Zamknięty tor do Pilawy

KOLEJ URUCHOMIŁA ZASTĘPCZĄ KOMUNIKACJĘ AUTOBUSOWĄ.

Ruszył kolejny etap modernizacji linii kolejowej. Od poniedziałku, 6 maja nie kursują pociągi na odcinku Otwock – Pilawa. Została jednak uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Sprawdź, gdzie wytyczono przystanki w gminach Otwock, Celestynów, Kołbiel i Osieck. W zastępczych autobusach obowiązuje zakaz przewozu rowerów oraz ograniczenie przewozu wózków!

AGNIESZKA JASKULSKA

Modernizacja linii kolejowej na wysokości Otwocka weszła w kolejny etap. W poniedziałek, 6 maja wykonawca robót i inwestor zamknęli tor na odcinku Otwock – Pilawa. Pociągi nie będą kursowały przez kilka miesięcy.

W związku z tym nastąpiła zmiana w organizacji ruchu. Pociągi od strony Warszawy jeżdżą po obu torach tylko do oraz ze stacji w Otwocku. Natomiast na odcinku Otwock – Pilawa działa zastępcza komunikacja autobusowa – przyspieszone będą oznaczone symbolem RE. – Autobusy z tym symbolem nie będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach, czyli pojadą bezpośrednio z Otwocka do Pilawy i potem z Pilawy bezpośrednio do Otwocka – tłumaczy Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich. Autobusy, które będą kursowały za pozostałe pociągi, zostaną oznaczone symbolem Z-7. – Te autobusy będą jeździły cyklicznie. Z i do Pilawy co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Natomiast z i do Celestynowa co 15 minut – tłumaczy Nowakowska.

I podkreśla, że w porannym i popołudniowym szczycie autobusy Z-7 do i z Otwocka będą kursowały co siedem minut, a także zatrzymają się na wszystkich przystankach oznaczonych w rozkładzie jazdy.

– Autobusy te kursują cyklicznie i na tyle często, aby pasażer mógł zaplanować dogodną przesiadkę w Otwocku na dowolny pociąg KM lub SKM – zapewnia przedstawicielka kolei. I dodaje, że bilety KM będą honorowane w pociągach SKM na odcinku Otwock – Warszawa Zachodnia.

Koleje Mazowieckie przypominają, że w Zastępczej Komunikacji Autobusowej obowiązuje zakaz przewozu rowerów oraz ograniczenie przewozu wózków.

Rozpoczyna się budowa m.in. drugiego toru w kierunku Pilawy. Do końca czerwca wykonawca zbuduje tymczasowy przejazd przez tory na wysokości ul. Cybulskiego i ul. Pułaskiego w Otwocku, którym będzie poprowadzony objazd podczas modernizacji przejazdu drogowo-kolejowego na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza w Otwocku. „Linia” informowała o tym wielokrotnie.

Za kilka tygodni tunel drogowy na ul. Majowej będzie przejezdny. Wtedy zostanie zamknięty przejazd na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza, gdzie rozpocznie się budowa wiaduktu kolejowego oraz dwóch tuneli. Jeden będzie dla samochodów, a obok powstanie drugi dla pieszych i rowerzystów.

Kolejnym etapem inwestycji będzie zamknięcie ul. Orlej, gdzie rozpocznie się m.in. modernizacja drugiego wiaduktu kolejowego od strony ul. Warszawskiej, a także przebudowa części ul. Orlej – ma być ona pogłębiona o metr, aby pod wiaduktami mogły przejechać nie tylko samochody osobowe, lecz także auta dostawcze. Ruch ciężarowy zostanie skierowany przez Śródborów.

Zakończenie modernizacji odcinka Otwock – Pilawa jest planowane w czerwcu 2020 roku.

PRZYSTANKI ZASTĘPCZEJ KOMUNIKACJI AUTOBUSOWEJ NA ODCINKU PKP OTWOCK – PILAWA

gm. Otwock:

  • ul. Orla na wysokości bazarku „Rampa” ,
  • ul. Armii Krajowej na wysokości PKP Śródborów;

gm. Celestynów:

  • ul. Warszawska na wysokości PKP Pogorzel Warszawska,
  • ul. Dąbrowiecka róg ul. Krasińskiego, kilkaset metrów od PKP Stara Wieś,
  • ul. Kolejowa róg ul. Kościuszki na wysokości supermarketu i PKP Celestynów;

gm. Kołbiel:

  • na wysokości Szkoły Podstawowej w Człekówce pomiędzy ul. Szkolną a ul. Wspólną, niedaleko PKP Kołbiel,
  • kilkaset metrów od PKP Chrosna, na wysokości sklepu spożywczego w Chrośnie,
  • ul. Malownicza pomiędzy ul.Polną a ul. Akacjową na wysokości PKP Zabieżki w gm. Celestynów;

gm. Osieck:

  • ul. Kołbielska róg ul. Osieckiej kilkaset metrów od PKP Augustówka;

Pilawa:

  • ul. Sportowa na wysokości ul. Bursztynowej i PKP Pilawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.