Uniknąć komunikacyjnego paraliżu

OTWOCK: MIASTO NEGOCJUJE Z KOLEJĄ.

Rozpoczęły się prace przy modernizacji linii kolejowej na terenie Otwocka. Pierwszych uciążliwości należy spodziewać się w okolicy wiaduktu kolejowego na ul Orlej, pod którym zostanie zamknięty przejazd. Wjazd na dworze będzie możliwy tylko od strony ul. Warszawskiej.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Wiadukt od zachodniej strony będzie przebudowany. Już dziś biegną nim dwa tory, ale w użytku jest tylko jeden

Inwestycje PKP wiążą się z dużą uciążliwością dla mieszkańców. Nie da się uniknąć objazdów i innych utrudnień w ruchu. Ale docelowo będą wykonane dwa tunele, wyremontowany zostanie przejazd kolejowy na ul. Narutowicza i wiadukt na ul. Orlej. Przejście przez tory na wysokości teatru zostanie przebudowane na podziemne.

Władze Otwocka prowadzą rozmowy z koleją, aby chociaż w pewnym stopniu zminimalizować te uciążliwości. Chodzi m.in. o przejazd w Świdrze na ul. Majowej.

– Wystąpiliśmy do PKP z prośbą, aby na czas zamknięcia tego przejazdu zrobiono tymczasowy przejazd przez torowisko na odcinku do Otwocka – mówi w rozmowie z „Linią” prezydent Zbigniew Szczepaniak. – PKP twierdzą, że jest to sprawa bardzo skomplikowana. Nie wiem, czy uda się nam to wywalczyć, ale robimy wszystko w tej sprawie. Zwracaliśmy uwagę, że po drugiej stronie torów są szkoły, przedszkola, szpitale. PKP ma wziąć to pod uwagę, ale inwestycja jest realizowana ze środków unijnych i trudno będzie im to zrobić – tłumaczy prezydent.

– Zaproponowaliśmy trzy lokalizacje – na wysokości ul. Jasnej oraz w okolicy ul. Majowej. Kolej ma zobaczyć, która byłaby najbardziej prawdopodobna do zrealizowania. Przyjęto wszystkie nasze uwagi, ale przedstawiciele kolei zastrzegli, że nie mogą teraz podjąć takiej decyzji. Poprosili o szersze uzasadnienie, bo na to musi wyrazić zgodę zarząd – informuje wiceprezydent Otwocka Piotr Stefański.

Rozmawiano także o stworzeniu dwóch przejść dla pieszych do peronów w związku z pracami w okolicy dworca PKP. – Będzie wybudowany dodatkowy peron. Powstanie on na części parkingu przy ul. Warszawskiej, bo perony z drugiej strony będą wyłączane z ruchu. Przejście z tego peronu będzie niestety zrobione tylko w jednym miejscu. Poprosiliśmy, żeby zastanowiono się, czy nie da się zrobić przejścia w dwóch miejscach. Kolej ma to przeanalizować – mówi Stefański.

Harmonogram prac jest bardzo napięty. Pierwszy w kolejności jest remont wiaduktu przy ul. Orlej. Wiadukt zostanie całkowicie rozebrany, a jezdnia pod nim obniżona o metr. Na czas jego zamknięcia na dworzec będzie można wjechać jedynie od strony ul. Warszawskiej. Na razie wyłączony z użytkowania został parking wzdłuż torowiska za bazarem „Rampa”. Rozebrane zostały tam stare tory, których jeszcze nie uprzątnięto.

  • michal says:

    Nie znam “wielkiego” remontu kolejowego w Polsce który zakończyłby się w wyznaczonym terminie. 🙂 Jeden wiadukt na trasie ok. 150 km jest mało znaczący z punktu widzenia ogólnego. Prawda jest taka że P. Szczepaniak nie ma nic do gadania. Może jedynie prosić władze PKP i inwestora. Musimy uzmysłowić sobie że tory, stacja i cała infrastruktura kolejowa łącznie z wiaduktami,przejściami, przejazdami nie należy do Otwocka ani powiatu. Jest to własność PKP. Wszystkie pretensje powinny być kierowane do wyżej wymienionego podmiotu.

  • michal says:

    Wieksza przepustowosc =większe natężenie. Nie po to budują trase za 3,5 mld zl żeby nie byla wykorzystywana w pełni.Nie przypominam sobie pociagów odjeżdżających co 10min. Możliwości lini srednicowej i taboru KM są ograniczone na dzień dzisiejszy. Przy każdym tak dużym remoncie jest ,było i będzie wiele problemów i utrudnień. Nie da się inaczej.

    • wioska says:

      rozumiem twoje rozsadne podejscie, aczkolwiek nie widze tak prostego przelozenia, zwlaszcza w kontekscie tego, ze administrowac tym wszystkim bedzie PKP, na pierwszy ogien idzie remont wiaduktow, mial sie zaczac we wrzesniu i co? zaczal sie? jak powiedzial klasyk: https://www.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw

  • Robert says:

    “ale robimy wszystko w tej sprawie.” Dlugo sie tak nie usmialem. :-))
    Takie zapewnienia slyszalem/czytalem z ust Szczepaniaka i jego kliki juz sto milionów razy, dotyczyly dziury, odsniezania, kanalizacji, ……..

  • Franek says:

    …ul. Jasnej? Ciekawe. Chciałbym to zobaczyć.

  • michal says:

    Najlepiej pewnie nie remontować bo burdel?! Nikt nie mówi o ekranach akustycznych czy są w projekcie? Przy zwiększonym natężeniu pociągów rzecz uważam niezbędna.

    • wioska says:

      a co do ekranow, to skad wiesz o zwiekszonym natezeniu pociagow? czy na pewno bedzie ich po remoncie wiecej niz teraz? jakie przepisy reguluja kwestie ekranow? na terenie Otwocka nie ma zbyt wielu domow w bezposrednim sasiedztwie torow, moze kilka w Swidrze i bloki przy stacji, jak ktos tam postawi te ekrany to zafunduje, moim zdaniem, wszystkim mieszkancom galerie zalosnego graffiti, a halas i tak bedzie, bo bloki sa dosyc wysokie i trzeba by chyba postawic z 10m ekrany, zeby tam na 3-4 pietrze nie bylo slychac pociagow…

      • wioska says:

        no ale to czy przepustowosc czy natezenie? bo, o ile dobrze rozumiem, to sa 2 rozne rzeczy… skad informacja o pociagach towarowych, ktore mialyby jezdzic przez Otwock? fajnie by bylo, zeby pociagow bylo wiecej, bede w tej kwestii jednak sw. Tomaszem i nie uwierze, dopoki nie zobacze 🙂 ostatnio ucialem sobie pogawedke u fryzjera na w-wskiej, panowie wspominali, ze bywalo, ze te pociagi jezdzily co 10 minut, szok, ale tak bylo… teraz sa 4/h, nie pisze, ze co 15 minut, bo to by bylo spore oszustwo – gratuluje inwencji ukladaczom tych rozkladow… co do ekranow – byc moze sa na linii gdanskiej, ja ich nie lubie, z tego co wiem, niewiele daja (o ile nie sa mega wysokie) i na koniec, moim prywatnym zdaniem, sa po prostu mega szpetne, cale zycie mieszkalem z widokiem na dworzec i nie widze w tym nic dziwnego, ze tam jest glosno, moze dlatego, ze sie wychowalem na takim oto podejsciu:

      • michal says:

        Po remoncie zwiększy sie przepustowość trasy. Do tego dojdą połączenia na Lublin. Przypuszczam że ok. 5-6 na dobę co daje ok.12 pociągów IC. + składy towarowe które będą jeździły w nocy. Pewnie nie dużo. Jak jedziesz trasą kolejową do Gdańska to zobacz ile jest ekranów. Uważam że niewielka ilośc ekranów przydałaby się na rozjazdach w stronę świdra i po lewej stronie gdzie są domy jednorodzinne.

    • wioska says:

      w zadnym z komentarzy nie ma tezy “nie remontowac bo burdel”, tylko w twoim… o tym remoncie wiadomo od naprawde dlugiego czasu, PKP przygotowalo tymczasowy przejazd – na czas zamkniecia ul. Zeromskiego/ Filipowicza bedzie uruchomiony dawny przejazd w ul. Cybulskiego, ktory bedzie najprawdopodobniej JEDYNYM miejscem do przejechania przez tory – w Majowej budowa tunelu, na Orlej remont wiaduktu… co ciekawe – w tym czasie nic nie bedzie jezdzic na odcinku Otwock – Pilawa, mnie osobiscie dziwi, ze milosciwie nam panujacy w naszym nieszczesliwym miescie wlodarze obudzili sie po rozpoczeciu remontu i cos kombinuja jak kon pod gore – kolejny pokaz imposybilizmu… no ale w sumie to jeszcze, daj Panie Boze, bedzie mozna przemknac w Srodborowie…

  • wioska says:

    cóż za refleks…

  • Adrian says:

    Jeden wielki burdel i to dobrych kilka lat…

12 thoughts on “Uniknąć komunikacyjnego paraliżu”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl