Otwock: Pierwszy krok w stronę uchwały krajobrazowej

Prezydent Otwocka powołał zespół, który opracuje podstawy uchwały krajobrazowej. Określa ona zasady umieszczania reklam na ogrodzeniach i obiektach małej architektury.

SYLWIA WYSOCKA

Pod koniec maja radni kilkakrotnie zwracali uwagę na potrzebę rozpoczęcia prac nad uchwałą krajobrazową dla Otwocka. Chodzi o opracowanie zasad, które pozwolą uporządkować przestrzeń publiczną pod kątem umiejscowienia i wyglądu reklam, nośników reklamowych czy elementów małej architektury. Sprawę sygnalizowali m.in. wiceprzewodniczący rady miasta Jakub Kosiński i przewodniczący komisji skarg, wniosków i petycji Andrzej Gurdziel. Prezydent Jarosław Margielski nie mówił „nie”, ale przekonywał, że w pierwszej kolejności miasto powinno samo dać przykład, porządkując centrum Otwocka.

Podkreślał także, że w czasie koronawirusa rzucanie dodatkowo kłód pod nogi lokalnym przedsiębiorcom poprzez np. odebranie im możliwości informowania o swoich usługach jest nie najlepszym pomysłem. Jednak prace nad uchwałą krajobrazową trwają z reguły długo, co pokazują przykłady innych samorządów, dlatego radni ponawiali wnioski, aby jak najszybciej rozpocząć konkretne działania, bo temat powraca od kilkunastu miesięcy.

– Widzę w Otwocku dużo płotów, ogrodzeń, obiektów użyteczności publicznej obwieszonych plakatami, w innych miejscach nośniki reklam są stawiane w bardzo dziwny sposób. Trzeba się tym zająć – podkreślał radny Andrzej Gurdziel, który 26 maja na posiedzeniu komisji inwestycji i gospodarki miejskiej złożył wniosek o powołanie zespołu do spraw uchwały krajobrazowej. Dzień później, 27 maja, zgodnie z wnioskami radnych prezydent wydał zarządzenie, w którym powołał zespół do spraw opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie miasta.

Przewodniczącym zespołu został sam prezydent Margielski, a w jego skład weszło ponadto czworo radnych: Monika Kwiek, Radosław Kałowski, Marcin Kraśniewski i Andrzej Gurdziel, a także sekretarz miasta Piotr Bartoszewski oraz pracownicy wydziału planowania przestrzennego
– Elżbieta Salomończyk, Paulina Zakrocka i Jerzy Szczęśniak. Zespół ma przede wszystkim zająć się opracowaniem materiału, który posłuży do stworzenia projektu uchwały krajobrazowej porządkującej sprawy reklam. Nad ostatecznym kształtem uchwały pracować będzie później rada miasta.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.