Cztery tory od Gocławka

PKP PLK szykują następny remont na linii kolejowej nr 7 pomiędzy Warszawą Wschodnią a Wawrem. To II etap modernizacji „siódemki”, na który właśnie ogłoszono przetarg. Projekt zakłada, że od Warszawy Wschodniej do PKP Wawer będą dwa tory, ale od PKP Gocławek do PKP Wawer powstaną aż cztery. Budowa prawdopodobnie rozpocznie się jeszcze w tym roku, prace mają być realizowane przy zachowanym ruchu pociągów. W kolejnym etapie inwestycji, która będzie realizowana w późniejszym terminie, cztery tory zostaną zbudowane na dalszym odcinku od Wawra do Otwocka.

AGNIESZKA JASKULSKA

Przetarg na wykonanie prac budowlanych na odcinku z Warszawy do Otwocka dotyczy modernizacji linii kolejowej na wysokości Warszawy Wschodniej i Wawra. – Na modernizowanym odcinku powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna. Będzie on znajdował się w pobliżu szpitala przy ul. Szaserów. Dzięki czemu kolej zapewni lepszy dojazd do kliniki – informuje Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

– Na przystanku Warszawa- Olszynka Grochowska kładka nad torami zostanie wyremontowana i wyposażona w windy. Peron będzie dostosowany do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Natomiast przystanek Warszawa-Gocławek będzie bliżej wiaduktu na ulicy Marsa. Powstanie nowy węzeł komunikacyjny łączący kolej z komunikacją miejską. Zostanie wybudowany nowy peron. Będzie przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody zapewnią dostęp do wiaduktu – tłumaczy Jakubowski. I dodaje, że na przystanku Warszawa-Wawer peron zostanie przebudowany, a w przejściu podziemnym będą windy. – Wiata peronowa zostanie odrestaurowana. Podobnie jak na pozostałych przystankach, dla podróżnych będzie zamontowany system informacji wizualnej i głosowej – mówi przedstawiciel PKP PLK.

Na modernizowanym fragmencie zostanie przebudowany układ torów. – Na tym odcinku planowana jest modernizacja dwóch istniejących torów od Warszawy Wschodniej aż do Wawra oraz budowa dwóch dodatkowych torów dla pociągów dalekobieżnych od Gocławka do Wawra – mówi Karol Jakubowski. Zostanie przygotowany nowy układ torów od Wawra do Otwocka, który będzie realizowany w kolejnym etapie inwestycji (budowa czterech torów zapewni płynne prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i towarowych między stolicą a Lublinem). – W ramach inwestycji przewidziano montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, który zapewni jeszcze lepsze bezpieczeństwo – podkreśla Jakubowski.

3 myśli na temat “Cztery tory od Gocławka

  • 20 kwietnia 2020 o 21:22
    Permalink

    Nie 4 tory tylko 2 zostaną zbudowane, bo 2 już są i nie trzeba ich budować. Bo jeśli mieliby zbudować 4 tory to w sumie byłoby ich 6, a o czymś takim nikt nie słyszał, nawet budujący POW. To się nazywa ‚rzetelność dziennikarska’, gdzieś dzwonią tylko nie wiadomo w którym kościele

    Odpowiedz
  • 20 kwietnia 2020 o 21:29
    Permalink

    Dobrze by było, żeby w ramach tej modernizacji najpierw zrobiono w całości wymianę torów z Gocławka na łącznicę w Antoninowie a dopiero potem bawiono się w przebudowę odcinka z Gocławka do Wschodniej. Da to szansę na zachowanie przez czas remontu pełnego lub prawie pełnego, dwukierunkowego ruchu pociągów na tej trasie. Idiotyzmem (ale niestety w stylu PKP PLK i wybranych wykonawców) byłoby rozgrzebanie obu tych tras jednocześnie i robienie ruchu do Wschodniej po jednym torze przy ograniczonej liczbie pociągów i ciasnocie w nich – niestety jak można gdzieniegdzie wyczytać taki wariant remontu PKP też rozważa. Podobnie najpierw powinno się dobudować dodatkowe tory z Wawra do Gocławka, przerzucić na nie ruch i dopiero później rozbierać i modernizować istniejącą infrastrukturę kolejową. Taki przyjazny dla pasażerów wariant remontu byłby tym bardziej zasadny, że na odcinku od Wawra do Wschodniej nie ma za bardzo możliwości zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej.

    Odpowiedz
  • 22 kwietnia 2020 o 17:06
    Permalink

    Panie MP, chyba za dużo spędza Pan czasu przy wspomnianych dzwonach kościelnych, bo nie umie Pan czytać ze zrozumieniem. W tekście jest wyraźnie napisane, na którym odcinku będą zbudowane dodatkowe 2 tory, a na którym odcinku 4. Tych danych proszę Pana nie sumuje się 😉

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.