Kolej na modernizację

Rozbudowa i modernizacja linii kolejowej na odcinku Otwock – Pilawa ma się rozpocząć  pod koniec 2018 roku. Inwestycja PKP nie uzyskała jeszcze wszystkich pozwoleń, w tym środowiskowych.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor
Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor

To ma być prawdziwa rewolucja na kolei. Powstaną tunele, wiadukty, dodatkowy tor. Zanim jednak planowana modernizacja linii kolejowej na odcinku Otwock – Pilawa faktycznie się rozpocznie, trzeba uzyskać wiele zgód i pozwoleń. Nadal nie wiemy, kto będzie prowadził roboty budowlane, nie ma też decyzji środowiskowej. Na te i inne pozwolenia kolej czeka od ponad półtora roku. Przed wakacjami regionalny dyrektor ochrony środowiska w Warszawie odmówił uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia, w postępowanie włączyli się też ekolodzy. Zaniepokojeni tymi informacjami, zwróciliśmy się do PKP z pytaniem, kiedy rozpocznie się modernizacja linii kolejowej na terenie Otwocka.

– Inwestycja jest na etapie pozyskiwania pozwoleń na budowę i prowadzenia postępowania przetargowego związanego z wyborem wykonawców. Wszystkie wnioski zostały złożone. Pozwolenia planujemy pozyskać jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie robót na linii jest zaplanowane na połowę przyszłego roku. Zasadnicze prace na odcinku pomiędzy Otwockiem a Pilawą rozpoczną się w grudniu 2018 r. – poinformował nas Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Przypomnijmy, że na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. Wpłynie to korzystnie także na komfort pasażerów. Wszystkie stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej, zostaną też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. Na odcinku Świder – Śródborów plano- wana jest budowa dwóch nowych tuneli drogowych pod torami oraz dwóch przejść dla pieszych pod torami. Po zrealizowaniu tych planów zapomnimy o widoku zamkniętych szlabanów, będziemy jeździć sprawniej i bezkolizyjnie. Planowany koszt inwestycji na kolei to 3,5 mld zł.

REKLAMA

REKLAMA