Kolej czeka na rewolucję

Szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo. Tak mają podróżować pasażerowie PKP Polskich Linii Kolejowych po modernizacji trasy z Warszawy do Lublina, która przebiega przez powiat otwocki. Przetarg na remont pierwszego odcinka linii kolejowej Otwock-Lublin został już ogłoszony. Prace mają ruszyć w 2017 roku.

pkp

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy, który zmodernizuje linię kolejową na odcinku Otwock – Lublin. To pierwszy etap prac na trasie z Warszawy do Lublina. W sumie zostanie wyremontowanych 150 km linii kolejowej. Koszt inwestycji to blisko 3,5 mld zł. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina skróci się do 90 minut. To o 45 minut krócej niż dotychczas.

PLK zmodernizują także sieć trakcyjną, wymienią rozjazdy oraz zamontują urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. Zwiększy się także komfort podróży pasażerów. Wszystkie stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej, zostaną też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. W samym Otwocku oprócz dodatkowego toru powstaną bezkolizyjne przejazdy, tunel, wiadukty oraz nowe przystanki i parkingi. W sumie na remontowanym odcinku Otwock – Lublin PLK wybuduje dwa nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami.

Pozostała infrastruktura także zostanie wyremontowana. Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym i rozjazdy zapewnią płynny przejazd pociągów. Zmiany odczują także kierowcy, gdyż zmieni się stan dróg na zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.

Realizacja prac na trasie Warszawa – Lublin planowana jest na lata 2017-2020. Zanim to nastąpi, PLK przygotują alternatywne połączenie Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji linii, a także wpłynie na sprawną realizację prac na tym odcinku. Terminowość realizacji tak dużej inwestycji zapewni zastosowany tryb przetargu ograniczonego, który pozwoli na wybór rzetelnego wykonawcy.

REKLAMA

REKLAMA