Karczew zmienia wizerunek

Wiosna to najlepszy czas na metamorfozę. I to nie tylko w szafie, ale i w… sieci. Na początku maja Karczew zmienił swoją stronę internetową. Nowa witryna jest bardziej przejrzysta i czytelna. Teraz gmina szuka jeszcze symbolu, który pozwoliłby wypromować Karczew. Dlatego władze ogłosiły konkurs na logo.

karcz

Siedem lat w wirtualnym świecie to przepaść. A tyle właśnie funkcjonowała gminna strona internetowa Karczewa. Nowa witryna www.karczew.pl zadebiutowała tuż po majowym długim weekendzie. Od poprzedniczki różni ją przede wszystkim układ graficzny – duże, czytelne ikony, więcej grafiki niż tekstu, ruchome zdjęcia, świeża kolorystyka. Witryna jest teraz podobna do również niedawno zmienionej strony internetowej otwockiego urzędu miasta. Otwock otrzymał na jej stworzenie dofinansowanie ze środków ministra administracji i cyfryzacji, aby spełniała ona wymogi Krajowych Ram Operacyjności i była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nowa strona Karczewa także jest przystosowana do takich potrzeb – po naciśnięciu odpowiednich ikon można np. zwiększyć czcionkę tekstu lub zmienić kontrast.

Najpierw strona
Karczew przy tworzeniu strony nie korzystał ze środków zewnętrznych. Odnowienia wizerunku witryny dokonała firma, która do tej pory się nią zajmowała. I zrobiła to – jak zapewnia w rozmowie z „Linią” sekretarz gminy Krzysztof Szczegielniak – za kilka tysięcy złotych. – Strona działa, ale nad jej poszczególnymi elementami fachowcy są jeszcze pracują, ponieważ na bieżąco uzupełniamy treści konkretnych dzia-łów – mówi sekretarz.
Nowa strona miała wystartować dużo wcześniej, bo w grudniu ubiegłego roku, nawet przed stroną otwocką, ale wprowadzono tyle zmian i poprawek, że jej tworzenie zakończyło się dopiero pod koniec kwietnia.

Teraz logo
Oprócz nowej strony Karczew planuje jeszcze jedną poważną zmia-nę wizerunkową. Chce mieć logo, które będzie kojarzyło się z gminą i promowało ją na zewnątrz.

– Najpopularniejszym znakiem graficznym jest herb Karczewa, przedstawiający profil białego baranka. Posługujemy się nim wszędzie i przy każdej okazji, a herb tak naprawdę nie wszędzie się do tego nadaje. Stąd pomysł na znalezienie logo. Część samorządów, chociażby powiat otwo-cki, ma już taki charakterystyczny znak. Dlatego zdecydowaliśmy się ogłosić konkurs na logo – mówi Krzysztof Szczegielniak. – Nie jest to pierwszy konkurs. Kilka lat temu taki sam był już ogłoszony. Został wtedy wyłoniony zwycięzca, ale nie zgodził się on na drobne poprawki do swojej pracy i dlatego nie korzystamy z jego projektu. Po kilku latach wracamy do tego pomysłu – dodaje sekretarz gminy.

Głównym założeniem konkursu jest to, żeby logo promowało gminę. Jeżeli zgłoszone propozycje nie będą spełniać tego warunku,
pozostanie nierozstrzygnięty. – Na pewno nie będzie takiej sytuacji, że wpłyną dwie niezbyt udane propozycje i coś z nich trzeba będzie wybrać – zaznacza Szczegielniak. Zapytany, co jego zdaniem mogłoby znaleźć się w logo, odpowiada:

– Sam jestem ciekaw, co zaproponują uczestnicy konkursu. Co kojarzy im się z Karczewem: sady, pomidory, pałac w Otwocku Wielkim, bunkry? – zastanawia się.

Konkurs ma charakter otwarty, adresowany jest do wszystkich osób pełnoletnich, bez względu na to, czy są profesjonalistami (plastykami, grafikami, specjalistami zajmującymi się projektowaniem reklam), czy utalentowanymi amatorami, studentami, uczniami itd. Propozycja logo powinna budzić pozytywne skojarzenia oraz podkreślać charakter i specyfikę gminy. Znak graficzny powinien jednoznacznie kojarzyć się z gminą Karczew i w syntetyczny sposób wyrażać jej charakter i aspiracje. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przygotowanie pracy zgodnie z regulaminem zamieszczonym na nowej stronie internetowej urzędu miejskiego w Karczewie oraz przesłanie jej na adres organizatora lub dostarczenie osobiście do urzędu do 30 czerwca. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie dwie propozycje. Autor zwycięskiego logo otrzyma nagrodę w wysokości 3 tys. zł.

Na koniec hasło
Po wybraniu logo gminy planowane jest jeszcze ogłoszenie konkursu na dopasowanie do niego hasła reklamowego. Kreatywnym umysłom pozostaje zatem porzucić myśl o wakacyjnym lenistwie i już zacząć zastanawiać się nad oryginalnymi propozycjami, bo hasła typu „Gmina Karczew jest the best” raczej nie usatysfakcjonują jurorów. O szczegółach i terminach planowanego jesienią konkursu będziemy jeszcze informować.

REKLAMA

REKLAMA