Nowe perony w styczniu

OTWOCK: REMONT LINII KOLEJOWEJ.

Od nowego roku na linii kolejowej na wysokości Otwocka pasażerów czeka wiele zmian. W styczniu zostanie udostępniona część zmodernizowanych peronów na PKP Otwock, a także przejście podziemne wyposażone w dwie windy i pochylnie. Jednak w połowie grudnia nastąpi jednodniowe zamknięcie torowiska na odcinku Falenica – Otwock.

AGNIESZKA JASKULSKA

Modernizacja linii kolejowej na wysokości powiatu otwockiego wchodzi w kolejną fazę. W styczniu pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch nowych peronów na stacji kolejowej w Otwocku. Jednak pojawi się też wiele utrudnień.

– W związku z pracami polegającymi na włączeniu do ruchu zmodernizowanej części stacji Otwock od 12 do 14 stycznia nastąpią duże utrudnienia w ruchu pociągów – informują Koleje Mazowieckie. – Pociągi KM do i z Otwocka zostaną odwołane. Natomiast pociągi w kierunku Pilawy i Dęblina będą miały wydłużone postoje na stacjach Warszawa Falenica, Otwock oraz Celestynów. Od 15 stycznia, w związku z przeniesieniem ruchu na zmodernizowaną część stacji w Otwocku, pociągi nadal będą miały wydłużone postoje w Celestynowie i w Otwocku. Zmianie ulegną godziny kursowania pociągów – informują przedstawiciele KM.

Na stacji w Otwocku kończą się prace przy budowie dwóch peronów.

– Peron nr 1 będzie dostosowany do obsługi pociągów dalekobieżnych
i aglomeracyjnych. Jest już szeroka, 100-metrowa wiata, która osłoni pasażerów przed deszczem – tłumaczy Karol Jakubowski z PKP PLK, które są inwestorem modernizacji linii kolejowej Warszawa – Lublin.

Dla pasażerów będzie dostępne również przejście podziemne wyposażone
w dwie windy i pochylnie. Na peronie nr 3 też będą wiata, tablice informacyjne i ławki. Dojście zapewni przejście podziemne oraz pochylnia. – Komfortową obsługę podróżnych zapewnią dwa perony wyspowe o długości 200-400 metrów. Najdłuższy peron jest przeznaczony dla pociągów dalekobieżnych. Natomiast te o długości 200 metrów – dla pociągów aglomeracyjnych – wyjaśnia Jakubowski.

I dodaje, że zostanie wybudowany również trzeci, 200-metrowy peron po zachodniej stronie stacji od strony ul. Orlej.

– Po zachodniej stronie stacji ułożono ok. cztery kilometry toru i zamontowano 14 rozjazdów. Po nowych torach pociągi pojadą szybciej – 120 km/h, przed modernizacją jechały 80 km/h. W kolejnym etapie prace w Otwocku przeniosą się na drugą stronę stacji – podkreśla Jakubowski.
O szczegółach modernizacji linii kolejowej „Linia” pisała w poprzednich numerach.

– Zakończyły się prace na wiadukcie nad ul. Orlą. Jest na nim nowy tor. Od marca ruszą prace na drugim wiadukcie. Równocześnie będzie kontynuowana budowa nowego tunelu dla pieszych na ul. Leśnej w Otwocku niedaleko ratusza – przypominają PKP PLK. Wykonawca rozpoczął już przebudowę m.in. sieci wodociągowej i kanalizacji na wysokości miejsca, gdzie ma powstać bezkolizyjne skrzyżowanie na ul. Żeromskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.