Autobus ruszy we wrześniu

Z KOSUMIEC DO GÓRY KALWARII.

Wszystko wskazuje na to, że już 2 września od poniedziałku do piątku będzie kursować autobus łączący karczewską wieś Kosumce z Górą Kalwarią. Koszty uruchomienia linii w 95 proc. pokryje Karczew.

SYLWIA WYSOCKA

Władzom obu gmin udało się porozumieć w sprawie uruchomienia zapowiadanej od początku roku linii autobusowej z Kosumiec do Góry Kalwarii. Zgodnie z ustaleniami Karczew ma ponieść 95 proc., a Góra Kalwaria 5 proc. kosztów. Porozumienie ma na razie charakter ustny, ale wkrótce zostanie sformalizowane, jeśli tylko radni przyjmą na sesji stosowną uchwałę. Karczew jest już w trakcie procedury konkursowej mającej wyłonić przewoźnika, który będzie realizował przejazdy.

Autobus ma kursować cztery razy dziennie – dwa kursy rano i dwa po południu. Z pętli w Kosumcach będzie wyjeżdżał ok. godz. 6.40 i 7.35, a z powrotem o godz. 14.50 i 17.30. Trasę ma pokonywać w ok. 20 minut. Jak powiedział w rozmowie z „Linią” Michał Ciesielski, naczelnik wydziału rozwoju gospodarczego i strategii, rozkład został zaplanowany tak, aby umożliwić uczniom dojazd do szkół w Górze Kalwarii, a innym mieszkańcom przesiadkę do autobusów ZTM, które z Góry Kalwarii jadą do Warszawy.

Trasa, którą ostatecznie pojedzie autobus, to: Kosumce – szkoła w Glinkach – droga krajowa nr 50 – Urząd Miasta w Górze Kalwarii. Władze Sobień-Jezior, które dostały propozycję wydłużenia linii do terenów gminy, nie zdecydowały się na to. Ponieważ jest to linia realizowana bez udziału ZTM, nie będzie w niej obowiązywał tzw. wspólny bilet, a jedynie bilety przewoźnika. Ich ceny będą kształtować się tak jak ceny za przejazd linią L-46: 3 zł za jednorazowy bilet normalny i 1 zł 50 gr za jednorazowy bilet ulgowy (bilety miesięczne kosztują 66 i 33 zł) – chociaż tę propozycję także musi jeszcze zatwierdzić uchwałą rada miejska.

Linia będzie kursować tylko w dni robocze, od 2 września na razie pilotażowo do 30 czerwca 2020 r. W tym czasie władze Karczewa mają przeanalizować, czy jej funkcjonowanie jest zasadne, a trasa i godziny kursów optymalne. Linia może mieć charakter rozwojowy. Jak przyznał w rozmowie z „Linią Otwocką” naczelnik Ciesielski, być może uda się uzyskać dla niej dofinansowanie w ramach ustawy o funduszu rozwoju przewozów autobusowych, a dzięki temu w dalszej kolejności np. wydłużyć trasę. SW

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.