PKP oznakowały przejazdy

DZWOŃ W RAZIE WYPADKU ALBO AWARII.

Od czerwca 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych (w tym także te na terenie powiatu otwockiego) ma już indywidualny numer oraz telefony alarmowe umieszczone na żółtych naklejkach. W przypadku awarii auta na przejeździe zgłoszenie na nr 112 pozwoli precyzyjnie określić miejsce zdarzenia, a kolejarze szybko wstrzymają ruch pociągów.

Na żółtej naklejce umieszczonej na przejeździe znajdują się: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 i numery awaryjne. Indywidualny numer identyfikacyjny przypisany jest do konkretnego przejazdu (to numer linii kolejowej i jej kilometr).

Dzięki niemu podczas interwencji operator numeru 112 szybko zlokalizuje przejazd na sieci kolejowej i w terenie. Jak zapewniają PKP, w ciągu kilku minut zostanie wstrzymany ruch pociągów. Numer alarmowy 112 służy do zgłaszania wypadków lub awarii samochodu na przejeździe. Numery podane „w razie awarii” to numery do informowania dyspozytora kolei na terenie konkretnego zakładu linii kolejowych o usterce urządzeń, uszkodzeniu oznakowania na przejeździe kolejowo-drogowym, jeśli nie ma bezpośredniego zagrożenia życia.

Naklejki są umieszczone na wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja – jeśli jest to przejście dla pieszych, przejazd zabezpieczony znakami lub znakami i sygnalizacją świetlną. Na przejazdach z rogatkami naklejki znajdziemy na słupkach, do których przymocowane jest ramię rogatki.

W przypadku awarii lub zdarzenia na przejeździe i po połączeniu z numerem 112 kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny z żółtej naklejki. Operator numeru 112 powiadamia służby PKP Polskich Linii Kolejowych i wydane zostaje polecenie wstrzymania ruchu pociągów. Aby nowy system mógł sprawnie działać, PLK przeszkoliły około 10 tysięcy pracowników: dyżurnych ruchu, dyspozytorów i koordynatorów systemów bezpieczeństwa.

oprac. ALEKS

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.