Tylko nie po nazwisku

JÓZEFÓW: KOLEJNE ZMIANY W MIEJSKIEJ PRZYCHODNI.

Przychodnia miejska przy ul. Skłodowskiej-Curie testuje właśnie nowe rozwiązanie. Pacjenci nie są już wywoływani przez lekarza po nazwisku. O tym, kto ma wejść do gabinetu, dowiadują się z wyświetlacza wskazującego numer.

SYLWIA WYSOCKA

Przede wszystkim naszego rozwiązania nie należy kojarzyć z systemami kolejkowymi, jakie znamy np. z poczty, gdzie wchodzimy, drukujemy numerek i czekamy w kolejce – zaznacza w rozmowie z „Linią” dyrektor przychodni Maria Kurcz.

Elektroniczny system oparty na wyświetlaczach LED jest końcowym etapem informatyzacji józefowskiej przychodni. Pacjenci, którzy są zapisywani on-line czy w innej formie, mają indywidualny numer karty choroby. W nowym systemie lekarze nie będą już wychodzić przed gabinet, żeby wezwać pacjenta po nazwisku, tylko za pomocą urządzenia wyświetlą ten indywidualny numer jego karty na wyświetlaczu LED umieszczonym przed gabinetem.

– Takie rozwiązanie służy przede wszystkim temu, aby lekarz nie wzywał pacjenta głośno imieniem i nazwiskiem – mówi dyrektor Kurcz. Internauci, którzy żywo komentowali ten pomysł, wyrażali obawy, że „system kolejkowy” może uniemożliwić wcześniejsze zapisywanie do lekarza. Jak zapewnia dyrektor Kurcz, numery nie wprowadzają tu żadnego utrudnienia. Zapisy na wizyty odbywają się w niezmienionej formie: osobiście, elektronicznie, telefonicznie. Pacjent zapisuje się na konkretny dzień i godzinę, przychodzi pod gabinet i czeka na wywołanie na wyświetlaczu.­

A co w przypadku, gdy pacjent się spóźni? – Lepiej, żeby się nie spóźniał. Pacjent powinien przyjść punktualnie, bo inni oczekujący też mają swoją godzinę wizyty. Oczywiście zdarzają się sytuacje losowe, wtedy lekarz zdecyduje o przyjęciu takiego pacjenta – wyjaśnia dyrektor Kurcz.

System jest na razie wprowadzony testowo. Wszystko wskazuje na to, że zostanie jednak zainstalowany na stałe przed każdym gabinetem POZ, specjalistki i diagnostyki już w drugiej połowie maja. Najprostsza wersja ma kosztować ok. 30 tys. zł, ale inwestycja jest częścią dużego projektu informatyzacji przychodni o wartości ponad 800 tys. zł. – W ramach tej inwestycji zainstalujemy jeszcze obok rejestracji Info-Kiosk, gdzie osoby, które nie mają dostępu do internetu, będą mogły na miejscu skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje elektroniczna rejestracja – zapowiada dyrektor przychodni.

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl