W połowie sierpnia zamkną Orlą

TYLKO U NAS:
ZOBACZ, JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁO SKRZYŻOWANIE NA UL. ŻEROMSKIEGO

Rozpoczęła się budowa bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza w Otwocku. Wiemy, jak będzie wyglądał układ komunikacyjny w tym miejscu. Wkrótce wykonawca zamknie też ul. Orlą w centrum miasta. Kierowcy będą mogli przejechać na drugą stronę torów nowo otwartym tunelem na ul. Majowej w Świdrze lub tymczasowym przejazdem na wysokości ul. Cybulskiego znajdującym się na drugim końcu Otwocka.

AGNIESZKA JASKULSKA

Modernizacja linii kolejowej na wysokości Otwocka wchodzi w kolejną fazę. Tunel drogowy na ul. Majowej został otwarty pod koniec lipca („Linia” poinformowała o tym pierwsza). W najbliższych dniach zostanie zamknięta ul. Orla.

– Zamknięcie tego odcinka jest planowane na pierwszą połowę sierpnia – mówi w rozmowie z „Linią” Michał Wrzosek z firmy Budimex, która jest wykonawcą modernizacji linii kolejowej nr 7 na wysokości Otwocka. Orla będzie wyłączona z ruchu przez kilka tygodni (podczas wcześniejszego zamknięcia wykonawca przeprowadził większość robót). W tym czasie zostanie zmodernizowany wiadukt od ul. Warszawskiej. – Stary będzie zdemontowany, a w jego miejsce pojawi się nowy, tak jak to było w przypadku modernizacji wiaduktu od strony centrum Otwocka
– tłumaczy wykonawca.

– Ostatnim etapem będzie obniżenie drogi pod nowo powstałymi wiaduktami kolejowymi, dzięki czemu przejadą tamtędy również samochody dostawcze i ciężarowe. Ten etap modernizacji linii kolejowej na wysokości ul. Orlej zakończy się jeszcze przed zimą i ulica będzie otwarta dla ruchu.

Na wysokości teatru przy ul. Armii Krajowej powstaje druga część tunelu dla pieszych i rowerzystów od strony ul. Warszawskiej. Trwają intensywne przygotowania do budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza, gdzie mają powstać wiadukt kolejowy, tunel drogowy oraz tunel dla pieszych i rowerzystów.

– Obecnie trwają prace przygotowawcze i przebudowa infrastruktury podziemnej. Jest jeszcze sporo do zrobienia. Dopiero potem rozpocznie się budowa tunelu drogowego i drugiego dla pieszych oraz wiaduktu kolejowego. Czas budowy tych obiektów wyniesie do półtora roku – zapewnia Michał Wrzosek z firmy Budimex.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – wykonawca nie przewiduje „niespodzianek” tak jak w przypadku ul. Majowej – to tunel na ul. Żeromskiego powinien być gotowy za dwa lata, pod koniec 2021 roku. Jak będzie wyglądał układ komunikacyjny w tym miejscu? Jako pierwsi zdradzamy szczegóły (infografika).

– Tunel drogowy w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza będzie przebiegał dołem, czyli pod wiaduktem kolejowo-drogowym. Nad tunelem znajdzie się wiadukt, a tuż obok niego, czyli równolegle do torów, zostanie wybudowana droga, tj. ulice Armii Krajowej i Warszawska, które znajdą się
w obiekcie bezkolizyjnego skrzyżowania – wyjaśnia Wrzosek.

I zaznacza, że nie będą istniały skrzyżowania ul. Filipowicza z ul. Armii Krajowej i po drugiej stronie torów ul. Żeromskiego z ul. Warszawską. Najbliższe skrzyżowanie w okolicy tunelu drogowego w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza znajdzie się na wysokości ul. Szlacheckiej i z drugiej strony torów na wysokości ul. Kmicica, ale w tych miejscach nie będzie rond.

Dla pieszych i rowerzystów przygotowano oddzielny tunel obok tego drogowego. Jak zapewnia wykonawca, podziemne przejście dla pieszych wraz z pochylniami dla osób niepełnosprawnych będzie znajdowało się po prawej stronie bezkolizyjnego skrzyżowania (od strony Śródborowa).

Tunel pod torami

„Linia” jako pierwsza pokazuje, jak będzie wyglądać układ komunikacyjny

  • Bezkolizyjne skrzyżowanie w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza w Otwocku powinno być gotowe pod koniec 2021 roku.
  • Tunel drogowy w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza będzie pod wiaduktem kolejowo-drogowym.
  • Nad tunelem znajdzie się wiadukt, a tuż obok niego, czyli równolegle
    do torów, zostanie wybudowana droga,tj. ul. Armii Krajowej i ul. Warszawska.
  • Nie będą istniały skrzyżowania ul. Filipowicza z ul. Armii Krajowej i po drugiej stronie torów ul. Żeromskiego z ul. Warszawską.
  • Nie będzie rond na wysokości skrzyżowania ul. Żeromskiego i ul. Szlacheckiej ani z drugiej strony torów na wysokości ul. Filipowicza i ul. Kmicica.
  • Podziemne przejście dla pieszych będzie znajdowało się po prawej stronie bezkolizyjnego skrzyżowania (od strony Śródborowa), będą tam również pochylnie dla osób niepełnosprawnych.

5 myśli na temat “W połowie sierpnia zamkną Orlą

  • 7 sierpnia 2019 o 16:30
    Permalink

    Czy to nie jest jakaś pomyłka? Mówiło się, że wiadukt na Żeromskiego będzie budowany rok czasu a nie do końca 2021, czyli 2,5 roku.

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 17:27
    Permalink

    Te dwa i pół roku – to pobożne życzenia .Realnie trzeba liczyć na min . ok.5 do 8 lat …

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 17:44
    Permalink

    Wiele wskazuje na to , że budowa tego wiaduktu kolejowo- drogowego na Żeromskiego potrwa wiele , bardzo wiele lat .Do takich wniosków można dojść , obserwując dotychczasowe poczynania Budimexu , który robi wszystko co możliwe , aby tylko maksymalnie przeciągać w czasie tą gehennę – jaką jest ta nieszczęsna modernizację linii kolejowej w Otwocku .

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 20:27
    Permalink

    Czy ktoś z Szanownych Czytelników orientuje się jak będzie wyglądać przejazd w Śródborowie? Szlabany? Czy planowane jest rondo na skrzyżowaniu ulic Narutowicza i Armii Krajowej? Są może jakies linki do planów, terminarzy?

    Odpowiedz
  • 8 sierpnia 2019 o 06:32
    Permalink

    “(…)obniżenie drogi pod nowo powstałymi wiaduktami kolejowymi (…)”. Ekstra. Będą jeszcze głębsze kałuże….

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.