Kolej i miasto podpisały list intencyjny w sprawie terenów PKP

ALEJA ZASŁUŻONYCH PRZY DWORCU.

Teren przed dworcem PKP będzie w całości zmodernizowany. Powstanie deptak pieszo-rowerowy z zielenią i stylizowanym oświetleniem, zatoki na postój taxi, miejsca parkingowe, a droga prowadząca do odnowionego dworca ma być aleją zasłużonych dla miasta Otwocka.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Początkowo plan modernizacji przebudowy dworca PKP przewidywał tylko częściowe zagospodarowanie terenu przed budynkiem. Urywał się w połowie. Nie przewidywał wybudowania nowych chodników i wyremontowania nawierzchni drogi. Udało się to zmienić po rozmowach prezydenta Jarosława Margielskiego z przedstawicielami PKP i wiceministrem infrastruktury.

Zakres prac przed dworcem od strony wiaduktów kolejowych został rozszerzony. Wszystko na koszt PKP, zgodnie z sugestiami władz miasta dotyczącymi rozwiązań komunikacyjnych i wizualnych.

– Na środku będzie chodnik, po jego obu stronach miejsca parkingowe. Kierowcy będą też mogli zawrócić na pętli przed dworcem. Planujemy też stworzyć tam aleję zasłużonych dla Otwocka, która będzie miała wymiar symboliczny, bo rozwój Otwocka rozpoczął się od wybudowania linii kolejowej – mówi prezydent.

W zmodernizowanym budynku dworca znajdzie się miejsce dla filii biblioteki miejskiej, mediateki i punktu informacji turystycznej. Tereny w pobliżu dworca (także w pobliżu wieży ciśnień), które są obecnie zarośnięte krzakami, zostaną zagospodarowane. Powstaną tam dodatkowe miejsca parkingowe, a zieleń będzie uporządkowana.

W piątek, 11 października w budynku dworca prezydent i przedstawiciele kolei podpisali list intencyjny o współpracy. Jej celem będzie przebudowa dworca i placu przydworcowego oraz modernizacja linii kolejowej nr 7 w granicach miasta. Na spotkaniu był też wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Prezes zarządu PKP SA Krzysztof Mamiński zapewnił, że postęp prac remontowych dworca będzie można śledzić od połowy przyszłego roku. A na koniec 2021 roku ma nastąpić przecięcie wstęgi i otwarcie.

Na inwestycję kolejową w Otwocku łącznie przeznaczono ok. 100 mln zł. Zakończenie prac zaplanowano do 2022 roku. Oprócz rozszerzenia planów związanych z terenem przed dworcem prezydent rozmawiał z przedstawicielami PKP o wydzierżawieniu od kolei terenów przy rampie, aby powstał tam parking „Parkuj i Jedź”. Kolej wyraziła na to zgodę. Ponadto udało się dojść do porozumienia w sprawie lokalizacji dodatkowych miejsc parkingowych wzdłuż ul. Jana Pawła II i ul. Warszawskiej oraz po drugiej stronie torów na odcinku między
ul. Jasną a ul. Mickiewicza.

– Czwarty tor i odwodnienie mają być tak projektowane, żeby można było zrobić tam miejsca parkingowe. Wtedy zapomnimy o problemie parkowania przy torach, bo będzie mogło powstać kilkaset miejsc – relacjonuje finał rozmów prezydent. Jest już gotowy projekt przebudowy ul. Jasnej, żeby powstały miejsca parkingowe w systemie „Parkuj i Jedź”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.