Ekspresówka prawie gotowa

Kierowcy z niecierpliwością czekają na otwarcie kolejnych odcinków trasy ekspresowej S17 między Góraszką, Kołbielą a Garwolinem. Mamy dla nich dobrą wiadomość. Na przełomie czerwca i lipca planowane jest otwarcie dwóch jezdni trasy ekspresowej (łącznie ok. 24 km) na odcinku od Kołbieli do węzła Lubelska (na wysokości dawnego lotniska w Góraszce), który łączy się z trasą S2, czyli Południową Obwodnicą Warszawy. W tym tygodniu planowana jest zmiana organizacji ruchu na obwodnicy w Kołbieli.

AGNIESZKA JASKULSKA

Wielkimi krokami zbliża się otwarcie dla ruchu ostatnich dwóch odcinków powstającej trasy ekspresowej z Lublina do Warszawy. Jak zapewnia Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA, mobilizacja ze strony wykonawców jest bardzo duża.

– Prace przy budowie dwóch odcinków ekspresówki zakończą się pod koniec tego roku, ale na przełomie czerwca i lipca planujemy udostępnienie dla ruchu dwóch jezdni budowanej drogi S17, co znacznie usprawni ruch między Lublinem a Warszawą – mówi Łukasz Minkiewicz.

Prace nadal trwają na obwodnicy w Kołbieli (długość 8,7 km, koszt budowy 225,5 mln zł) oraz na odcinku od obwodnicy w Kołbieli do węzła Lubelska na wysokości dawnego lotniska w Góraszce (długość 15,2 km, koszt 370,5 mln zł).

– Łącznie to około 24 km trasy – mówi Minkiewicz. – Prace na S17 pomiędzy węzłem Lubelska a końcem obwodnicy Kołbieli nie zwalniają tempa. Codziennie na dwóch odcinkach pracuje ok. 600 osób i ok. 200 maszyn. Układana jest nawierzchnia z betonu cementowego, prowadzone są roboty brukarskie, prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich, budowane są drogi dojazdowe. Ustawiane jest ogrodzenie, montowane są ekrany akustyczne, bariery energochłonne, trwa porządkowanie skarp i terenów zielonych. Instalowane jest oznakowanie pionowe i malowane poziome. Budowane są kanalizacja deszczowa i zbiorniki retencyjne – wylicza Łukasz Minkiewicz z lubelskiego oddziału GDDKiA.

Kierowcy od ubiegłego roku korzystają z jednej jezdni przyszłej trasy ekspresowej, a w maju wykonawca udostępnił dla ruchu wiadukt na drodze krajowej nr 50 w Kołbieli nad budowaną drogą S17.

– Dzięki temu samochody jadące drogą krajową nr 50 w kierunku Grójca lub Mińska Mazowieckiego nie wjeżdżają już na tymczasowe rondo utworzone na budowanej drodze ekspresowej, tylko bezkolizyjnie nad nią przejeżdżają – tłumaczy Minkiewicz.

– W tym tygodniu planowana jest kolejna zmiana w organizacji ruchu na obwodnicy w Kołbieli. Na granicy z udostępnionym w ubiegłym roku odcinkiem w kierunku Garwolina, w okolicy budowanego Miejsca Obsługi Podróżnych, kierowcy pojadą zachodnią jezdnią przyszłej drogi ekspresowej – obecnie ruch odbywa się tutaj tymczasowym objazdem – wyjaśnia rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. n

6 myśli na temat “Ekspresówka prawie gotowa

  • 12 czerwca 2020 o 21:47
    Permalink

    Mija około 2 lata od rozpoczęcia robót i wywłaszenia nieruchomości, pod budowę S17, a nadal wielu właścicieli nie dostało słusznego odszkodowania za odebrane nieruchomości…

    Odpowiedz
    • 14 czerwca 2020 o 14:26
      Permalink

      Jesteście winni sami sobie, jeśli Nawet jedna osoba odwoła się od ZRIDa, to wywłaszczenia pod drogę idą dalej, ale odszkodowania niezostaną wypłacone do końca trwani postępowani…

      Odpowiedz
  • 14 czerwca 2020 o 05:31
    Permalink

    PiS krzyczało w kampanii, że za PO jeden km autostrady kosztuje 10mln zł. Dziś twierdzą, że nie ma inflacji, a jednak jeden km eski kosztuje 20mln.

    Odpowiedz
  • 14 czerwca 2020 o 12:30
    Permalink

    Tak ciekawe rzeczy piszesz. Za pole chciałbyś słuszne odszkodowanie to do sądu idź po pomoc

    Odpowiedz
  • 15 czerwca 2020 o 13:26
    Permalink

    Nie rozumiem dokąd ten nowy odcinek będzie oddany. Albo do wysokości lotniska w Góraszce albo do południowej obwodnicy. To zupełnie różne miejsca choć rzeczywiście niedaleko od siebie.

    Odpowiedz
  • 24 czerwca 2020 o 17:41
    Permalink

    Jakoś nie widzę w Kołbiel i połączenia z Garwolina do góry Kalwarii i na odwrót.wychodzi na to że dalej starym rondem !!?

    Odpowiedz

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.