Na prawo jedź!

Na skrzyżowaniu ul. Górnej z ul. Majową (jadąc z centrum Otwocka), pojawił się znak nakazujący skręt w prawo, czyli do tunelu. Ma być bezpieczniej, ale to kuriozum

PRZEMEK SKOCZEK

Nowy, długo wyczekiwany tunel na ul.Majowej w Świdrze jak dotąd na wielu polach rozczarowuje. To jaskrawy przykład tego, jak kończy się brak dobrego planowania. Nie ma wydajnego odpływu wody, więc po każdej ulewie tunel zamienia się w basen i jest zamykany dla ruchu. Nie poprowadzono w nim ścieżki rowerowej, więc cykliści jeżdżą chodnikiem. Kurs kolizyjny z pieszymi jest oczywisty. Mimo wszystko wielu podejmuje ryzyko, bo jazda wąską jezdnią obok pędzących aut jest bardzo niebezpieczna.

Ostatnio do tego kłopotliwego zestawu dołączyła decyzja powiatowego inżyniera ruchu drogowego Mariusza Bogdańskiego, która nakazuje skręt w prawo kierowcom jadącym ul. Górną w stronę Świdra. Chcąc jechać dalej prosto muszą oni przejechać przez tunel, zawrócić na rondzie, ponownie zjechać pod tory i skręcić w prawo w ul. Górną. Absurd! A co będzie, gdy spadnie ulewny deszcz? Na czas zalania tunelu znak nakazu będzie zasłaniany?

– Za tą decyzją stoją oczywiście wymogi bezpieczeństwa. Wyjazd z ul. Górnej jest kłopotliwy. Aby sprawdzić, czy z tunelu nie nadjeżdża właśnie samochód, trzeba wjechać nieco na skrzyżowanie, a wtedy stanowimy zagrożenie dla aut jadących ul. Majową od strony świateł. Doszło tam do kilku kolizji, mieliśmy w tej sprawie listy od mieszkańców i zareagowaliśmy – wyjaśnia Agnieszka Bąk, dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu w Starostwie Powiatowym w Otwocku.

Na razie ul. Górna została w zasadzie wykluczona dla tych, którzy nie wybierają się na drugą stronę torów, ale na skrzyżowaniu z ul. Majową chcą jechać prosto lub w lewo. Pozostaje zatem ul. Kołłątaja, na której siłą rzeczy ruch się zwiększy. Ewentualnie wcześniejsza „ucieczka” z ul. Górnej w ulice Różaną lub Małą.

Prawda jest taka, że wylot z tunelu jest po prostu zbyt blisko skrzyżowania z ul. Górną. Można było zaprojektować go inaczej? Teraz takie rozważania nie mają już sensu. Czy w obecnej sytuacji jest w ogóle szansa na jakieś inne dobre rozwiązanie? Ronda chyba tam się nie wciśnie, ale może zamiast nakazu skrętu sprawdziłoby się zwykłe lustro drogowe?

4 myśli na temat “Na prawo jedź!

  • 1 października 2019 o 15:52
    Permalink

    Powiatowy inżynier ruchu drogowego nie popisał się w rozwiązaniu, ale nie tylko tam. Przypatrzmy się rozwiązaniom komunikacyjnym do Biedronki od strony osiedla Batorego, samochody parkują tuż za przejściem po lewej stronie blokując wyjazd samochodów. Czy tam nie warto postawić znaku zakazu parkowania i postoju na odcinku około 25 – 30 metrów ? Druga sprawa: czy nie powinno być możliwości wyjazdu z parkingu pomiędzy Biedronką a ul Batorego w kierunku ulicy, która jest za Biedronką. Jeżeli powstałaby konieczność szybkiego opuszczenia tego parkingu z przyczyn nagłych trudnych do przewidzenia to wszyscy obecnie muszą kierować się do wyjazdu w ulicy przyległej do bazaru. W dni targowe wyjazd w kierunku ulicy przed Biedronką jak i drugiej ulicy za Biedronką jest dużym utrudnieniem. Jeszcze chcę zapytać dlaczego zniknęły słupki informujące o miejscach dla osób niepełnosprawnych przed Biedronką na obydwu stanowiskach? pozostało tylko oznakowanie już bardzo zatarte poziome. Czy należy spodziewać się likwidacji stanowisk dla osób nie pełnosprawnych?

    Odpowiedz
  • 1 października 2019 o 15:55
    Permalink

    Po wybudowaniu tunelu, to skrzyżowanie stało się naprawdę niebezpieczne. Jadąc z Otwocka trzeba bardzo uważać. A swoją drogą to idąc tym torem trzeba by dać zakaz skrętu w lewo w obu kierunkach Majowej, z ciągłą linią po środku skrzyżowania. Jak już powstało takie niedoprojektowane skrzyżowanie, to niech chociaż będzie bezpieczne.

    Odpowiedz
  • 1 października 2019 o 16:17
    Permalink

    Wystarczyłoby rondo w ul. Majowej i Górnej.

    Odpowiedz
    • 4 października 2019 o 08:29
      Permalink

      W 100% brakuje tam lustra, ale zapewne znak nakazu skrętu był tańszy

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.