Rozmowy na właściwym torze

JÓZEFÓW: TRWAJĄ UZGODNIENIA Z PKP WS. TUNELU I WIADUKTU.

Władze Józefowa spotkały się z przedstawicielami PKP PLK, żeby porozmawiać o uwagach do projektów bezkolizyjnych przepraw przez tory. Część z nich została uwzględniona.

SYLWIA WYSOCKA

Spotkanie odbyło się we wtorek, 3 kwietnia w Józefowie. Wzięli w nim udział przedstawiciele PKP PLK, m.in. dyrektor projektu Wiesław Ogłoblin oraz kierownik kontraktu Katarzyna Kościk, przedstawiciele biura projektowego, władze miasta, przedstawiciele Hydrosfery oraz wicestarosta Paweł Rupniewski i dyrektor ZDP Marek Płaczek. Rozmawiano przede wszystkim o uwagach, które zgłosili m.in. mieszkańcy podczas marcowego posiedzenia komisji ładu przestrzennego i ochrony środowiska odnośnie do koncepcji budowy wiaduktu pomiędzy ulicami Werbeny i Brücknera oraz tunelu między ulicami Cichą i Matejki, towarzyszących budowie tzw. trzeciego toru. Mieszkańcy zwracali wtedy uwagę na ścieżki rowerowe (projekt nie był zgodny z planami budowy ścieżek w ramach ZIT), dużą liczbę rond, zjazdy na prywatne posesje czy brak przystanków autobusowych.

Jak relacjonuje w rozmowie z „Linią” Mariusz Batorski, PKP odniosły się do wszystkich przekazanych uwag. Tam, gdzie racjonalne było naniesienie poprawek, zostały one wprowadzone (m.in. przeprojektowano ścieżki, zaprojektowano dodatkowe przystanki autobusowe i zjazdy). Część uwag nie została uwzględniona. Nie uda się np. zmniejszyć średnicy rond, bo takie zostały uzgodnione z ZTM – na mniejszych nie zmieszczą się autobusy przegubowe. Podobnie nie uda się przesunąć inwestycji w kierunku torów, o co wnioskowali mieszkańcy, bo teren jest już maksymalnie wykorzystany. Kolej zapewniła też, że inwentaryzację stanu budynków wzdłuż torów przeprowadzi wykonawca (mieszkańcy obawiają się, że trzeci tor wpłynie negatywnie na stan budynków). Wypracowana koncepcja ma jeszcze zostać zaakceptowana przez radnych. Wtedy mieszkańcy będą mogli szczegółowo zapoznać się z poprawionym projektem. Po przyjęciu koncepcji przez radę kolej będzie mogła rozpocząć dalsze prace projektowe.

Następnie do rozmów mają przystąpić przedstawiciele PKP i właściciele nieruchomości, które zostaną przejęte pod budowę planowanej infrastruktury. Omawiane będą wielkości przejęć oraz odszkodowań. Wkrótce ma też dojść do spotkania PKP z władzami powiatu otwockiego. Jak powiedział w rozmowie z „Linią” wicestarosta Paweł Rupniewski, spotkanie jest niezbędne, bo zaproponowane przez kolej rozwiązania zakładają później wysokie koszty utrzymania wybudowanej infrastruktury.

Inwestycja ma być realizowana w latach 2020-2022. Projekt budowlany powinien być gotowy wiosną 2019 roku, a we wrześniu 2019 roku kolej chce już mieć pozwolenie na budowę. SW

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl