie Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji linii, a także wpłynie na sprawną realizację prac na tym odcinku. Terminowość realizacji tak dużej inwestycji zapewni zastosowany tryb przetargu ograniczonego, który pozwoli na wybór rzetelnego wykonawcy.

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.