Zwiozą ciężki sprzęt i wytną drzewa

RUSZA BUDOWA POŁUDNIOWEJ OBWODNICY WARSZAWY W WAWRZE.

Jest zielone światło dla budowy Południowej Obwodnicy Warszawy po stronie Wawra. We wtorek, 26 września wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę liczącego ok. 7,5 km odcinka obwodnicy w dzielnicy Wawer i gminie Wiązowna, od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska. Oznacza to, że można już rozpocząć prace.

AGNIESZKA JASKULSKA

Wojewoda mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o zadanie „C”, które będzie realizowane od mostu na Wiśle w dzielnicy Wawer (na wysokości ul. Ogórkowej) aż do Majdanu w gm. Wiązowna. – Zezwolenie wojewody dotyczy budowy około 7,5-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S2 na odcinku od węzła Wał Miedzeszyński, ale bez samego węzła, aż do węzła Lubelska, również bez budowy samego węzła komunikacyjnego – tłumaczy Ewa Filipowicz z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie. W ramach tego zadania powstanie również jeszcze jeden węzeł Patriotów, który przetnie linię kolejową i ul. Patriotów na wysokości Miedzeszyna.

Decyzja wojewody dotyczy jednego z trzech etapów, na które podzielono budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Inwestycja po stronie Ursynowa (zadanie „A” i „B”) nabiera tempa. Teraz wojewoda wydał zgodę na budowę kolejnego odcinka po stronie Wawra (zadanie „C”).

– Wydanie zezwolenia na budowę 7,5-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S2 na odcinku od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska ma rygor natychmiastowej wykonalności. Oznacza to, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może już rozpocząć przygotowania do inwestycji – podkreśla Filipowicz. Wykonawca prac, Spółka Warbud, za ponad 560 mln zł wybuduje ok. 7,5-kilometrowy odcinek drogi oraz dwie estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Przy prowadzeniu prac będzie miał 12 podwykonawców.

Trasa na odcinku przebiegającym przez Wawer aż do Majdanu w gm. Wiązowna będzie miała dwie jezdnie liczące po trzy pasy ruchu w każdym kierunku plus pas awaryjny. Projekt zakłada również budowę sieci kanalizacyjnej i deszczowej, barier ochronnych i obiektów systemu zarządzania ruchem, a także urządzeń ochrony środowiska, m.in.: zabezpieczenia akustycznego, przejść dla zwierząt czy przepustów ekologicznych. Wykonawca będzie musiał również przywrócić drogi oraz nieruchomości użytkowane przez siebie w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem prac. Musi też zadbać o organizację ruchu w czasie prowadzenia robót, a także zapewnić dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.

Roboty przygotowawcze rozpoczną się w październiku. – Wykonawca najpierw musi przygotować teren do inwestycji, a także sprowadzić sprzęt budowlany – podkreśla Małgorzata Tarnowska z GDDKiA w Warszawie. – Pierwsze prace będą polegały m.in. na wycince drzew i budowie tymczasowych dróg dojazdowych.

W październiku wykonawca przedstawi wstępny harmonogram robót. O utrudnieniach dla mieszkańców będziemy informowali na bieżąco – podkreśla Tarnowska. I dodaje, że jest to dopiero początek inwestycji, ale ze względu na okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca) nie jest wykluczone, że prace nabiorą tempa wiosną. Zgodnie z planem inwestycja powinna zakończyć się w połowie 2020 r.

Trzy odcinki POW

  • odcinek „A” – długość ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem,
  • odcinek „B” – długość ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę,
  • odcinek „C” – długość ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

5 myśli na temat “Zwiozą ciężki sprzęt i wytną drzewa

  • 4 października 2017 o 12:13
    Permalink

    no to czas najwyzszy pozegnac sie z drzewami, autostrada, modernizacja linii kolejowej i bedzie “nowy, lepszy swiat” bez drzew w zasiegu wzroku… szkoda, ze tak sie to wszystko buduje 🙁

    Odpowiedz
    • 5 października 2017 o 10:11
      Permalink

      Lepiej zostawić drzewa w linii drogi, niech się kierowcy rozpier…ają, nie? To chyba normalne że trochę drzew trzeba wyciąć, które znajdują się na wytyczonej w planie zagospodarowania trasie.

      Odpowiedz
      • 15 listopada 2017 o 13:23
        Permalink

        60 ha lasu, to nie jest trochę drzew. Zwłaszcza, że pieniądze są i można budować bardziej oszczędzająco dla przyrody. Ale Warbud dla zysku “zoptymalizował” projekt.

        Odpowiedz
  • 5 października 2017 o 01:10
    Permalink

    Najbardziej szkoda Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Przedzielony ohydnym nasypem w jednym z najładniejszych miejsc na tym terenie

    Odpowiedz
  • 5 października 2017 o 11:09
    Permalink

    Wawer nasz zielony dom…. tiaa, jasne….

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.