Otwock: Bez kolejek w urzędzie dzięki numerkom

Trwają przygotowania do uruchomienia systemu kolejkowego oraz utworzenia Biura Obsługi Mieszkańca (BOM) i podmiotów gospodarczych w otwockim urzędzie miasta. To wszystko ma usprawnić obsługę klienta w magistracie.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Warunki lokalowe w urzędzie miasta nie są najlepsze, ale dzięki zaplanowanym zmianom mają się poprawić. Na ukończeniu jest remont piwnicy, gdzie zostanie przeniesione archiwum dowodów osobistych. Starostwo użyczyło miastu pomieszczenia przy ul. Komunardów i tam zostało przewiezione całe archiwum wydziału spraw obywatelskich. Dzięki temu zwolniły się pomieszczenia na parterze w budynku B po prawej stronie od wejścia do urzędu.

Powstanie tam Biuro Obsługi Mieszkańca i podmiotów gospodarczych. – Zależy nam, żeby nikt nie był odsyłany z pokoju do pokoju. Tylko jeśli zajdzie taka konieczność, pracownik biura będzie prosił innego urzędnika, żeby przyszedł porozmawiać na miejscu. Bo to my jesteśmy dla mieszkańców, a nie mieszkańcy dla nas – mówi sekretarz urzędu miasta Piotr Bartoszewski. Zanim tak się stanie, jeszcze w grudniu te pomieszczenia zostaną wyremontowane.

Na razie zakupiono i zainstalowano system zarządzania ruchem klientów, czyli kolejkomat. Urządzenie kosztowało 28 tys. zł brutto. Zacznie działać dopiero po uruchomieniu BOM-u, czyli w styczniu 2020 roku – Podobny system działa w starostwie w wydziale komunikacji i w sądzie rejonowym. Bierzemy numerek i wybieramy sprawę, którą chcemy załatwić, np. wymienić dowód osobisty, zameldować się, otrzymać odpis aktu ślubu, zarejestrować działalność gospodarczą lub wyrobić kartę miejską – wyjaśnia sekretarz.

Na razie system kolejkowy będzie obsługiwał BOM i podmioty gospodarcze, ale z czasem będzie rozbudowany o inne wydziały. W miarę możliwości remontu kolejnych pomieszczeń w urzędzie miasta BOM będzie rozszerzany o następne stanowiska. Docelowo na parterze mają być załatwiane sprawy związane z podatkami i ma się tam znajdować kasa, co też ułatwi mieszkańcom dostęp do tych punktów. – Finalizujemy też sprawę terminali, aby osoby korzystające z karty mogły dokonywać opłaty przy stoliku, nie chodząc do kasy – dodaje Bartoszewski. Płatność kartą ma być wprowadzona na początku nowego roku.

Biuro paszportowe pozostaje w budynku C, gdzie jest obecnie. Sytuacja nie zmieni się na pewno do końca 2020 roku, ponieważ do tego czasu starostwo ma podpisaną umowę z miastem. Ponadto na urzędowych korytarzach został wprowadzony monitoring, co ma na celu poprawę bezpieczeństwa. Od stycznia zacznie też obowiązywać nowy regulamin organizacyjny urzędu.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.