Niechciane segregowane

PROBLEM Z ODBIOREM ŚMIECI.

Nasi Czytelnicy skarżą się, że mimo drakońskich podwyżek za odbiór śmieci, odpady nie są odbierane w terminie. Dotyczy to zwłaszcza śmieci segregowanych. – Miało być ekologicznie, chociaż drożej, a okazuje się, że dbają o biznes, czyli zabierają ogólne śmiecie, a reszta wala się w workach przy śmietniku – irytuje się Wiesław Winiarek, mieszkaniec Świdra.

AGNIESZKA JASKULSKA

Czytelnicy „Linii“ skarżą się, że w wielu miejscach, najczęściej na obrzeżach Otwocka, zalegają śmieci. Chodzi przede wszystkim o nieczystości segregowane, głównie worki z odpadami zielonymi, ale też plastikami. Mieszkańcy budynku komunalnego przy ul. Turystycznej 18 w Otwocku w czerwcu interweniowali, aby zabrano wszystkie śmieci.

– Dopiero po wielu naszych telefonach ekipa sprzątająca przyjechała i zabrała zalegające od wielu dni odpady zmieszane, biodegradowalne i surowce wtórne – skarży się pan Wiesław. – Do tego poproszono o podpisywanie worków adresem, żeby mogli sprawdzić, czy faktycznie segreguję śmieci, przez co płacę mniejszą stawkę – oburza się pan Wiesław. Inny mieszkaniec budynku wielorodzinnego dodaje: – W lipcu ekipa sprzątająca zabrała wyłącznie śmieci zmieszane, a worki z plastikami i odpady biodegradowalne zostawili. Stały tak przez długi czas, aż zeszły się mrówki i inne robaki – podkreśla pan Stanisław.

Taki sam stos worków z segregowanymi odpadami znalazł się m.in. przy posesji przy ul. Brzozowej 1 w Otwocku.

Zapytaliśmy o to urzędników z wydziału gospodarki odpadami w otwockim urzędzie. – Dla odbioru odpadów komunalnych z tych dwóch nieruchomości obowiązuje harmonogram REJONU B4, który jest dostępny na stronie internetowej otwockiego urzędu miasta. Odpady zmieszane i biodegradowalne były odbierane 9 i 23 lipca, surowce wtórne 23 lipca – zapewnia Bartłomiej Wiązowski, koordynator wydziału gospodarki odpadami.

I dodaje, że w incydentalnych przypadkach reklamacji lub zgłoszeń od mieszkańców, po weryfikacji problemu, usługa jest zlecana do ponownego wykonania, a miasto zobowiązuje firmę do wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

– Jeden z mieszkańców budynku przy ul. Turystycznej 18 zgłosił problem z odbiorem dopiero 29 lipca – tłumaczy urzędnik. I przypomina, że procedura reklamacyjna jest dostępna na stronie internetowej, a zgłoszenie problemu nieterminowego odbioru odpadów powinno nastąpić do końca następnego dnia roboczego, licząc od daty planowanego uprzątnięcia śmieci.

Zgłoszenie w sprawie ul. Turystycznej urzędnicy jednak przyjęli. – Tego samego dnia została zgłoszona reklamacja do firmy odbierającej nieczystości, która zapewniła, że odpady zostały zabrane 30 lipca – tłumaczy Bartłomiej Wiązowski. I dodaje, że nieczystości zabrano także z nieruchomości przy ul. Brzozowej 1.

– Będziemy monitorowali ten rejon, aby sytuacja się nie powtórzyła – podkreśla urzędnik. Wyjaśnia też, że mieszkańcy nie mają obowiązku podpisywania worków ze śmieciami. – Zaprzeczam, jakoby tego typu sugestia została wystosowana ze strony Urzędu Miasta Otwocka – mówi stanowczo Wiązowski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.