Powiat: Zmiany organizacji pracy w starostwie

W związku z sytuacją epidemiologiczną od 30 marca do odwołania budynek starostwa został zamknięty dla interesantów. Urzędnicy pracują w trybie wewnętrznym, ale krócej, bo w godz. od 8 do 14. Czas załatwiania spraw znacznie się wydłużył. Wnioski można składać m.in. do wystawionych przed urzędem pojemników.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Mieszkańcy powiatu mają teraz trzy możliwości załatwiania spraw w starostwie. Oprócz wysłania wypełnionych wcześniej wniosków mailem mogą to zrobić także za pośrednictwem platformy e-PUAP, poczty albo wrzucić dokumenty w podpisanej kopercie do pojemników ustawionych na ławce przed wejściem do budynku starostwa przy ul. Górnej. Jednak pojemniki są wystawione tylko w godz. od 8 do 12, pilnuje ich dozorca. – Jest to możliwie najkrótszy czas z uwagi na konieczność poddania dokumentów „kwarantannie” przez 24 godziny (tyle koronawirus utrzymuje się na papierze). Następnego dnia rano dokumenty trafiają do poszczególnych wydziałów. Po świętach planujemy umożliwić składanie dokumentów również po południu w godz. od 16 do 18 – wyjaśnia wicestarosta Krzysztof Kłósek.

Pojemniki są wystawiane tylko przed siedzibą starostwa przy ul. Górnej. – To ze względów bezpieczeństwa. Zależy nam na ograniczeniu przemieszczania się interesantów między siedzibami i zmniejszaniu ryzyka – podkreśla wicestarosta. Przygotowane odpowiedzi i wyjaśnienia są wysyłane pocztą lub mailem. Jednak wydawanie niektórych dokumentów znacznie się wydłużyło.

– Wypisy z ewidencji gruntów i budynków są przygotowywane w czasie do dwóch dni, wyrysy – do tygodnia. Wcześniej oba dokumenty były wydawane od ręki w wydziale. Na życzenie wnioskodawców skany dokumentów urzędowych przesyłane są e-mailem, aby maksymalnie skrócić czas przekazania pisma – dodaje Kłósek.

Wicestarosta w podległych mu wydziałach wprowadził pracę zmianową. – Podzieliliśmy pracowników na dwa zespoły, aby w razie zakażenia jednej z osób nie wstrzymać pracy całego wydziału i żeby nie doszło do paraliżu administracyjnego (kwarantanna wszystkich pracowników). Druga część wydziału wykonuje w tym czasie pracę zdalną. Niestety, w sytuacji gdy część z pracowników jest zmuszona zostać w domu z uwagi na opiekę nad dzieckiem, wydajność zespołów znacznie spadła – przyznaje.

Jednak dla ułatwienia kontaktu z urzędem został uruchomiony numer telefonu specjalisty ds. obsługi interesanta w wydziale architektury i budownictwa. Mieszkańcy mogą dzwonić pod numer tel. 693 506 504. W Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej po dokonaniu opłaty jest możliwość zamówienia i pobrania mapy zasadniczej i ewidencyjnej. Można to zrobić bez wychodzenia z domu za pośrednictwem powiatowej platformy internetowej Geoportal.

– Zależy nam na jak najwyższym poziomie obsługi interesantów w krótkim czasie, czemu nie służy obecna sytuacja epidemii, z którą przyszło nam się zmierzyć. Niestety, przy kosztach, które generuje chociażby szpital i restrukturyzacja jego zadłużenia, musimy liczyć się z każdą złotówką wydaną z budżetu i nie możemy pozwolić sobie na lepsze, drogie rozwiązania – przyznaje wicestarosta Kłósek.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.