Starostwo idzie w teren

Żeby załatwić niektóre sprawy w urzędzie, prawdopodobnie nie trzeba już będzie jechać do Otwocka. Starostwo chce niedługo uruchomić tzw. mobilny urząd. Urzędnik ma codziennie pełnić dyżur w innej gminie i być dostępny dla mieszkańców poza siedzibą w Otwocku.

SYLWIA WYSOCKA

Powiatowy mobilny urząd to pomysł Biura Kultury i Promocji Starostwa Powiatowego w Otwocku. W ubiegłym roku podobne rozwiązanie wprowadził burmistrz Karczewa Michał Rudzki, który co miesiąc spotyka się z mieszkańcami poszczególnych sołectw nie w swoim urzędzie, ale w konkretnych miejscowościach. W wersji powiatowej wyglądałoby to trochę inaczej. W teren jeździłby nie starosta, tylko urzędnik wydziału organizacyjnego.

– Nie chodzi o rozmowy z mieszkańcami, ale o przybliżenie im urzędu – tłumaczy starosta Cezary Łukaszewski. – Wydaje się nam, że byłoby dobrze, gdyby pracownik wydziału organizacyjnego starostwa codziennie pełnił kilkugodzinny dyżur w innej gminie powiatu otwockiego. Mieszkańcy tych miejscowości mogliby na miejscu dowiadywać się, jak załatwić sprawę w urzędzie powiatowym, przekazywać pisma itd. Dla ludzi, którzy mają trudności z dojazdem do Otwocka, byłoby to na pewno duże udogodnienie, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej odległe gminy – podkreśla.

Sukces przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od postawy włodarzy poszczególnych gmin. Starostwo musi najpierw ustalić z wójtami i burmistrzami, czy potwierdzają potrzebę spotkań mieszkańców z urzędnikiem starostwa i czy udostępnią urzędnikowi miejsce, w którym będzie on mógł wypełniać swoje zadania. Starosta podkreśla, że jeśli rozmowy przebiegną pomyślnie, pilotażowy mobilny urząd mógłby ruszyć już po wakacjach.  

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.