W połowie sierpnia zamkną Orlą

TYLKO U NAS:
ZOBACZ, JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁO SKRZYŻOWANIE NA UL. ŻEROMSKIEGO

Rozpoczęła się budowa bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza w Otwocku. Wiemy, jak będzie wyglądał układ komunikacyjny w tym miejscu. Wkrótce wykonawca zamknie też ul. Orlą w centrum miasta. Kierowcy będą mogli przejechać na drugą stronę torów nowo otwartym tunelem na ul. Majowej w Świdrze lub tymczasowym przejazdem na wysokości ul. Cybulskiego znajdującym się na drugim końcu Otwocka.

AGNIESZKA JASKULSKA

Modernizacja linii kolejowej na wysokości Otwocka wchodzi w kolejną fazę. Tunel drogowy na ul. Majowej został otwarty pod koniec lipca („Linia” poinformowała o tym pierwsza). W najbliższych dniach zostanie zamknięta ul. Orla.

– Zamknięcie tego odcinka jest planowane na pierwszą połowę sierpnia – mówi w rozmowie z „Linią” Michał Wrzosek z firmy Budimex, która jest wykonawcą modernizacji linii kolejowej nr 7 na wysokości Otwocka. Orla będzie wyłączona z ruchu przez kilka tygodni (podczas wcześniejszego zamknięcia wykonawca przeprowadził większość robót). W tym czasie zostanie zmodernizowany wiadukt od ul. Warszawskiej. – Stary będzie zdemontowany, a w jego miejsce pojawi się nowy, tak jak to było w przypadku modernizacji wiaduktu od strony centrum Otwocka
– tłumaczy wykonawca.

– Ostatnim etapem będzie obniżenie drogi pod nowo powstałymi wiaduktami kolejowymi, dzięki czemu przejadą tamtędy również samochody dostawcze i ciężarowe. Ten etap modernizacji linii kolejowej na wysokości ul. Orlej zakończy się jeszcze przed zimą i ulica będzie otwarta dla ruchu.

Na wysokości teatru przy ul. Armii Krajowej powstaje druga część tunelu dla pieszych i rowerzystów od strony ul. Warszawskiej. Trwają intensywne przygotowania do budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Żeromskiego i ul. Filipowicza, gdzie mają powstać wiadukt kolejowy, tunel drogowy oraz tunel dla pieszych i rowerzystów.

– Obecnie trwają prace przygotowawcze i przebudowa infrastruktury podziemnej. Jest jeszcze sporo do zrobienia. Dopiero potem rozpocznie się budowa tunelu drogowego i drugiego dla pieszych oraz wiaduktu kolejowego. Czas budowy tych obiektów wyniesie do półtora roku – zapewnia Michał Wrzosek z firmy Budimex.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – wykonawca nie przewiduje „niespodzianek” tak jak w przypadku ul. Majowej – to tunel na ul. Żeromskiego powinien być gotowy za dwa lata, pod koniec 2021 roku. Jak będzie wyglądał układ komunikacyjny w tym miejscu? Jako pierwsi zdradzamy szczegóły (infografika).

– Tunel drogowy w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza będzie przebiegał dołem, czyli pod wiaduktem kolejowo-drogowym. Nad tunelem znajdzie się wiadukt, a tuż obok niego, czyli równolegle do torów, zostanie wybudowana droga, tj. ulice Armii Krajowej i Warszawska, które znajdą się
w obiekcie bezkolizyjnego skrzyżowania – wyjaśnia Wrzosek.

I zaznacza, że nie będą istniały skrzyżowania ul. Filipowicza z ul. Armii Krajowej i po drugiej stronie torów ul. Żeromskiego z ul. Warszawską. Najbliższe skrzyżowanie w okolicy tunelu drogowego w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza znajdzie się na wysokości ul. Szlacheckiej i z drugiej strony torów na wysokości ul. Kmicica, ale w tych miejscach nie będzie rond.

Dla pieszych i rowerzystów przygotowano oddzielny tunel obok tego drogowego. Jak zapewnia wykonawca, podziemne przejście dla pieszych wraz z pochylniami dla osób niepełnosprawnych będzie znajdowało się po prawej stronie bezkolizyjnego skrzyżowania (od strony Śródborowa).

Tunel pod torami

„Linia” jako pierwsza pokazuje, jak będzie wyglądać układ komunikacyjny

  • Bezkolizyjne skrzyżowanie w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza w Otwocku powinno być gotowe pod koniec 2021 roku.
  • Tunel drogowy w ciągu ulic Żeromskiego i Filipowicza będzie pod wiaduktem kolejowo-drogowym.
  • Nad tunelem znajdzie się wiadukt, a tuż obok niego, czyli równolegle
    do torów, zostanie wybudowana droga,tj. ul. Armii Krajowej i ul. Warszawska.
  • Nie będą istniały skrzyżowania ul. Filipowicza z ul. Armii Krajowej i po drugiej stronie torów ul. Żeromskiego z ul. Warszawską.
  • Nie będzie rond na wysokości skrzyżowania ul. Żeromskiego i ul. Szlacheckiej ani z drugiej strony torów na wysokości ul. Filipowicza i ul. Kmicica.
  • Podziemne przejście dla pieszych będzie znajdowało się po prawej stronie bezkolizyjnego skrzyżowania (od strony Śródborowa), będą tam również pochylnie dla osób niepełnosprawnych.

5 myśli na temat “W połowie sierpnia zamkną Orlą

  • 7 sierpnia 2019 o 16:30
    Permalink

    Czy to nie jest jakaś pomyłka? Mówiło się, że wiadukt na Żeromskiego będzie budowany rok czasu a nie do końca 2021, czyli 2,5 roku.

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 17:27
    Permalink

    Te dwa i pół roku – to pobożne życzenia .Realnie trzeba liczyć na min . ok.5 do 8 lat …

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 17:44
    Permalink

    Wiele wskazuje na to , że budowa tego wiaduktu kolejowo- drogowego na Żeromskiego potrwa wiele , bardzo wiele lat .Do takich wniosków można dojść , obserwując dotychczasowe poczynania Budimexu , który robi wszystko co możliwe , aby tylko maksymalnie przeciągać w czasie tą gehennę – jaką jest ta nieszczęsna modernizację linii kolejowej w Otwocku .

    Odpowiedz
  • 7 sierpnia 2019 o 20:27
    Permalink

    Czy ktoś z Szanownych Czytelników orientuje się jak będzie wyglądać przejazd w Śródborowie? Szlabany? Czy planowane jest rondo na skrzyżowaniu ulic Narutowicza i Armii Krajowej? Są może jakies linki do planów, terminarzy?

    Odpowiedz
  • 8 sierpnia 2019 o 06:32
    Permalink

    „(…)obniżenie drogi pod nowo powstałymi wiaduktami kolejowymi (…)”. Ekstra. Będą jeszcze głębsze kałuże….

    Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź T Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.