Uniknąć komunikacyjnego paraliżu
OTWOCK: MIASTO NEGOCJUJE Z KOLEJĄ.
Rozpoczęły się prace przy modernizacji linii kolejowej na terenie Otwocka. Pierwszych uciążliwości należy spodziewać się w okolicy wiaduktu kolejowego na ul Orlej, pod którym zostanie zamknięty przejazd. Wjazd na dworze będzie możliwy tylko od strony ul. Warszawskiej.
ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Inwestycje PKP wiążą się z dużą uciążliwością dla mieszkańców. Nie da się uniknąć objazdów i innych utrudnień w ruchu. Ale docelowo będą wykonane dwa tunele, wyremontowany zostanie przejazd kolejowy na ul. Narutowicza i wiadukt na ul. Orlej. Przejście przez tory na wysokości teatru zostanie przebudowane na podziemne.
Władze Otwocka prowadzą rozmowy z koleją, aby chociaż w pewnym stopniu zminimalizować te uciążliwości. Chodzi m.in. o przejazd w Świdrze na ul. Majowej.
– Wystąpiliśmy do PKP z prośbą, aby na czas zamknięcia tego przejazdu zrobiono tymczasowy przejazd przez torowisko na odcinku do Otwocka – mówi w rozmowie z „Linią” prezydent Zbigniew Szczepaniak. – PKP twierdzą, że jest to sprawa bardzo skomplikowana. Nie wiem, czy uda się nam to wywalczyć, ale robimy wszystko w tej sprawie. Zwracaliśmy uwagę, że po drugiej stronie torów są szkoły, przedszkola, szpitale. PKP ma wziąć to pod uwagę, ale inwestycja jest realizowana ze środków unijnych i trudno będzie im to zrobić – tłumaczy prezydent.
– Zaproponowaliśmy trzy lokalizacje – na wysokości ul. Jasnej oraz w okolicy ul. Majowej. Kolej ma zobaczyć, która byłaby najbardziej prawdopodobna do zrealizowania. Przyjęto wszystkie nasze uwagi, ale przedstawiciele kolei zastrzegli, że nie mogą teraz podjąć takiej decyzji. Poprosili o szersze uzasadnienie, bo na to musi wyrazić zgodę zarząd – informuje wiceprezydent Otwocka Piotr Stefański.
Rozmawiano także o stworzeniu dwóch przejść dla pieszych do peronów w związku z pracami w okolicy dworca PKP. – Będzie wybudowany dodatkowy peron. Powstanie on na części parkingu przy ul. Warszawskiej, bo perony z drugiej strony będą wyłączane z ruchu. Przejście z tego peronu będzie niestety zrobione tylko w jednym miejscu. Poprosiliśmy, żeby zastanowiono się, czy nie da się zrobić przejścia w dwóch miejscach. Kolej ma to przeanalizować – mówi Stefański.
Harmonogram prac jest bardzo napięty. Pierwszy w kolejności jest remont wiaduktu przy ul. Orlej. Wiadukt zostanie całkowicie rozebrany, a jezdnia pod nim obniżona o metr. Na czas jego zamknięcia na dworzec będzie można wjechać jedynie od strony ul. Warszawskiej. Na razie wyłączony z użytkowania został parking wzdłuż torowiska za bazarem „Rampa”. Rozebrane zostały tam stare tory, których jeszcze nie uprzątnięto.
Jeden wielki burdel i to dobrych kilka lat…
cóż za refleks…
Najlepiej pewnie nie remontować bo burdel?! Nikt nie mówi o ekranach akustycznych czy są w projekcie? Przy zwiększonym natężeniu pociągów rzecz uważam niezbędna.
w zadnym z komentarzy nie ma tezy „nie remontowac bo burdel”, tylko w twoim… o tym remoncie wiadomo od naprawde dlugiego czasu, PKP przygotowalo tymczasowy przejazd – na czas zamkniecia ul. Zeromskiego/ Filipowicza bedzie uruchomiony dawny przejazd w ul. Cybulskiego, ktory bedzie najprawdopodobniej JEDYNYM miejscem do przejechania przez tory – w Majowej budowa tunelu, na Orlej remont wiaduktu… co ciekawe – w tym czasie nic nie bedzie jezdzic na odcinku Otwock – Pilawa, mnie osobiscie dziwi, ze milosciwie nam panujacy w naszym nieszczesliwym miescie wlodarze obudzili sie po rozpoczeciu remontu i cos kombinuja jak kon pod gore – kolejny pokaz imposybilizmu… no ale w sumie to jeszcze, daj Panie Boze, bedzie mozna przemknac w Srodborowie…
a co do ekranow, to skad wiesz o zwiekszonym natezeniu pociagow? czy na pewno bedzie ich po remoncie wiecej niz teraz? jakie przepisy reguluja kwestie ekranow? na terenie Otwocka nie ma zbyt wielu domow w bezposrednim sasiedztwie torow, moze kilka w Swidrze i bloki przy stacji, jak ktos tam postawi te ekrany to zafunduje, moim zdaniem, wszystkim mieszkancom galerie zalosnego graffiti, a halas i tak bedzie, bo bloki sa dosyc wysokie i trzeba by chyba postawic z 10m ekrany, zeby tam na 3-4 pietrze nie bylo slychac pociagow…
Po remoncie zwiększy sie przepustowość trasy. Do tego dojdą połączenia na Lublin. Przypuszczam że ok. 5-6 na dobę co daje ok.12 pociągów IC. + składy towarowe które będą jeździły w nocy. Pewnie nie dużo. Jak jedziesz trasą kolejową do Gdańska to zobacz ile jest ekranów. Uważam że niewielka ilośc ekranów przydałaby się na rozjazdach w stronę świdra i po lewej stronie gdzie są domy jednorodzinne.
no ale to czy przepustowosc czy natezenie? bo, o ile dobrze rozumiem, to sa 2 rozne rzeczy… skad informacja o pociagach towarowych, ktore mialyby jezdzic przez Otwock? fajnie by bylo, zeby pociagow bylo wiecej, bede w tej kwestii jednak sw. Tomaszem i nie uwierze, dopoki nie zobacze 🙂 ostatnio ucialem sobie pogawedke u fryzjera na w-wskiej, panowie wspominali, ze bywalo, ze te pociagi jezdzily co 10 minut, szok, ale tak bylo… teraz sa 4/h, nie pisze, ze co 15 minut, bo to by bylo spore oszustwo – gratuluje inwencji ukladaczom tych rozkladow… co do ekranow – byc moze sa na linii gdanskiej, ja ich nie lubie, z tego co wiem, niewiele daja (o ile nie sa mega wysokie) i na koniec, moim prywatnym zdaniem, sa po prostu mega szpetne, cale zycie mieszkalem z widokiem na dworzec i nie widze w tym nic dziwnego, ze tam jest glosno, moze dlatego, ze sie wychowalem na takim oto podejsciu:
…ul. Jasnej? Ciekawe. Chciałbym to zobaczyć.
„ale robimy wszystko w tej sprawie.” Dlugo sie tak nie usmialem. :-))
Takie zapewnienia slyszalem/czytalem z ust Szczepaniaka i jego kliki juz sto milionów razy, dotyczyly dziury, odsniezania, kanalizacji, ……..
Wieksza przepustowosc =większe natężenie. Nie po to budują trase za 3,5 mld zl żeby nie byla wykorzystywana w pełni.Nie przypominam sobie pociagów odjeżdżających co 10min. Możliwości lini srednicowej i taboru KM są ograniczone na dzień dzisiejszy. Przy każdym tak dużym remoncie jest ,było i będzie wiele problemów i utrudnień. Nie da się inaczej.
rozumiem twoje rozsadne podejscie, aczkolwiek nie widze tak prostego przelozenia, zwlaszcza w kontekscie tego, ze administrowac tym wszystkim bedzie PKP, na pierwszy ogien idzie remont wiaduktow, mial sie zaczac we wrzesniu i co? zaczal sie? jak powiedzial klasyk: https://www.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw
Nie znam „wielkiego” remontu kolejowego w Polsce który zakończyłby się w wyznaczonym terminie. 🙂 Jeden wiadukt na trasie ok. 150 km jest mało znaczący z punktu widzenia ogólnego. Prawda jest taka że P. Szczepaniak nie ma nic do gadania. Może jedynie prosić władze PKP i inwestora. Musimy uzmysłowić sobie że tory, stacja i cała infrastruktura kolejowa łącznie z wiaduktami,przejściami, przejazdami nie należy do Otwocka ani powiatu. Jest to własność PKP. Wszystkie pretensje powinny być kierowane do wyżej wymienionego podmiotu.