Gdzie ten progres?

Odbiór śmieci w Otwocku to ciągle gorący temat. Nadal słychać więcej słów krytyki niż pochwał, choć urząd miasta twierdzi, że sytuacja pomału się stabilizuje.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Od początku roku nikt ani razu nie odebrał od nas odpadów. Urząd miasta, oprócz pobierania znacznej kwoty za wywóz, poinformował mnie jedynie o tym, że dwukrotnie składał reklamację u nowego kontrahenta śmieciowego – firmy Progres” – napisała do nas Czytelniczka, mieszkanka osiedla Wioska Szwajcarska. Przysłała też zdjęcia śmieciowej góry piętrzącej się na osiedlu (fot.). Takich niezadowolonych mieszkańców jest więcej, ale zdarzają się też i bardziej wyrozumiali, którzy dają firmie Progres szansę. Może dlatego, że u nich nie ma już problemu z odbiorem śmieci…

Przedstawiciele firmy zapewniają, że wszelkie niedociągnięcia i problemy mają charakter przejściowy. W piśmie do urzędu miasta tłumaczą, że są one spowodowane brakiem czasu na zapoznanie się z topografią Otwocka, rozpoczęciem działalności w okresie poświątecznym, w którym zawsze jest najwięcej odpadów.

„Zdajemy sobie sprawę, że aktualna obsługa mieszkańców w tym zakresie nie jest w pełni zadowalająca, ale dokładamy wszelkich starań, pracując od świtu do wieczora, aby z dnia na dzień sytuacja uległa poprawie. Prosimy o wyrozumiałość i przepraszamy za wszelkie niedogodności” – pisze Maciej Borowiecki z firmy Progres.

Jej przedstawiciele są w stałym kontakcie z wydziałem gospodarki odpadami urzędu miasta, który na bieżąco zgłasza uwagi i reklamacje od mieszkańców.

Oficjalnie głos w sprawie zabrał też prezydent. – Dążymy do unormowania sytuacji, która ma charakter tymczasowy i jest ściśle związana ze zmianą operatora. Chwilowe niedogodności wynikają bezpośrednio z dość złożonego procesu wyłaniania podmiotu odbierającego odpady z terenu Otwocka. Stawka jest bardzo wysoka – walczymy o to, żeby w tym roku system odbioru odpadów się bilansował, a miasto nie było zmuszone do niego dopłacać około 2 mln 500 tys. zł – mówi Jarosław Margielski.

Umowa z firmą Progres została podpisana na okres tymczasowy do końca stycznia, aż wyjaśni się sprawa wyłonienia firmy odbierającej odpady w 2020 roku. Firma Remondis, która do tej pory obsługiwała miasto, złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) odwołanie do przetargu na odbiór i transport śmieci.

Miasto nie chciało wydłużać procesu odwoławczego, więc nie czekając na decyzje KIO, uwzględniło uwagi skarżącej firmy. W związku z tym złożona skarga stała się bezprzedmiotowa. KIO umorzyła postępowanie. Obecnie czekamy na ponowne wyłonienie wykonawcy przez miasto. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma Progres z Sulejówka.

TU ZGŁOŚ PROBLEM Z ODBIOREM ŚMIECI: Wydział gospodarki odpadami, tel. 22 779 20 01 do 6, wew. 138, 119, 184 lub 22 779 35 88, e-mail: odpady@otwock.pl

3 myśli na temat “Gdzie ten progres?

  • 21 stycznia 2020 o 16:54
    Permalink

    Może trzeba wywozić śmiecie na Armii Krajowej?

    Odpowiedz
  • 22 stycznia 2020 o 16:53
    Permalink

    Trzeba Panu Margielskiemu śmieci transportować do gabinetu

    Odpowiedz
  • 23 stycznia 2020 o 09:28
    Permalink

    Cały dzień śmieci czekają. Po co wystawiać 0 6 rano skoro i tak odbiór ciut przed południem? 21 -ego był rekord!! Zmieszane dopiero po 22-ej łaskawie zabrano. W paru miejscach nawet nie podjechano po śmieci…organizacja żadna.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.