Otworzą tunel i rozkopią przejazd

OTWOCK: ULICE WARSZAWSKA I ARMII KRAJOWEJ ZAMKNIĘTE NA PRAWIE ROK!

Modernizacja linii kolejowej oznacza uciążliwości nie tylko dla pasażerów, lecz także dla kierowców, którzy muszą uzbroić się w cierpliwość. Do końca przyszłego roku zostaną zamknięte fragmenty ulic Armii Krajowej i Warszawskiej na wysokości ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza. Przejazd kolejowy będzie jednak przejezdny dla samochodów jeszcze przez kilka miesięcy. Podobnie będzie z ul. Orlą.

AGNIESZKA JASKULSKA

Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania (wiadukt kolejowy i tunel drogowy) na ul. Majowej w Otwocku dobiega końca. – Do wykonania pozostały jeszcze drogi dojazdowe, odwodnienie, bariery zabezpieczające i oznakowanie – wylicza Karol Jakubowski z PKP PLK, które modernizują linię kolejową. Kiedy kierowcy będą mogli pojechać nowym tunelem na ul. Majowej?

– Planowany termin oddania tunelu dla ruchu drogowego to pierwszy kwartał 2019 r. Staramy się, aby został otwarty dla kierowców jak najszybciej – podkreśla Michał Wrzosek z firmy Budimex, która realizuje modernizację.

Najpierw tunel na Majowej, potem rozkopią Żeromskiego

Jak zapewniają rzecznicy, dopiero gdy zostanie otwarty tunel na ul. Majowej, planuje się zamknięcie przejazdu drogowo-kolejowego na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza w Otwocku. – Najpierw zostanie otworzony tunel, bo tam prace już się kończą. Dopiero wtedy rozpoczną się zaawansowane roboty na przejeździe na ul. Żeromskiego – podkreślają przedstawiciele PKP PLK i firmy Budimex.

Obecnie w okolicy przejazdu na ul. Żeromskiego prowadzone są przygotowania do dalszego etapu prac. Przejazd zostanie całkowicie przebudowany. Powstanie tam tunel dla pieszych, a także bezkolizyjne skrzyżowanie z wiaduktem kolejowym i tunelem dla samochodów.

– Prace przygotowawcze są związane z przebudową infrastruktury podziemnej, tj. wodociągów, kanalizacji itp. – wylicza Karol Jakubowski. – Bezpieczna realizacja tych robót wymaga wyłączenia z ruchu części ul. Warszawskiej. W poniedziałek, 19 listopada została zamknięta ul. Warszawska na odcinku od ul. Willowej do ul. Żeromskiego. Natomiast we wtorek, 27 listopada zostaną wyłączone z ruchu ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Wspólnej do ul. Filipowicza, a także kolejny odcinek (od skrzyżowania – przyp. red.) od ul. Filipowicza do ul. Pu-łaskiego – tłumaczy Jakubowski.

– W trakcie prowadzenia tych prac dla samochodów pozostanie otwarty przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ulic Filipowicza i Żeromskiego, podobnie jak to miało miejsce podczas pierwszego etapu robót na ul. Majowej – wyjaśnia Jakubowski. Jednak za kilka miesięcy przez jakiś czas będą zamknięte zarówno ulice wzdłuż torów, jak i przejazd przez tory.

Ulice wzdłuż torów zamknięte

Niektóre ulice na wysokości przejazdu będą nieprzejezdne dla samochodów niemal do końca przyszłego roku, czyli do zakończenia robót na przejeździe kolejowym na ul. Żeromskiego. Chodzi o ul. Armii Krajowej od ul. Wspólnej do ul. Filipowicza (bez skrzyżowania) i od ul. Filipowicza do ul. Pułaskiego. Po drugiej stronie torów zamknięta dla ruchu do końca przyszłego roku będzie ul. Warszawska od ul. Willowej do ul. Żeromskiego (bez skrzyżowania) oraz od ul. Żeromskiego do ul. Piłsudskiego w kierunku Śródborowa. – Tymczasowa organizacja ruchu samochodowego na czas przebudowy skrzyżowania ulic Żeromskiego i Filipowicza jest obecnie uzgadniana z zarządcami dróg, tj. ze starostwem powiatowym i Urzędem Miasta Otwocka – dodaje Michał Wrzosek z firmy Budimex.

Orla przejezdna do wiosny

Dla kierowców mamy też dobrą wiadomość. Ulica Orla będzie przejezdna dla samochodów jeszcze przez kilka miesięcy. Dotychczas został zmodernizowany jeden wiadukt – od strony centrum miasta. Obecnie kolej przygotowuje się już do przebudowy drugiego wiaduktu kolejowego od strony ul. Warszawskiej.

– Prace na wiadukcie nad ul. Orlą rozpoczną się pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku – podkreśla Karol Jakubowski. Później zostanie pogłębiona droga pod obydwoma wiaduktami i etap prac na ul. Orlej zostanie zakończony.

Jednak to nie koniec utrudnień na linii Otwock – Warszawa. – Obecnie trwa projektowanie modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Otwocka pod cztery tory. Realizacja tego etapu inwestycji jest planowana na lata 2020-2023 – podkreśla Karol Jakubowski z PKP PLK.

Kontakt

05-400 OTWOCK, ul. Górna 9
tel./fax 22 710 12 10
tel. 22 710 0 999
e-mail: redakcja@linia.com.pl