CityBoksy do odwołania

Chociaż wiele obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa zostało już zniesionych, władze Otwocka nie planują na razie rezygnacji z CityBoksów, czyli specjalnych kontenerów, w których mieszkańcy mogą załatwić sprawy urzędowe.

SYLWIA WYSOCKA

Zdania na temat specjalnych urzędowych kontenerów są wśród mieszkańców Otwocka podzielone. Na pewno są one bezpieczne, ale niektórzy narzekają, że bardzo komplikują proces załatwiania spraw w urzędzie. Wprawdzie umożliwiają wideokonferencję z właściwym urzędnikiem, ale żeby do tego doszło, trzeba najpierw zgłosić się do Punktu Obsługi Mieszkańca, który znajduje się bezpośrednio przy wejściu na teren urzędu od strony ul. Hożej. Tam należy pobrać numerek i poinformować o rodzaju sprawy, a potem czekać na wywołanie przez intercom do jednej z sześciu kabin. To faktycznie może być uciążliwe, ale trzeba przyznać, że takie rozwiązanie ogranicza bezpośrednie kontakty, a tym samym ryzyko przenoszenia się wirusa.

Tymczasem na fali odmrażania kolejnych gałęzi gospodarki już od 25 maja urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, mogą przywracać bezpośrednią obsługę mieszkańców. Czy to oznacza koniec funkcjonowania otwockich CityBoksów? Niekoniecznie. Jak poinformowała Sylwia Konopacka-Bąk, naczelnik wydziału promocji i spraw społecznych, miasto nie planuje w najbliższym czasie zawieszenia ich działalności, bo spełniają swoją funkcję. I podkreśla, że nie chodzi tylko bezpieczeństwo, lecz także o wygodę mieszkańców.

– CityBox jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych, które mogą korzystać z podjazdu dla wózków inwalidzkich. W każdej z sześciu kabin znajduje się stanowisko wyposażone w komputer, mikrofon, kamerę oraz urządzenie wielofunkcyjne. Umożliwia to wideokonferencję z właściwym urzędnikiem, a formalności po stronie mieszkańca są ograniczone do minimum. Urzędnik w imieniu interesanta wypełnia wniosek, który jest zdalnie drukowany. Mieszkaniec może go od ręki podpisać i złożyć. Po zakończonej wizycie kabiny są dezynfekowane – wyjaśnia.

Otwocki pomysł to nowość, dlatego zwrócił uwagę ogólnopolskich mediów. Niestety, generuje on pewne koszty. Kontenery są własnością spółki OZEC, wynajmowanie ich kosztuje miesięcznie 10 tys. zł.

2 myśli na temat “CityBoksy do odwołania

  • 1 lipca 2020 o 18:39
    Permalink

    A nie można po prostu mieszkańcom obecnie dać prawa wyboru czy chcą korzystać z CityBoxów czy też załatwić sprawę bezpośrednio? Wtedy będą zadowoleni i ci którzy mają problemy z dostaniem się do pokoju urzędnika jak i Ci co nie lubią rozmawiać z ekranem a wolą kontakt osobisty. Jak widać w Otwocku musi być realizowana klasyczna dyrektywa etatyzmu, że władza wie lepiej co dobre dla obywatela.

    Odpowiedz
    • 2 lipca 2020 o 13:48
      Permalink

      Super sprawa, przyjechałem przy okazji z Warszawy i chciałem coś zalatwic, szczerze oniemialem, miła urzędniczka, a w warszawie ursynowski ratusz w maju czerwcu to była jakaś porażka, przez tel mówią co innego niż na miejscu, ochroniarz który podnosi głos i się rządzi kto może wejść a kto nie, umawianie na konkretną godzinę z terminami za tydzień i chaos przed wejściem jak do lekarza bo tylko jedna osoba mogła wejść do jednej kobiety informacyjnej siedzącej w przejściu, JEDNA na cały ursynow i jeszcze jak coś mówiła to się okazało że ktoś tam z wewnątrz słuchał i ja poprawiał że źle mówi, jeju jak u Barei

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.