Wieczna prowizorka

TYMCZASOWE RONDA POSŁUŻĄ DŁUŻEJ?

Jeśli tylko pogoda nie pokrzyżuje planów, do końca marca na skrzyżowaniach ulic: Reymonta i Samorządowej oraz Reymonta i Żeromskiego powstaną prowizoryczne ronda.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Ruch na ul. Reymonta zwiększył się, od kiedy kierowcy nie mogą przejechać przez przejazd kolejowy na ul. Majowej w Świdrze. Trwa tam budowa tunelu drogowego pod torami. Wykonawca inwestycji, PKP i przedstawiciele władz miasta długo zastanawiali się, którędy wyznaczyć objazd. Wybór padł właśnie na ul. Reymonta, choć miejscami jest ona wąska, nie ma przy niej chodnika, a jej nawierzchnia ma dużo dziur. Jednak alternatywy nie było.

Aby poprawić tam bezpieczeństwo i umożliwić przejazd samochodów ciężarowych, przewodniczący rady miasta Jarosław Margielski zaproponował poszerzenie ul. Reymonta. Z uwagi na nieuregulowane sprawy własnościowe gruntów jedynym rozwiązaniem było na najwęższym odcinku ułożenie na poboczu betonowych płyt. Margielski zwrócił też uwagę, że przy tak wyznaczonym objeździe trzeba wybudować tymczasowe ronda na skrzyżowaniach ulic Samorządowej i Reymonta oraz Reymonta i Żeromskiego. Tam już i przy mniejszym ruchu pojazdów było niebezpiecznie i dochodziło do kolizji czy wypadków, a co dopiero teraz. Kolej, wykonawca oraz prezydent poparli takie rozwiązania. Betonowe płyty zostały już ułożone, ale rond nadal nie ma.

Podczas spotkania, które odbyło się 9 marca w gabinecie wiceprezydenta Otwocka Piotra Stefańskiego z udziałem wykonawcy modernizacji linii kolejowej firmy Budimex, miejskich urzędników i przedstawicieli rady miasta, poruszono m.in. sprawę braku rond. Wiceprezydent zdecydował, że „Linia” nie mogła w nim uczestniczyć. Mimo to udało się nam dowiedzieć, że do końca marca tymczasowe ronda na skrzyżowaniach ulic: Reymonta z Samorządową i Reymonta z Żeromskiego mają już być gotowe. Takie deklaracje złożyła firma Budimex przy założeniu, że warunki pogodowe nie pokrzyżują tych planów. Mają to być nieduże, prowizoryczne ronda, które po zakończeniu inwestycji PKP nie zostaną rozebrane, a kierowcy będą mogli dalej z nich korzystać. A jak wiadomo, prowizorki są najtrwalsze…

Ustalono także, że Budimex wybuduje chodnik wzdłuż ul. Reymonta, aby poprawić bezpieczeństwo pieszych. Trwają też rozmowy z Zarządem Dróg Powiatowych w sprawie położenia na odcinku od skrzyżowania z ul. Samorządową do skrzyżowania z ul. Żeromskiego nowej nakładki asfaltowej.

Spotkanie z wykonawcą modernizacji linii kolejowej było też okazją do zwrócenia mu uwagi na rozjeżdżanie w trakcie prowadzonych prac ścieżek rowerowych i chodników, np. przy ul. Armii Krajowej. Problem ten zgłaszali mieszkańcy i przewodniczący rady miasta, który zaapelował do prezydenta o zorganizowanie wspomnianego spotkania z wykonawcą. Po zakończeniu inwestycji na kolei Budimex ma przywrócić do pierwotnego stanu zniszczoną nawierzchnię chodnika lub ścieżki.

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl