Kreatywna nauka

W nowym roku szkolnym uczniowie karczewskich podstawówek będą mogli uczestniczyć w cyklach zajęć dodatkowych z przedmiotów ścisłych. Wszystko za sprawą projektu „Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła”, który otrzymał dofinansowanie z Unii Europejskiej. Szkoły dostaną sprzęt elektroniczny, pomoce naukowe oraz pieniądze na przeprowadzenie cykli 30 zajęć z matematyki, przyrody, języka angielskiego, przedsiębiorczości, robotyki i programowania.

SYLWIA WYSOCKA

W projekcie „Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła” uczestniczy kilka podwarszawskich gmin: Karczew, Wiązowna, Góra Kalwaria, Piaseczno, Ząbki i Zielonka. Jego liderem jest firma „Mały Inżynier”, która w lutym złożyła wniosek o unijne dofinansowanie. Przeszedł on pozytywnie ocenę formalną i merytoryczną i otrzymał dotację.

– W ramach projektu wsparciem zostaną objęte szkoły podstawowe, których organem prowadzącym jest gmina Karczew. Będą to Szkoła Podstawowa nr 2 oraz placówki w Sobiekursku, Glinkach i Otwocku Wielkim – informowała na sierpniowym posiedzeniu komisji oświaty Anna Sikora z wydziału inwestycji i pozyskiwania funduszy. – Podczas realizacji projektu szkoły zostaną doposażone w sprzęt komputerowy do prowadzenia zajęć i podnoszenia kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów. Najbardziej skorzysta „Dwójka”, w której powstanie pracownia multimedialna. W każdej ze szkół będą także prowadzone dodatkowe bezpłatne zajęcia dla dzieci – dodała. Będą to przede wszystkim ćwiczenia z przedmiotów ścisłych.

Uczniowie wezmą udział w zajęciach z matematyki, przyrodniczo-laboratoryjnych, kursach języka angielskiego oraz przedsiębiorczości z wykorzystaniem gier. Wszystkie zajęcia będą mogli prowadzić nauczyciele przedmiotowi pracujący w danych szkołach. Dodatkowo odbywać się będą także kursy specjalne, takie jak naukowe show, robolab, laboratorium kodowania, zajęcia rozwijające umiejętności z robotyki, które będą prowadzone przez wyspecjalizowaną firmę zewnętrzną.

Całkowity koszt zajęć oraz sprzętu i wyposażenia szkół w gminie Karczew wynosi blisko 260 tys. zł, z czego ok. 160 tys. zł stanowi koszt wyposażenia placówek. Wkład własny gminy to tylko 10 tys. zł. Projekt będzie realizowany już od października. Zajęcia będą przeprowadzane w cyklach po 30 godzin w czasie roku szkolnego. Od szkół zależy, czy będą miały charakter zajęć wyrównawczych dla dzieci mających kłopoty w nauce, czy kursów dla uczniów wyjątkowo uzdolnionych. Grupy naukowe mają liczyć maksymalnie 12 osób.

Niestety, w tym roku szkolnym z oferty nie będą mogli skorzystać uczniowie nowo utworzonej Szkoły Podstawowej nr 1. Podczas gdy składano dokumenty konkursowe, szkoła była jeszcze gimnazjum i nie kwalifikowała się do udziału w projekcie. – W przyszłym roku, jeśli zostanie ogłoszony taki konkurs, będziemy składać wniosek o realizację projektu także w „Jedynce” – zapowiada wiceburmistrz Bartłomiej Tkaczyk.

Całkowita wartość wniosku o dofinansowanie dla wszystkich gmin biorących udział w projekcie to 1 mln 998 tys. 811 zł i 20 gr, w tym wysokość dofinansowania wynosi 1 mln 898 tys. 675 zł i 20 gr. Projekt będzie realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Dodaj komentarz