Starostwo idzie w teren

Żeby załatwić niektóre sprawy w urzędzie, prawdopodobnie nie trzeba już będzie jechać do Otwocka. Starostwo chce niedługo uruchomić tzw. mobilny urząd. Urzędnik ma codziennie pełnić dyżur w innej gminie i być dostępny dla mieszkańców poza siedzibą w Otwocku.

SYLWIA WYSOCKA

Powiatowy mobilny urząd to pomysł Biura Kultury i Promocji Starostwa Powiatowego w Otwocku. W ubiegłym roku podobne rozwiązanie wprowadził burmistrz Karczewa Michał Rudzki, który co miesiąc spotyka się z mieszkańcami poszczególnych sołectw nie w swoim urzędzie, ale w konkretnych miejscowościach. W wersji powiatowej wyglądałoby to trochę inaczej. W teren jeździłby nie starosta, tylko urzędnik wydziału organizacyjnego.

– Nie chodzi o rozmowy z mieszkańcami, ale o przybliżenie im urzędu – tłumaczy starosta Cezary Łukaszewski. – Wydaje się nam, że byłoby dobrze, gdyby pracownik wydziału organizacyjnego starostwa codziennie pełnił kilkugodzinny dyżur w innej gminie powiatu otwockiego. Mieszkańcy tych miejscowości mogliby na miejscu dowiadywać się, jak załatwić sprawę w urzędzie powiatowym, przekazywać pisma itd. Dla ludzi, którzy mają trudności z dojazdem do Otwocka, byłoby to na pewno duże udogodnienie, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej odległe gminy – podkreśla.

Sukces przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od postawy włodarzy poszczególnych gmin. Starostwo musi najpierw ustalić z wójtami i burmistrzami, czy potwierdzają potrzebę spotkań mieszkańców z urzędnikiem starostwa i czy udostępnią urzędnikowi miejsce, w którym będzie on mógł wypełniać swoje zadania. Starosta podkreśla, że jeśli rozmowy przebiegną pomyślnie, pilotażowy mobilny urząd mógłby ruszyć już po wakacjach.  

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.