Otwock: Bez kolejek w urzędzie dzięki numerkom

Trwają przygotowania do uruchomienia systemu kolejkowego oraz utworzenia Biura Obsługi Mieszkańca (BOM) i podmiotów gospodarczych w otwockim urzędzie miasta. To wszystko ma usprawnić obsługę klienta w magistracie.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Warunki lokalowe w urzędzie miasta nie są najlepsze, ale dzięki zaplanowanym zmianom mają się poprawić. Na ukończeniu jest remont piwnicy, gdzie zostanie przeniesione archiwum dowodów osobistych. Starostwo użyczyło miastu pomieszczenia przy ul. Komunardów i tam zostało przewiezione całe archiwum wydziału spraw obywatelskich. Dzięki temu zwolniły się pomieszczenia na parterze w budynku B po prawej stronie od wejścia do urzędu.

Powstanie tam Biuro Obsługi Mieszkańca i podmiotów gospodarczych. – Zależy nam, żeby nikt nie był odsyłany z pokoju do pokoju. Tylko jeśli zajdzie taka konieczność, pracownik biura będzie prosił innego urzędnika, żeby przyszedł porozmawiać na miejscu. Bo to my jesteśmy dla mieszkańców, a nie mieszkańcy dla nas – mówi sekretarz urzędu miasta Piotr Bartoszewski. Zanim tak się stanie, jeszcze w grudniu te pomieszczenia zostaną wyremontowane.

Na razie zakupiono i zainstalowano system zarządzania ruchem klientów, czyli kolejkomat. Urządzenie kosztowało 28 tys. zł brutto. Zacznie działać dopiero po uruchomieniu BOM-u, czyli w styczniu 2020 roku – Podobny system działa w starostwie w wydziale komunikacji i w sądzie rejonowym. Bierzemy numerek i wybieramy sprawę, którą chcemy załatwić, np. wymienić dowód osobisty, zameldować się, otrzymać odpis aktu ślubu, zarejestrować działalność gospodarczą lub wyrobić kartę miejską – wyjaśnia sekretarz.

Na razie system kolejkowy będzie obsługiwał BOM i podmioty gospodarcze, ale z czasem będzie rozbudowany o inne wydziały. W miarę możliwości remontu kolejnych pomieszczeń w urzędzie miasta BOM będzie rozszerzany o następne stanowiska. Docelowo na parterze mają być załatwiane sprawy związane z podatkami i ma się tam znajdować kasa, co też ułatwi mieszkańcom dostęp do tych punktów. – Finalizujemy też sprawę terminali, aby osoby korzystające z karty mogły dokonywać opłaty przy stoliku, nie chodząc do kasy – dodaje Bartoszewski. Płatność kartą ma być wprowadzona na początku nowego roku.

Biuro paszportowe pozostaje w budynku C, gdzie jest obecnie. Sytuacja nie zmieni się na pewno do końca 2020 roku, ponieważ do tego czasu starostwo ma podpisaną umowę z miastem. Ponadto na urzędowych korytarzach został wprowadzony monitoring, co ma na celu poprawę bezpieczeństwa. Od stycznia zacznie też obowiązywać nowy regulamin organizacyjny urzędu.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.