Miesiąc utrudnień na „Nadwiślance”

W poniedziałek, 13 czerwca rozpoczęła się przebudowa 6-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 801, tzw. Nadwiślanki,  na pograniczu gmin Sobienie-Jeziory i Wilga. Na kilka dni zostanie ona całkowicie zamknięta dla ruchu. Podobnie będzie z 1,5-kilometrowym odcinkiem drogi Otwock-Celestynów, który powiatowi drogowcy zablokują pod koniec czerwca.

mapa 801 sobienie jeziory.

To jedna z długo wyczekiwanych inwestycji. Fragment drogi wojewódzkiej na pograniczu gmin Sobienie-Jeziory (4 km) i Wilga (2 km) był w fatalnym stanie. Na odcinku ponad 6 km nie było asfaltu. Droga jest wyłożona płytami betonowymi, które irytowały kierowców od ponad 60 lat – wtedy zostały ułożone dla ciężkiego, wojennego sprzętu. Teraz podróżni nie będą już podskakiwać na betonowych płytach. – Od lat dążyłem do tego, aby zmodernizować ten odcinek drogi nr 801. Nareszcie się udało – cieszy się Stanisław Pawlak, dyrektor Rejonu Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Otwock-Piaseczno.

Drogowcy zakasali już rękawy. Rano, w poniedziałek, 13 czerwca robotnicy zamknęli 6-kilometrowy fragment 801 i wjechali na drogę ciężkim sprzętem. Zamknięto odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 739, na wysokości Sobieni Szlacheckich, aż do stacji benzynowej w miejscowości Celejów w gminie Wilga (pow. garwoliński).

W pierwszej kolejności drogowcy pozbędą się starej nawierzchni. – Przez kilka pierwszych dni inwestycji 4-metrowa maszyna będzie tłukła betonowe płyty, które potem posłużą jako podbudowa drogi – wyjaśnia Stanisław Pawlak. Dlatego okoliczni mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość i… zatkać uszy. Wibracje maszyny kruszącej betonowe płyty dadzą o sobie znać i fundamenty domów zadrżą w posadach.

Ziemia zadrży w Sobieniach
– Tego rodzaju uciążliwości potrwają tylko kilka dni – obiecuje Stanisław Pawlak. – Kiedy maszyna skruszy płyty, rozpocznie się kolejny etap robót – dodaje. Warto uzbroić się w cierpliwość, bo 6-kilometrowy odcinek 801 zmieni się nie do poznania. – Droga nareszcie będzie równa, asfaltowa
i z poboczami, bo zostanie poszerzona do 7 m – wyjaśnia Stanisław Pawlak. – Na wierzch zostanie wylany asfalt o grubości aż 24 cm – 4 cm warstwy wyrównawczej, 10 cm podbudowy bitumicznej, 6 cm warstwy wiążącej i 4 cm warstwy ścieralnej – wylicza dyrektor Rejonu Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Otwock-Piaseczno.

Przebudowa 6-kilometrowego odcinka kosztuje ok. 7 mln zł. Wykonawcą, który wygrał przetarg, jest otwocka firma Towemo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to roboty zakończą się w połowie lipca.  Do tego czasu kierowców jednak czeka wiele utrudnień. Najgorzej będzie w tym tygodniu, kiedy odcinek 801 całkowicie zamknięto dla ruchu. Okoliczni mieszkańcy, m.in. Sobieni Kiełczewskich, mają zapewniony dojazd do swoich posesji, ale inni podróżni muszą nadłożyć drogi. Na dalszym etapie robót na modernizowanym odcinku, ruch będzie odbywał się wahadłowo.

Objazdy wytyczono przede wszystkim dla kierowców ciężarówek: trasą nr 50 (Piotrowice – Kołbiel), drogą nr 17 (Kołbiel – Garwolin) i nr 76 (Garwolin-Wilga). – Przepraszamy za utrudnienia, ale przebudowa 6-kilometrowego odcinka wymaga wielu zabiegów, dzięki którym droga będzie bezpieczna i szeroka – zapewnia Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich z rejonu drogowego Otwock-Piaseczno.

Droga z Otwocka do Celestynowa jak autostrada
Utrudnienia czekają również na drodze powiatowej Otwock-Celestynów. – W poniedziałek, 27 czerwca zostanie zamknięty 1,5-kilometrowy odcinek od przepustu do przejazdu kolejowego w Pogorzeli – informuje Tadeusz Płaczek, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Otwocku. Objazdy wytyczono od ul. Narutowicza w Otwocku do trasy krajowej nr 17, następnie drogą powiatową w Woli Duckiej będzie można dojechać przez Glinę do Starej Wsi.
Przebudowa 1,5-kilometrowego odcinka jest kontynuacją modernizacji drogi Otwock-Celestynów, którą rozpoczęto rok temu. Fragment ten zostanie poszerzony, a obok jezdni pojawi się ścieżka rowerowa. – Na tę inwestycję mieszkańcy czekali od wielu lat – tłumaczy Dariusz Grajda, przewodniczący rady powiatu. – Rozbudowa pierwszego odcinka po stronie Celestynowa w 2015 r. kosztowała 1,5 mln zł. Połowę sfinansowano z budżetu powiatu, a połowę dołożyła gmina Celestynów. W tym roku jest podobnie. Rozbudowa 1,5-kilometrowego fragmentu pomiędzy przepustem, a przejazdem kolejowym w Pogorzeli kosztuje 1,5 mln zł – wyjaśnia Dariusz Grajda. Jeśli roboty pójdą zgodnie z planem, to droga będzie przejezdna pod koniec wakacji.

– W następnym roku będziemy chcieli zakończyć modernizację całej drogi. Pozostało do zrobienia jeszcze ok. 2 km. Wtedy nowa trasa ze ścieżką rowerową połączy się z ul. Narutowicza w Otwocku. Dlatego będziemy apelowali do otwockiego samorządu o dofinansowanie inwestycji w wysokości 1 mln zł – wyjaśnia przewodniczący rady powiatu. I dodaje, że w 2018 r., kiedy modernizacja linii kolejowej Warszawa-Lublin wejdzie w decydującą fazę, komunikacja zastępcza będzie kursowała właśnie drogą łączącą Otwock z Celestynowem.

– Dlatego ta inwestycja jest priorytetem – podkreśla przewodniczący rady powiatu. Dzięki temu mieszkańcy nie będą aż tak mocno odczuwali komunikacyjnego armagedonu, który nadciągnie do powiatu w 2018 r.

  • Kierowca says:

    JECHAŁEM DZIS DK 801 I OZNAKOWANIE JEST FATALNE A WRACAJĄC Z POLIKA DO WA-WY PRZEJECHAŁEM JAK I INNI CAŁYM ODCINKIEM I BEZ PROBLEMU .

  • Bogdan says:

    Prosimy o prawidłowe oznakowanie objazdow dla samochodów osobowych istnieje obawa że może ktoś zaginac w okolicznych sadach

  • bu says:

    Przydało by się dobrze oznakowac ten objazd bo jest tragedia jakas

  • mieszkaniec says:

    JAKI zamknięcie na kilka dni ? Chyba do konca roku.

4 thoughts on “Miesiąc utrudnień na „Nadwiślance””

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA