Peron ze starych podkładów

OTWOCK: TO TYLKO WSTĘP DO WIELKIEJ INWESTYCJI.

Na kolei raczej nic się nie marnuje! Tuż obok betonowych peronów na stacji PKP Otwock kolejarze układają nowy peron, ale ze starych podkładów kolejowych.

AGNIESZKA JASKULSKA

Kolejarze przygotowują teren stacji PKP Otwock do rewolucji komunikacyjnej. Prace związane są z modernizacją linii kolejowej nr 7 Warszawa – Dęblin. Na stacji praca wre od kilku tygodni. Robotnicy układają obok dotychczasowych peronów tymczasowy. Jest on układany – dosłownie kawałek po kawałku – z podkładów kolejowych, które wcześniej wydobyto spod starego torowiska. Jak widać, na kolei wszystko się przydaje. Pasażerowie jednak obawiają się, czy taki „spróchniały” peron będzie bezpieczny. Zapytaliśmy o to Łukasza Kwasiborskiego z PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie.

– Budowa peronu tymczasowego na stacji kolejowej w Otwocku prowadzona jest zgodnie z założeniami projektowymi, a także zgodnie z przepisami dotyczącymi budowy peronów. Tymczasowy peron będzie spełniał również wszelkie normy bezpieczeństwa – podkreśla Kwasiborski. I dodaje, że do budowy peronu są używane tzw. materiały staroużyteczne, takie jak podkłady kolejowe, które zostały wcześniej wyjęte spod zdemontowanego torowiska.

Łukasz Kwasiborski przypomina, że podczas modernizacji całej linii w obszarze stacji kolejowej w Otwocku planowana jest kompleksowa modernizacja układów torowych i peronowych. – Istniejące perony będą przebudowane. Zostanie również zbudowany trzeci peron. Wszystkie perony na remontowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki i nowe oświetlenie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – wyjaśnia Łukasz Kwasiborski z PKP PLK.

I dodaje, że w obszarze stacji planowana jest budowa tunelu dla pieszych pod torami, łączącego miasto po obu stronach torów.

– Przejście pod torami będzie wyposażone w pochylnie i schody dla wejść i wyjść do przejścia oraz w windy i schody dla dojść do peronów – wyjaśnia Kwasiborski. – Dla bezkolizyjnego przejazdu i przejścia w miejscu istniejących przejazdów kolejowych w ciągu ul. Majowej i ul. Grunwaldzkiej oraz w ciągu ul. Filipowicza i ul. Żeromskiego planowana jest budowa tuneli pod torami. W ramach tej inwestycji zostaną również przebudowane istniejące wiadukty kolejowe nad ul. Orlą – podkreśla Kwasiborski.

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl