Zastopowane przystanki

OTWOCK: NOWA TRASA AUTOBUSU NA ŁUGI I MORSKIE OKO.

Nie ma zgody na zlokalizowanie przystanków autobusowych przy ul. Okrzei w kierunku osiedli Morskie Oko i Ługi. Trasa nowej linii komunikacyjnej ma być więc zmieniona.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Trwają uzgodnienia w sprawie uruchomienia nowej, lokalnej linii autobusowej, która ma połączyć centrum miasta z osiedlami Morskie Oko i Ługi. Problemem okazała się lokalizacja przystanków.

Tylko powrotny

– Chcieliśmy, żeby przystanek znajdował się przy ul. Okrzei przed ul. Wysockiego, ale ta lokalizacja nie uzyskała pozytywnej opinii starostwa. Podobnie jak przystanek za skrzyżowaniem z ul. Miłosza – informuje Andrzej Hałaczkiewicz, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej w urzędzie miasta. Chodziło przede wszystkim o względy bezpieczeństwa. Ul. Okrzei jest tam wąska, zabudowa mieszkaniowa znajduje się blisko jezdni.

Okazuje się, że jadąc z centrum miasta w ul. Okrzei na odcinku między ul. Batorego a ul. Hallera, Powiatowy Inżynier Ruchu nie zatwierdził żadnej lokalizacji dla przystanku. Podobna sytuacja jest dalej przy ul. Hallera, gdzie akceptację uzyskał tylko jeden powrotny przystanek przed skrzyżowaniem z ul. Okrzei. – Zatwierdzona lokalizacja przystanków znajduje się dopiero przy ul. Generalskiej, za skrzyżowaniem z ul. Kuklińskiego w stronę osiedla Ługi. Wiąże się to jednak z przebudową ścieżki rowerowej i chodnika, który niedawno tam powstał – zwraca uwagę naczelnik.

Takie rozwiązanie zdaniem radnych z komisji spraw społecznych, zdrowia i porządku publicznego, którzy opiniowali propozycje lokalizacji przystanków, jest nie do zaakceptowania. – Ul. Generalska na tym odcinku została zrobiona zaledwie cztery miesiące temu i bez sensu jest ją teraz niszczyć, bo to oznacza dodatkowe koszty. Czy nie ma innego rozwiązania? – zwraca uwagę przewodniczący komisji radny Marcin Kraśniewski.

Przez rondo na osiedle

Wyznaczenie trasy przez osiedle Morskie Oko, ul. Okrzei i ul. Hallera, gdzie autobus nie może się zatrzymywać, trochę mija się z celem. Radny Przemysław Bogusz zaproponował więc nową, trochę dłuższą trasę dla autobusu.

– Nowa linia autobusowa mogłaby prowadzić ul. Batorego do ronda, potem ul. Kraszewskiego, ul. Kuklińskiego, gdzie po jednej i drugiej stronie można zrobić przystanek, bo nie ma tam jeszcze ani chodnika, ani ścieżki rowerowej. Potem autobus skręcałby w ul. Generalską i jechał na osiedle Ługi – proponuje Bogusz.

Pozostali radni z komisji spraw społecznych poparli ten pomysł. Zawnioskowali do prezydenta o zmianę projektu organizacji ruchu dla nowej linii autobusowej, tak aby przystanki umiejscowić przy ul. Kuklińskiego, przed skrzyżowaniem z ul. Generalską, i doprowadzić do nich chodnik. Wtedy nie trzeba będzie przebudowywać nowej ścieżki rowerowej i chodnika przy ul. Generalskiej. Budowa nowego przystanku to koszt ok. 8-10 tys. zł.

Trasa autobusu z centrum Otwocka miałaby więc przebiegać ulicami: Batorego, Kraszewskiego, Kuklińskiego, Generalską, Danuty i zawracałaby na ul. Miziołka. Ale jest też propozycja radnego Kraśniewskiego, żeby autobus zawracał przed kościołem, gdzie dochodzi ul. Generalska i trwa właśnie budowa parkingu. Zapytaliśmy, co na te zmiany przewoźnik. – Podtrzymujemy swoje stanowisko i cały czas chcemy uruchomić tę linię, akceptując zaproponowane zmiany – powiedział w rozmowie
z „Linią” przedstawiciel Minibusa.

Temat jest długo procedowany, autobus miał zacząć kursować od września br., potem mówiło się, że od października. Teraz czekamy na zaktualizowany projekt przystanków, a potem ich budowę.

REKLAMA

REKLAMA