Trwa budowa trzeciego peronu i wind [GALERIA]

Kolejne dobre zmiany dla pasażerów na PKP Otwock. Niedługo zostanie ukończona budowa ostatniego, trzeciego peronu, będzie też można korzystać z windy. Prace postępują też na innych odcinkach przebudowywanej linii kolejowej na terenie Otwocka. Latem zostanie udostępnione przejście pod torami na wysokości teatru, a w przyszłym roku zaplanowano otwarcie tunelu drogowego na ul. Żeromskiego. Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Otwocku to ok. 90 mln zł.

AGNIESZKA JASKULSKA

Kompleksowa modernizacja li-nii nr 7 z Warszawy do Lublina na odcinku Otwocka to istotny etap inwestycji. Infrastruktura PKP w Otwocku przechodzi dużą metamorfozę. Wiosną ubiegłego roku pasażerom udostępniono dwa z trzech zmodernizowanych peronów. Podróżni z niecierpliwością czekają na oddanie trzeciego peronu od strony ul. Warszawskiej, który właśnie powstaje.

– Wykonawca montuje sieć trakcyjną i rozjazdy od strony Warszawy. Na stacji ułożono już ponad sześć kilometrów nowych torów. Gotowe są konstrukcje nowych szerokich wiat, ławki i gabloty informacyjne – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe SA – Trwają prace wykończeniowe, m.in. przy montażu tablic informacyjnych, kabli i nagłośnienia. Ostatni, trzeci peron zostanie udostępniony podróżnym we wrześniu. Trwa także budowa drugiej części przejścia podziemnego, którym pasażerowie będą mogli przejść od ul. Świderskiej na drugą stronę miasta do ul. Warszawskiej – tłumaczy Jakubowski.

Przebudowa PKP w Otwocku powoli się kończy. Na tę chwilę czekają nie tylko mieszkańcy, lecz także pasażerowie, którzy będą mogli skorzystać z windy. Ułatwi ona dotarcie do pociągu osobom niepełnosprawnym, z trudnościami w poruszaniu się czy opiekunom dzieci w wózkach. Jak informuje przedstawiciel PKP, montaż wind rozpoczął się w lutym.

Tunel na Żeromskiego i przejście przy teatrze

Trwa również budowa wiaduktu między ul. Orlą a ul. Warszawską. – Stare konstrukcje zostały zastąpione przez nowe betonowe obiekty. Ułożone są już na nich nowe tory. Do wykonania pozostały prace związane z siecią trakcyjną i budową drogi – mówi Karol Jakubowski. Z kolei w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Żeromskiego, na wysokości ul. Warszawskiej, powstaje bezkolizyjne skrzyżowanie (wiadukt i tunel drogowy, a także tunel dla pieszych i rowerzystów). – Wykonano już betonowanie podłoża, na którym powstanie droga. Pracownicy robią zbrojenia i szalunki ścian obiektu. Następnie będą budowane tory, jezdnia i przejścia dla pieszych. Oddanie wiaduktu do użytku planowane jest na początku 2021 roku – informuje.

Latem mieszkańcy będą mogli korzystać z przejścia pod torami na wysokości teatru miejskiego między ul. Armii Krajowej i ul. Warszawską na wysokości ul. Leśnej w Otwocku. – Gotowe są już betonowa konstrukcja oraz pochylnie, które pozwolą łatwo dostać się na drugą stronę torów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się – dodaje Karol Jakubowski.

Utrudnienia podczas budowy drugiego toru Otwock – Pilawa PKP PLK zapewniają, że dotychczasowe „wąskie kolejowe gardło” między Otwockiem a Pilawą właśnie jest likwidowane.

– Na 25-kilometrowej trasie powstają dwa tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonano już ponad połowę prac i ułożono około 40 km torów. Budowane są sieć trakcyjna i obiekty inżynieryjne, montowane są urządzenia sterowania ruchem – wylicza Jakubowski. I tłumaczy, że na tym odcinku wykonawcę zaskoczyło wiele nieplanowanych prac. –Wykonawca musi zlikwidować ponad 70 nieprzewidzianych kolizji w infrastrukturze podziemnej, które nie były uwzględnione na mapach, co wydłużyło czas prac. Trzeba było przekładać m.in. kable oraz rury gazowe – mówi.

Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Otwocku to ok. 90 mln zł. Wszystkie prace na odcinku z Lublina do Warszawy mają zostać zakończone do 2022 roku.

2 myśli na temat “Trwa budowa trzeciego peronu i wind [GALERIA]

  • 4 marca 2020 o 18:46
    Permalink

    Czy przejście podziemne przy stacji w Otwocku od strony Warszawskiej też zostanie otwarte dopiero we wrześniu czy może jednak wcześniej z zamkniętym dojściem na trzeci peron? Bo bardzo ułatwiłoby to życie choćby mieszkańcom Osiedla Tysiąclecia, którzy obecnie muszą maszerować hektary do tymczasowego przejścia przy Stylowej, którego jakość zwłaszcza w ostatnich tygodniach często przypomina gnojowisko. Szczególnie przydałoby się to w wakacje, gdy zostanie zamknięty odcinek kolejowy do Józefowa a komunikacja zastępcza kursowałby od obecnego parkingu od strony bazarku. Zmuszanie przez PKP ludzi do robienia kilometrowych slalomów do tego przystanku to już byłby prawdziwy sadyzm. No i drugie pytanie. Kiedy zostanie otwarty tunel pod torami przy stacji, bo o tym nie ma ani słowa w artykule? A od jakiś dwóch miesięcy nic zupełnie się nie dzieje na terenie tej budowy, tylko jest rozkopana niczym powojenne pobojowisko. Przypominam że Pani Jaskulska pół roku temu pisała, że ten odcinek remontu linii kolejowej miał zakończyć się do końca ubiegłego roku. Jak zwykle skończyło się na obiecankach cacankach inwestora i wykonawcy.

    Odpowiedz
  • 5 marca 2020 o 07:34
    Permalink

    Ciekawi mnie czy kiedyś zostaną zamontowane świetlne tablice informujące o odjazdach. Już teraz bywa „zabawnie” kiedy nie wiadomo, z którego peronu odjedzie pociąg, zapowiedzi z głośników nie słychać kiedy się jest na wysokości budynku stacyjnego, lub jest na tyle krótko przed odjazdem, że za późno na przejście na drugi peron bo do przejścia daleko.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.