Dobra przestrzeń dla reklam

Czy Otwock ma szanse na uporządkowanie? Fundacja Dobra Przestrzeń podczas spotkania w magistracie rozpoczęła dyskusję na ten temat.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

W otwartym spotkaniu zorganizowanym przez Fundację Dobra Przestrzeń z Otwocka wzięła udział garstka mieszkańców. A szkoda, bo można było posłuchać ciekawych pomysłów i rozwiązań na uporządkowanie reklamowego bałaganu.

Pomocna w tym miałaby być tzw. ustawa krajobrazowa. Podczas spotkania padły propozycje m.in. ujednolicenia tablic reklamowych i innych elementów małej architektury, takich jak kosze na śmieci, ławki czy latarnie. Zaproponowano umieszczanie reklam i szyldów na tych samych wysokościach, dobór podobnej kolorystki dla ogrodzeń, chodników, wjazdów, dachów budynków i ich elewacji, niezaklejanie witryn sklepowych. Jeden z wątków rozmów dotyczył także wsparcia w realizacji nowych inwestycji nawiązujących do stylu świdermajer.

Można też było zobaczyć zdjęcia otwockich ulic i budynków, na których umieszczono reklamy, oraz ich retusz ukazujący jak wprowadzić ład przestrzenny w tych miejscach. Mimo zaproszenia dla mieszkańców, przedsiębiorców, urzędników i radnych w spotkaniu uczestniczyło tylko siedmioro osób (w tym wiceprezydent Otwocka Piotr Stefański, przedstawiciel OPWiK Piotr Chruszczyk i Anna Szymańska-Petryk z Towarzystwa Przyjaciół Otwocka). Pod koniec rozmów dotarł jeszcze radny Dariusz Piętka. Uzgodniono, że fundacja przedstawi teraz swoje propozycje na komisji rady miasta.

  • Zenek says:

    Potrzebny komisarz od spraw estetyki. Powinien nakładać kary za brak porządku na właścicielach nieruchomości.Naprawdę tego w Otwocku brakuje.Dlaczego to miasto nie może być uporządkowane???co na to władze miasta?

  • Rumun says:

    Z tym prawem doboru kolorystyki ogrodzeń to trochę przesada, choć akurat do dopiero planowanych ogrodzeń mógłby się odnosić, ale brakuje w naszym Otwocku ładu, te wszystkie budynki i ogrodzenia pozbawione często dziesiątek paskudnych szyldów i oklein mogłyby wyglądać schludnie i elegancko. Oby to się kiedyś zmieniło.
    PS. Budynki z wizualizacji wyglądają rewelacyjnie

  • is says:

    …”dobór” kolorystki dla ogrodzeń, chodników, wjazdów, dachów budynków i ich elewacji” – z powyższego tekstu wynika, że taka ingerencja w inwestycje, zazwyczaj prywatne, daje Ustawa Krajobrazowa.. Proponuje autorce przy pisaniu tekstu zajrzeć do wymienionego aktu prawnego a nie zawierzać wątpliwej znajomości tematu reprezentowanej przez prelegenta, Bo na spotkaniu rzeczywiście można było mieć wrażenie, że Ustawa daje prawo urzędnikom do ingerowania w zacytowany sposób w nieruchomości już istniejące. Dowodem tego miały być kolejne fotografie, niektóre zamieszczone przez autorkę artykułu.

3 thoughts on “Dobra przestrzeń dla reklam”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

REKLAMA

REKLAMA