Zebra na wojewódzkiej

BEZPIECZNE PRZEJŚCIE W PIOTROWICACH.

Władze Karczewa podpisały umowę na budowę przejścia dla pieszych w Piotrowicach. Jak zapowiada burmistrz Michał Rudzki, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie ono gotowe już 1 września.

PRZEMEK SKOCZEK

Wieś Piotrowice jest przecięta na pół ruchliwą drogą nr 801, zwaną Trasą Nadwiślańską. To ruchliwa droga tranzytowa, którą samochody pędzą jeden za drugim. Według testów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z 2015 roku (są robione co pięć lat, więc aktualne poznamy za rok) natężenie ruchu na tym odcinku to około 7200 pojazdów w ciągu doby. To daje 300 aut na godzinę, pięć w ciągu minuty, czyli przerwa między nimi wynosi 12 sekund. Średnio, bo w ciągu dnia ruch jest zawsze większy. Oznaczone, bezpieczne przejście jest zatem w Piotrowicach konieczne.

Będzie to inwestycja wspólna województwa mazowieckiego, które jest zarządcą drogi nr 801, i gminy. Władze Karczewa wyłożą z budżetu gminy ok. 54 tys. zł na wybudowanie połączenia z drogą gminną oraz chodniki.

– W ramach planowanej inwestycji powstaną: przejście dla pieszych, fragmenty chodników i wjazd do starej drogi piotrowickiej. Wszystko po to, by połączyć obie części tej miejscowości i zwiększyć bezpieczeństwo w tym rejonie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już na dożynki gminne, 1 września, inwestycja powinna być zrealizowana – zaznacza burmistrz Michał Rudzki, który na początku lipca podpisał umowę. Władze wojewódzkie reprezentował dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Zbigniew Ostrowski.

Jedna myśl na temat “Zebra na wojewódzkiej

  • 7 sierpnia 2019 o 21:30
    Permalink

    A za kilka lat miejsce, gdzie będzie budowane przejście, może zmienić się diametralnie – w pobliżu starej drogi piotrowickiej może zaczynać się nowy przebieg DW 801, który ominie obszar zabudowany w Dziecinowie. Za skandal można uznać to, że na przecięciu się DW 801 z linią kolejową Skierniewice-Łuków wciąż nie ma wiaduktu. A linia kolejowa ma być modernizowana w latach 2022-2025, myślę, że w tym czasie trzeba wreszcie wybudować ten wiadukt. Powinien też być nowy przystanek kolejowy przy obecnym przebiegu DW 801 w Dziecinowie, a nie “w polu” między Dziecinowem a Warszówką (w Warszówce można zaplanować budowę nowego przystanku kolejowego przy drodze powiatowej z Warszawic do Całowania).

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.