Cztery tory do Otwocka

To już pewne! trzy tory nie wystarczą. Zamiast planowanych trzech kolej zbuduje jednak cztery tory między Wawrem a Otwockiem. O planach PKP PLK „Linia” pisała jako pierwsza już w lutym ubiegłego roku. Teraz inwestor zlecił wykonawcy zamówienie na „doprojektowanie” czwartego toru, bo udało się znaleźć dodatkowe pieniądze na rozbudowę linii kolejowej na tym odcinku

Propozycja schowania torów w wykopie, której autorem jest radny Wojciech Godlewski

AGNIESZKA JASKULSKA

Wiesław Ogłoblin, dyrektor projektu, z którym „Linia” rozmawiała w styczniu ubiegłego roku, zdradził, że między Wawrem a Otwockiem pierwotnie planowano budowę trzech torów, ale PKP PLK uznały, że to nie wystarczy, żeby płynnie prowadzić ruch pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i towarowych
w okolicach Warszawy.

– Rozważamy wybudowanie kolejnego toru. Cztery tory powstałyby od stacji w Wawrze aż do Otwocka – tłumaczył wtedy w rozmowie z „Linią” Ogłoblin.

Rozbudowa linii kolejowej wiązała się z dodatkowymi kosztami. W tym roku kolei udało się wygospodarować pieniądze na „dobudowanie” czwartego toru na odcinku Wawer – Otwock. Nowe plany nie spodobały się niektórym radnym i mieszkańcom Wawra, którzy apelowali do władz Warszawy i PKP PLK o zmiany w projekcie modernizacji linii nr 7 na wysokości ich dzielnicy. Nie obyło się bez konsultacji społecznych i protestów.

– Podczas analizowania tego, jak ma wyglądać dobudowany tor, konieczne było uwzględnienie nieruchomości i obiektów, które są pod opieką konserwatora zabytków – informują przedstawiciele PKP PLK.

Chodziło m.in. o stare, przedwojenne wiaty peronowe na trasie Warszawa-Międzylesie – Otwock, nastawnię na PKP Wawer, a także dworzec i nastawnię na PKP Warszawa-Falenica. Budowa dodatkowego toru wymaga też likwidacji parkingów przesiadkowych przy stacjach kolejowych wzdłuż Wawra, Józefowa i Otwocka.

11 myśli na temat “Cztery tory do Otwocka

  • 18 listopada 2019 o 18:23
    Permalink

    To co jest na obrazku, czyli “Propozycja schowania torów w wykopie, której autorem jest radny Wojciech Godlewski”, zapewne nie jest częścią planów PKP PLK?

    Odpowiedz
    • 18 listopada 2019 o 22:07
      Permalink

      no nie to tylko fotka tam nie da sie tego tak zrobić bo wiaty peronowe musza zostać w takim stanie jak są obecne, jedyne co można zmienić to platformę peronu i dobudować np pomieszczenia nowe szklane np na zimę by było ciepło…

      Odpowiedz
    • 18 listopada 2019 o 23:16
      Permalink

      Likwidacja parkingów przesiewowych jest w kompletnej opozycji, do planów zmniejszenie ruchu samochodów w centrum miasta. Kolej lokalna ma służyć przede wszystkim mieszkańcom dzielnicy, dlatego parkingi nie mogą być zlikwidowane. Mogą natomiast być przeniesione w miejsca nie kolidujące z projektem rozbudowy.

      Odpowiedz
      • 19 listopada 2019 o 08:40
        Permalink

        Tak, co racja to racja. Zwrócę jednak uwagę – ta inwestycja nie jest jednak przeznaczona dla mieszkańców Wawra ani Otwocka. Jak się buduje autostradę to nie z myślą o mieszkańcach okolicznych miejscowości a raczej pomimo nich. Ruch pociągów dalekobieżnych, nie wspomnę już o towarowych, przecież nie będzie przebiegał na trasie Warszawa Wschodnia – Warszawa Falenica czy Otwock. Chociaż intergalaktyczne centrum kolejowe między Otwockiem a Świdrem i kilkuset metrowe perony w Otwocku mogą zastanawiać, po co to to… Czyżby do Otwocka miała nastąpić jakaś solidna imigracja drogą kolejową? Chyba tylko teorie spiskowe Grzegorza Brauna mogą nadać jakiś sens takiej skali inwestycji… Wracając do tematu – to jest zupełnie inny cel. Miejsca parkingowe? Pal sześć. Kilka lat podziałały, dobrze by było, żeby poszczególne gminy na trasie wymyśliły, gdzie te samochody mieszkańców upchnąć bez zwalania wszystkiego na PKP, bo, cytując klasyka “od tego są oni, od tego oni są”. Dla mnie i tak najciekawszy będzie wjazd “szalonego drwala” i wyrąbanie wszystkiego, każdego nawet najmniejszego drzewka o 15m od torów, na odcinku od Józefowa do Olszynki Grochowskiej. Dalej już chyba wyrąbane. Z każdym dniem jesteśmy bliżej tej chwili… Totalnej zmiany krajobrazu na liniii Otwockiej… Taka na przykład Radość czy Miedzeszyn to się dosyć mocno po tej inwestycji zmieni. Bez tych wszystkich drzew przy torach… Prace tam jeszcze nie dotarły. Jak ktoś chce zobaczyć piękny nowo-kolejowo-bezpieczny (bez drzew) krajobraz, zapraszam do Śródborowa i dalej w stronę Celestynowa. Wyrąbane, że hej.

        Odpowiedz
  • 19 listopada 2019 o 11:04
    Permalink

    Poroniony, mokry sen kolejarza…. Kompletnie szalony pomysl, dla wygody kilkuset podroznych z Rzeszowa i Lublina zatruc zycie kilkudziesieciu tysiacom mieszkancow Wawra..

    Odpowiedz
    • 20 listopada 2019 o 21:40
      Permalink

      Mieszkańcy Wawra też będą po tych torach jeździć i omijać popsute KMki i inne zawalidrogi. A “łyso” obok torów już kiedyś było. Tylko przy zmianach ustrojowych kolei się podupadło i kasy nie było, by nadal robić z tym porządek.

      Odpowiedz
  • 21 listopada 2019 o 02:46
    Permalink

    Modernizowana linia kolejowa nr 7 to nie tylko Wawer i powiat otwocki. Ta linia o długości 267,471 km łączy Warszawę z Dorohuskiem i nie będzie przeznaczona tylko dla ruchu pasażerskiego, ale również dla towarowego. Ta linia będzie jak autostrada dla pociągów, dlatego 4 tory są konieczne. Strach myśleć, jak komuś przyjdzie do głowy głupi pomysł, aby przechodzić przez tory na skróty, zamiast wytyczonym przejściem.

    Odpowiedz
  • 22 listopada 2019 o 07:25
    Permalink

    Współczuje wszystkim mieszkańcom Wawra mieszkającym wzdłuż ul Patriotów.. mimo planowanych ekranów na całej długości po obu stronach torów to hałas i dudnienie będzie bardzo duże…

    Odpowiedz
  • 25 listopada 2019 o 11:41
    Permalink

    A teraz to nie hałasuje i dudnią ?
    + ogromne korki i średnio co miesiąc jedna osoba ginie na torach
    Nie wspomnę o braku chodnikowy, ścieżek rowerowych itp.

    4 tory to minimum żeby ruch tranzytowy oddzielić od tego lokalnego + dojdą do tego bezkolizyjne przejazdy, cywilizowane przejścia itp.
    Oczywiście będą malkontenci, którzy zawsze będą narzekać/protestować.
    Też zapewne parę osób ma “biznesy” na przyszłych terenach inwestycyjny, one ulegną likwidacji.
    Ważne żeby pilnować tego co i jak ma być zrobione żeby nie było takiego koszmaru jaki powstał przy przejeździe “Międzylesie”.
    I jeszcze w kwestii dworców-zabytków: osobiście wolę nowoczesne rozwiązania, kolej jest dla ludzi a nie ludzie dla kolei (to także tyczy się zabytków).
    Jakaś forma ich upamiętnienia ok, ale nie na zasadzie że muszą być i tyle, to jakiś absurd z tymi zabytkami.

    Odpowiedz
    • 25 listopada 2019 o 13:03
      Permalink

      Z drugiej strony zadaszenia na starych peronach działają, a te w Otwocku są za wysokie i za wąskie; przy wietrze nie chronią od deszczu. Brawa dla projektanta.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.