Good job*

OTWOCK: PROTOKOŁY Z SESJI W RĘKACH SKAZANEJ.

Prezydent podpisał umowę z firmą byłej naczelniczki otwockiego magistratu na sporządzenie protokołów z sesji rady miasta. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że osoba ta została skazana za poświadczenie nieprawdy w urzędowych dokumentach i działanie na szkodę interesu publicznego.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Była już naczelniczka wydziału inwestycji, wieloletni pracownik urzędu miasta Anna G. została skazana na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na trzy lata oraz pięć lat zakazu zajmowania stanowisk w organach administracji publicznej i samorządowej. Wyrok sądu drugiej instancji zapadł pod koniec kwietnia 2017 r. Jest prawomocny. Tego samego dnia naczelniczka złożyła na ręce prezydenta Zbigniewa Szczepaniaka rezygnację z pracy. Kilka miesięcy później ten sam prezydent podpisał umowę z firmą Anny G. na sporządzenie 18 protokołów z sesji rady miasta, za co zapłacono 33 tys. 210 zł.

– To nie była dobra decyzja. Jeśli prezydent wcześniej rozwiązał umowę z tą osobą z uwagi na wyrok sądu, który podważył wiarygodność tej pani, to dawanie jej firmie zlecenia związanego z czymś tak bardzo ważnym jak protokoły z sesji rady miasta, które zostają na przyszłość, uważam za działanie nie w porządku – mówi radny Andrzej Sałaga, który jako pierwszy wykrył sprawę, przeglądając rejestr umów, dostępny na stronie internetowej urzędu miasta. Radny złożył do prezydenta wnioski o wyjaśnienie tej sprawy. Zapytaliśmy radnego Dariusza Piętkę, co myśli na ten temat. – Dla mnie to jest niemoralne, ale podobno nie było innego chętnego – komentuje.

Protokoły zostały zlecone w ramach zapytania ofertowego i jak się dowiedzieliśmy, zostały już wykonane. – Czekają, aż radni się z nimi zapoznają i je przegłosują – mówi w rozmowie z „Linią” wiceprezydent Piotr Stefański. Brakuje jeszcze ponad 50 protokołów z sesji rady miasta.

– Ogłosimy kolejne zapytanie ofertowe, jeśli pracownicy nie będą w stanie tego wykonać – dodaje wiceprezydent. Zapytaliśmy go, czy nie widzi nic złego w tym, że protokoły sporządziła firma Anny G. – Zastanawialiśmy się, czy to nie wzbudzi jakiejś taniej sensacji czy kontrowersji, ale z drugiej strony zdawaliśmy sobie sprawę, że protokół będzie przygotowany perfekcyjnie ze względu na to, że sporządzi go były urzędnik, który będzie wiedział, jak to zrobić – kwituje wiceprezydent. Czyli good job!*

*czyt. gut dżob, ang. dobra robota

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl