Bilet na ostatnią chwilę

KIEDY I GDZIE WYROBISZ KARTĘ?

Mieszkańcy Otwocka muszą jeszcze poczekać, żeby złożyć wnioski o wydanie karty metropolitalnej. Punkt w urzędzie miasta, w którym będą wydawane karty, ma zacząć działać dopiero w ostatnim tygodniu sierpnia.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Spersonalizowana karta metropolitalna umożliwi mieszkańcom Otwocka zakup tańszych biletów w aglomeracji warszawskiej. Dzięki temu podróż autobusem, tramwajem, metrem, SKM-ką czy pociągami Kolei Mazowieckich będzie tańsza. Wszystko dlatego, że Otwock, podobnie jak Józefów i Wiązowna, przystąpił do programu Warszawa + (Bilet Metropolitalny).

I tak w przypadku biletu 30-dniowego normalnego miasto dopłaci 60 zł. Wtedy pasażer kupi bilet za 120 zł, a nie za 180 zł. Natomiast bilet ulgowy miesięczny będzie kosztował 60 zł. Program rusza od września, koszt, jaki poniesie z tego tytułu Otwock w tym roku, to ok. 300 tys. zł.

Mieszkańcy otrzymają karty metropolitalne ze zdjęciem, numerem indywidualnym i danymi okaziciela uprawniające do zniżki na przejazdy środkami komunikacji miejskiej. Punkt, w którym będzie można je wyrobić i odebrać, jest w trakcie organizacji. Będzie on znajdował się w urzędzie miasta w budynku C w pomieszczeniach po straży miejskiej. Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem pomieszczeń i zakupem niezbędnego sprzętu m.in. do wydawania kart. Niebawem ma zostać też opublikowane zarządzenie prezydenta w sprawie regulaminu ich wydawania.

Mieszkańcy Otwocka dopytują, kiedy punkt obsługi pasażera zacznie działać. Chcieliby już wcześniej kupić bilety trzymiesięczne, żeby od 1 września, gdy rusza program, od razu móc korzystać
ze zniżek.

W Józefowie i w Wiązownie takie punkty już działają. W Otwocku niestety jeszcze nie. Miejscy urzędnicy robią wszystko, żeby w ciągu najbliższych tygodni zakończyć prace organizacyjne i umożliwić składanie wniosków o wydanie karty w ostatnim tygodniu sierpnia. Punkt, zwłaszcza w pierwszych tygodniach pracy, ma być otwarty codziennie dłużej niż urząd miasta, prawdopodobnie do godz. 18.

Jak będzie wyglądała procedura wydawania kart? Mieszkaniec będzie mógł wypełnić wniosek na stronie internetowej urzędu albo osobiście w punkcie obsługi pasażera. Następnie zostanie on sprawdzony i wydrukowany (jeśli druk został złożony przez internet), aby można było go podpisać. Trzeba będzie też przedstawić dokumenty potwierdzające prawo do uzyskania karty, czyli dowód osobisty lub legitymację szkolną/studencką, oraz kopię pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za ubiegły rok albo zaświadczenie z urzędu skarbowego o złożeniu takiej deklaracji (w przypadku osób niepełnoletnich dotyczy to ich opiekunów prawnych). Na miejscu można też zrobić zdjęcie, dzięki czemu karta będzie już spersonalizowana i gotowa. Jej wyrobienie jest bezpłatne. Kartę będzie można doładować w jednym z 21 punktów obsługi pasażera w Warszawie.

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl