Tunel w Świdrze dopiero na wiosnę

W MARCU ZAMKNĄ PRZEJAZD KOLEJOWY NA UL. ŻEROMSKIEGO.

Podczas modernizacji linii kolejowej na wysokości Otwocka pojawiły się małe problemy. Tunel na ul. Majowej będzie otwarty dopiero na wiosnę. Wtedy rozpoczną się prace na ul. Orlej. Natomiast przejazd na ul. Żeromskiego zostanie zamknięty pod koniec marca. W tym czasie samochody osobowe będą korzystały z tymczasowego przejazdu na wysokości ulic Cybulskiego i Pułaskiego. Ruch ciężarowy zostanie skierowany przez Śródborów.

AGNIESZKA JASKULSKA

W poniedziałek, 3 grudnia w Urzędzie Miasta Otwocka odbyło się zamknięte spotkanie władz miasta, przedstawicieli PKP PLK i firmy Budimex, która modernizuje linię kolejową. Uczestniczyła w nim również „Linia”. – Spotkanie miało na celu omówienie i przedstawienie przybliżonego harmonogramu realizacji planowanych prac budowlanych na linii kolejowej na wysokości naszego miasta – mówi prezydent Jarosław Margielski. Okazało się, że wykonawca podczas robót na ul. Majowej napotkał kolejne problemy, które wydłużają termin oddania tunelu drogowego (pierwotnie planowano, że będzie przejezdny pod koniec roku). – Przewidywany termin otwarcia tunelu na ul. Majowej to kwiecień lub maj 2019 roku – zaznacza prezydent Margielski.

– Na budowie wiaduktu kolejowego nad ul. Majową najważniejszym elementem do wykonania pozostały drogi dojazdowe oraz odwodnienie obiektu – tłumaczy Karol Jakubowski z PKP PLK. – Ułożenie asfaltu jest możliwe podczas dodatnich temperatur. Jednocześnie informujemy, że ze względu na odmienne warunki gruntowe zaistniała konieczność dodatkowego wzmocnienia pod-łoża pod drogi na dojazdach do obiektu. W związku z tym planowany termin oddania tunelu dla kierowców to przełom I i II kwartału 2019 roku – informuje Jakubowski.

I dodaje, że zgodnie z aktualnym harmonogramem pociągi na odcinku Otwock – Pilawa będą kursowały do 9 marca przyszłego roku.
– Potem linia zostanie zamknięta i będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa – wyjaśnia.

Prezydent Otwocka podkreśla, że przejazd kolejowy na ul. Żeromskiego, gdzie ma powstać wiadukt kolejowy i tunel drogowy, zostanie zamknięty dopiero wtedy, gdy powstanie tymczasowy przejazd przez tory na wysokości ulic Cybulskiego i Pułaskiego. – Ma to nastąpić pod koniec marca – wyjaśnia Jarosław Margielski.

– W czasie trzech tygodni od zamknięcia dla ruchu pociągów odcinka Otwock – Pilawa wykonawca zobowiązał się do wybudowania przejazdu dla samochodów na wysokości ul. Cybulskiego. Kierowcy będą mieli zapewnioną dobrą komunikację między dwoma częściami miasta – zaznacza Jakubowski z PKP PLK. Tymczasowy przejazd będzie dostępny dla samochodów osobowych. Natomiast ruch ciężarowy zostanie skierowany przez przejazd kolejowo-drogowy na ul. Narutowicza w Śródborowie. Taki stan rzeczy potrwa do czasu otwarcia na wiosnę tunelu na ul. Majowej. Wtedy także rozpocznie się modernizacja drugiego wiaduktu kolejowego na ul. Orlej od strony ul. Warszawskiej.
Na razie organizacja ruchu samochodowego na czas przebudowy skrzyżowania ulic Żeromskiego i Filipowicza nie została jeszcze uzgodniona z zarządcami dróg.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.