Uważaj na Reymonta i Żeromskiego!

To czarny punkt na otwockich drogach! Na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Reymonta nietrudno o kraksę. Zdarzyło się tu wiele kolizji, odnotowano nawet śmiertelne wypadki. Kilka dni temu doszło tam do kolejnych dwóch groźnie wyglądających stłuczek.

AGNIESZKA JASKULSKA

Ulice Żeromskiego i Reymonta to główne drogi wylotowe, którymi można dojechać do miasta lub dotrzeć do Trasy Lubelskiej. W miejscu, gdzie ulice krzyżują się, nie ma sygnalizacji świetlnej ani ronda. Dlatego kierowcy muszą tam zachować szczególną ostrożność. Z policyjnych statystyk wynika, że m.in. właśnie na tym skrzyżowaniu najłatwiej o wypadek. Kolejne dwa odnotowano pod koniec lutego.

W niedzielę, 26 lutego około godz. 19 doszło do zderzenia bmw i samochodu dostawczego. Kilka dni wcześniej, w czwartek, 23 lutego po godz. 8 zderzyły się mercedes i renault. Siła uderzenia była tak duża, że tylny zderzak mercedesa wbił się w słup. Policjanci podkreślają, że częstymi przyczynami kolizji i wypadków są niedostosowanie prędkości do warunków jazdy, a także wymuszanie pierwszeństwa.

Okoliczni mieszkańcy od dawna apelują do władz miasta i powiatu o przebudowę skrzyżowania. „Linia” pisała o tym wielokrotnie. Jednak dopiero niedawno samorządowcy i drogowcy zaczęli myśleć o bezpieczeństwie. Planują przebudować skrzyżowanie na rondo albo zrobić tam sygnalizację świetlną.

  • guzolot says:

    Ciekawe ile jeszcze trupów potrzeba, żeby ruszyli dupy i przebudowali to „skrzyżowanie”. Wyjeżdżając z Reymonta (od północy) widoczność w prawo jest prawie zerowa. A stamtąd jest bardzo duży ruch. Często z bardzo dużą prędkością.

    • guzolot says:

      Miało być „wyjeżdżając z Reymonta od str. Biedrony” …

  • Robert H. says:

    Pamietacie ten straszny wypadek 4 policjantów w cywilu (kilku zabitych). Jest to do dzisiaj bardzo niebezpieczne miejsce. Brakowalo po prostu linii, zeby zrozumiec, ze szeroka ulica podporzadkowana jest waskiej. Wielki szok, wielkie blabla, wiele kwiatów i swieczek (ale podpadajaco krótko). I co ? I nic. Do dzisiaj bialej linii nie zrobili (nawet nie wspominajac o mozliwosci zmiany regulacji).

    Sam tam wielokrotnie o maly wlos bym sie nie rozwali (zostal rozwalony). Goscie i krewni tez juz niejedno przezyli (udalo im sie pzrezyc, sic), mimo wczesniejszych ostrzezen.

    Otwock to jednak dziura, nie sorry: dziurka.

  • wioska says:

    o tak, miejsca to tam jest malo, malo, malutko, Biedronka i Top Market się zmieściły, teraz coś jeszcze będą budować po drugiej stronie, jak tylko wytną drzewa (przy studni), rondo się nie zmieści, gdzie tam, zwłaszcza np. takie jak kiedyś było na przejeździe kolejowym w Międzylesiu, żeby MiniBus mógł skręcić w lewo, o takie to już w ogóle się nie zmieści, co tam trupy i rozbite samochody, a kogo to tam obchodzi…

  • arko says:

    Czy nie prościej było by zamontować sygnalizację świetlną na tym skrzyżowaniu? obyło by się wtedy bez „rujnacji” terenu jak przy budowie ronda.

    • KK says:

      Powiem przekornie, że najprościej było by nic nie robić …
      Światła trochę poprawią sytuację, ale niewiele. Nie ma lewoskrętów, prawoskrętów, zobacz jaki tam jest ruch w szczytowych godzinach porannych i jaki jest ruch pieszych. Jesli powstaną światła, to będa sie tworzyc korki na Żeromskiego. Teraz natomiast trudno wyjechać z Reymonta.

      Poniżej jest jest link do kilku koncepcji rond w Otwocku i opinia ZDP do nich:
      http://archiwum.otwock.pl/asp/default.asp?ID=110&IDs=2079
      ZDP daje jakieś z …. wyciągnięte argumenty o braku miejsca, o bliskiej zabudowie, o rujnacji terenu – zupełnie jak Ty. Czy jesteś urzędnikiem z ZDP?
      Inna sprawa, że ta koncepcja jest zła, bo wjazd na rondo ul. Żeromskiego od przejazdu kolejowego nie wymusza zmniejszenia prędkości i powstaje problem jak na rondzie na Warszawskiej/Kościelnej.

      Zobacz ile miejsca na rondo jest przewidziane w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego
      http://www.bip.otwock.pl/dokumenty/WPPI/2001_2852.pdf
      http://www.bip.otwock.pl/dokumenty/WPPI/2001_2852.rtf

      W Michalinie było jeszcze mniej miejsca i rondo powstało. Miejsca jest sporo, wystarczy mieć dobrą wolę. Argumentacja, że rondo zdewastuje teren jest zupełnie od czapy, ale jesli komuś podoba się obecny stan ulic w Otwocku, to ja nie mam więcej pytań.

  • KK says:

    Na tym skrzyżowaniu zdecydowanie potrzebne jest rondo. Co roku dochodzi tu do wypadków. Ruch samochodów do/z Otwocka jest spory, tędy przebiegają też trasy pieszych do szkół, przystanku autobusowego, supermarketów, kościoła. W zeszłym roku czy wczesniej powstała koncepcja budowy ronda, ale Nierząd Dróg Powiatowych stwierdził, że jest za mało miejsca :)))) Można sie pochlastać … Miejsca jest od groma! Można je odsunąć w stronę niezabudowanego terenu, można też zamknąć wylot ul. Składowej, która jest bardzo mało uczęszczana, uliczka ta jest przewidziana do zaślepienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Sprawa do rozwiązania jest prosta, brakuje tylko dobrej woli urzędników.

7 thoughts on “Uważaj na Reymonta i Żeromskiego!”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Podobny artykuł

100 lat z pompą

REKLAMA

REKLAMA