Po kolei o inwestycjach na kolei

Skończą się korki przy przejazdach kolejowych, a pociągi będą jeździć szybciej i bezpieczniej. Modernizacja linii kolejowej na odcinku Otwock–Pilawa przyniesie korzyści nie tylko pasażerom, ale i kierowcom. Rozpoczęcie robót planowane jest w kwietniu 2017 roku.

pkp

Przejazdy kolejowe w Otwocku czeka prawdziwa rewolucja. Może na razie trudno sobie to wyobrazić, ale zapomnimy o widoku zamkniętych szlabanów, będziemy jeździć sprawniej i bezkolizyjnie. – Na odcinku Otwock–Pilawa planowana jest budowa drugiego toru oraz kompleksowa modernizacja linii kolejowej nr 7 z Otwocka do Lublina. Na odcinku Świder–Śródborów planowana jest budowa dwóch nowych tuneli drogowych pod torami oraz dwóch przejść dla pieszych pod torami – mówi w rozmowie z „Linią” Łukasz Kwasiborski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Pierwszy tunel ma powstać w miejscu, gdzie będzie zlikwidowany przejazd przez tory przy ulicy Majowej w Świdrze. Powstanie tu przejście pod torami. Budowa drugiego tunelu planowana jest w miejscu obecnego przejazdu przez tory przy ulicach Żeromskiego i Filipowicza, który również zostanie zlikwidowany. Tu także powstanie specjalne przejście dla pieszych pod torami. Ponadto planowana jest budowa przejścia pod torami z wyjściami na perony w rejonie stacji głównej PKP Otwock oraz drugiego, naprzeciwko budynku teatru „Jaracza”. Najmniej zmieni się przejazd w Śródborowie, który zostanie tylko zmodernizowany. Zła wiadomość jest taka, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie przewidują budowy dodatkowych parkingów przy stacjach na odcinku Świder–Śródborów.

Inwestycje przewidziane do realizacji podczas modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock–Lublin są obecnie na etapie pozyskiwania pozwoleń na budowę. Wnioski zostały złożone do Urzędów Wojewódzkich w Lublinie i w Warszawie. Przetarg na realizację robót budowlanych został ogłoszony pod koniec 2015 roku, a prace mają rozpocząć się już  w kwietniu 2017 r. Planowany koszt inwestycji to 3,5 mld zł.

  • eld says:

    Czy jest to ten niestrzeżony i zlikwidowany przejazd przez tory? Jeśli tak, to nikogo tam nie powinno być, a zwłaszcza „młodzieży szkolnej (szkół: Technikum Ekonomiczne przy ul. Konopnickiej, zespołu szkół zawodowych przy ul.Pułaskiego oraz zespołu szkół przy ul. Filipowicza.)
    – mieszkańców Osiedla „Kmicica” i „Osady Bilewiczów” w cotygodniowej wędrówce do miejscowego kościoła,
    – jak również mieszkańców tego rejonu Otwocka dokonujący zakupów w miejscowych punktach sprzedaży.
    Przejście to szczególnie jest uciążliwe dla kobiet gdy z małymi dziećmi w wózkach muszą sforsować przejście przez tory”. Jest to miejsce skrajnie niebezpiecznie.

  • Uporządkowania wymaga również przejście przez tory w ul.Pułaskiego i Cybulskiego. Jest to przejście o znacznym nasileniu ruchu osobowego. Korzystają z tego przejścia :
    – młodzież szkolna (szkół: Technikum Ekonomiczne przy ul. Konopnickiej, zespołu szkół zawodowych przy ul.Pułaskiego oraz zespołu szkół przy ul. Filipowicza.)
    – mieszkańcy Osiedla „Kmicica” i „Osady Bilewiczów” w cotygodniowej wędrówce do miejscowego kościoła,
    – jak również mieszkańcy tego rejonu Otwocka dokonujący zakupów w miejscowych punktach sprzedaży.
    Przejście to szczególnie jest uciążliwe dla kobiet gdy z małymi dziećmi w wózkach muszą sforsować przejście przez tory.. W XXI wieku taka prowizorka, nie przynosi chwały PKP ani miejscowym władzom miasta i powiatu. To jeden z przykładów braku należytej troski o potrzeby mieszkańców Otwocka

    • eld says:

      Czy dobrze kojarzę – jest to ten zamknięty od lat przejazd niestrzeżony? jeśli tak – to jest on od wieków nieczynny i nikogo tam nie powinno być, zwłaszcza „kobiet gdy z małymi dziećmi w wózkach muszą sforsować przejście przez tory, jak również mieszkańcy tego rejonu Otwocka dokonujący zakupów w miejscowych punktach sprzedaży”. Jeśli tam są, to na własną odpowiedzialność i ryzyko.

3 thoughts on “Po kolei o inwestycjach na kolei”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA