Otwock: Pierwszy krok w stronę uchwały krajobrazowej

Prezydent Otwocka powołał zespół, który opracuje podstawy uchwały krajobrazowej. Określa ona zasady umieszczania reklam na ogrodzeniach i obiektach małej architektury.

SYLWIA WYSOCKA

Pod koniec maja radni kilkakrotnie zwracali uwagę na potrzebę rozpoczęcia prac nad uchwałą krajobrazową dla Otwocka. Chodzi o opracowanie zasad, które pozwolą uporządkować przestrzeń publiczną pod kątem umiejscowienia i wyglądu reklam, nośników reklamowych czy elementów małej architektury. Sprawę sygnalizowali m.in. wiceprzewodniczący rady miasta Jakub Kosiński i przewodniczący komisji skarg, wniosków i petycji Andrzej Gurdziel. Prezydent Jarosław Margielski nie mówił „nie”, ale przekonywał, że w pierwszej kolejności miasto powinno samo dać przykład, porządkując centrum Otwocka.

Podkreślał także, że w czasie koronawirusa rzucanie dodatkowo kłód pod nogi lokalnym przedsiębiorcom poprzez np. odebranie im możliwości informowania o swoich usługach jest nie najlepszym pomysłem. Jednak prace nad uchwałą krajobrazową trwają z reguły długo, co pokazują przykłady innych samorządów, dlatego radni ponawiali wnioski, aby jak najszybciej rozpocząć konkretne działania, bo temat powraca od kilkunastu miesięcy.

– Widzę w Otwocku dużo płotów, ogrodzeń, obiektów użyteczności publicznej obwieszonych plakatami, w innych miejscach nośniki reklam są stawiane w bardzo dziwny sposób. Trzeba się tym zająć – podkreślał radny Andrzej Gurdziel, który 26 maja na posiedzeniu komisji inwestycji i gospodarki miejskiej złożył wniosek o powołanie zespołu do spraw uchwały krajobrazowej. Dzień później, 27 maja, zgodnie z wnioskami radnych prezydent wydał zarządzenie, w którym powołał zespół do spraw opracowania zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie miasta.

Przewodniczącym zespołu został sam prezydent Margielski, a w jego skład weszło ponadto czworo radnych: Monika Kwiek, Radosław Kałowski, Marcin Kraśniewski i Andrzej Gurdziel, a także sekretarz miasta Piotr Bartoszewski oraz pracownicy wydziału planowania przestrzennego
– Elżbieta Salomończyk, Paulina Zakrocka i Jerzy Szczęśniak. Zespół ma przede wszystkim zająć się opracowaniem materiału, który posłuży do stworzenia projektu uchwały krajobrazowej porządkującej sprawy reklam. Nad ostatecznym kształtem uchwały pracować będzie później rada miasta.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.