Otwierają drogę pod wiaduktami przy ul. Orlej

Na tę informację z niecierpliwością czekali nie tylko kierowcy, lecz także mieszkańcy Otwocka! Nareszcie droga pod wiaduktami kolejowymi między ul. Orlą a ul. Warszawską w Otwocku będzie przejezdna. Wykonawca planuje ją otworzyć po niedzieli, 2 sierpnia

AGNIESZKA JASKULSKA

Modernizacja pierwszego wiaduktu kolejowego od strony ul. Orlej w Otwocku rozpoczęła się w listopadzie 2017 r. Od tego czasu kierowcy musieli uzbroić się w cierpliwość i omijać szerokim łukiem ten odcinek w centrum miasta. Niedługo koszmar kierowców i pieszych wreszcie się skończy. Za kilka dni droga pod dwoma wiaduktami kolejowymi zostanie otwarta dla ruchu. –  Obecnie trwają tam ostatnie roboty, m.in. wykonywana jest nawierzchnia asfaltowa wraz z nawierzchnią ścieralną – mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy firmy Budimex, która modernizuje linię kolejową na wysokości powiatu otwockiego. 

Wykonawca musi jeszcze ułożyć chodniki po obydwu stronach drogi. – Jeśli pogoda nie pokrzyżuje nam planów, to droga pod wiaduktami zostanie udostępniona dla kierowców za kilka dni – zdradza Michał Wrzosek. Małe utrudnienia mogą jednak czekać pieszych. Niewykluczone, że przez krótki czas będą mieli do dyspozycji tylko jeden chodnik. Firma zapewnia, że stara się wykonać wszystkie prace, aby droga wraz z dwoma chodnikami została udostępniona w tym samym czasie. 

– To już ostatni etap modernizacji tego odcinka linii kolejowej roboczo nazywanego „Orlą”. W tym miejscu powstały dwa zupełnie nowe wiadukty oraz droga, która jest obniżona o ponad metr, dzięki czemu będą mogły tędy jeździć samochody dostawcze i ciężarowe. Na Orlej zrobiono również odwodnienie – tłumaczy wykonawca. I dodaje, że prace są jednak nadal realizowane na innych odcinkach linii kolejowej, m.in. kończy się modernizacja PKP Otwock i trwa budowa wiaduktów oraz tunelu drogowego na ul. Żeromskiego w Otwocku. 

5 myśli na temat “Otwierają drogę pod wiaduktami przy ul. Orlej

  • 30 lipca 2020 o 14:53
    Permalink

    Szkoda, że nie pomyślano o drodze dla rowerów.

    Odpowiedz
  • 31 lipca 2020 o 08:06
    Permalink

    Czyli miałem nosa pisząc wcześniej w komentarzu, że te roboty przy wiaduktach to się ciągną już prawie od 3 lat. Tego fachowca z PKP, który postanowił dokleić modernizacje torów i peronów w Otwocku najpierw do remontu odcinka Dęblin-Pilawa a potem Pilawa-Otwock powinno się skazać na minimum 3 lata robót publicznych najlepiej właśnie w ramach modernizacji którejś z linii kolejowych. Przy tak rozległym układzie torowym i dworcowym na prace w Otwocku powinno być odrębne postępowanie przetargowe tak jak obecnie zrobiono na remont Zachodniej – wtedy byłaby szansa żeby się w 6-9 miesięcy wyrobić z modernizacją a nie ślimaczyć wiele lat. Dobrze że na razie nie będzie modernizacji od Otwocka do Wawra bo jakby była, to pewnie prace w Otwocku ciągnęłyby się przez kolejne 5 lat a nie do końca obecnego tak jak jest planowane. Cieszy koniec prac przy wiaduktach (ja już zaczynałem wątpić że ten finał będzie możliwy przed rocznicą zamknięcia przejazdu) i jeśli są one zależne od pogody, to w przyszłym tygodniu powinien się przejazd w tym miejscu otworzyć, bo do poniedziałku ma być ciepło i sucho ale nie za gorąco, więc chyba idealnie do robót drogowych. Ciekawe, czy autobusy szczególnie zastępczej linii ZTM wrócą jeszcze na przystanek przy Orlej, bo ten na Kupieckiej to jest jakaś porażka zwłaszcza w wersji wjazdu na tę ulicę od strony Świderskiej a nie od Kołłątaja. Znowu ktoś się nie popisał z lokalizacją tego przystanku, bo on powinien być umiejscowiony po drugiej stronie Kupieckiej na jej końcu przy skrzyżowaniu z Andriollego.

    Odpowiedz
    • 31 lipca 2020 o 15:19
      Permalink

      Tak się zastanawiam, już musztarda po obiedzie, ale skoro zupełnie nowe wiadukty, to właściwie czemu z filarem pośrodku? Nie można było zrobić dłuższych? Technicznie coś takiego przecież jest wykonalne (np. trzy pasy pod wiaduktami na Górczewskiej na Woli).

      Odpowiedz
  • 1 sierpnia 2020 o 06:31
    Permalink

    Mam nadzieję że o ścieżce nie zapomnieli bo na majowej jak pod tunelem jeżdżę na rowerze już bym miał wypadek śmiertelny z ciężarówką która dotknęła mojej kierownicy, fartem utrzymałem rownowage ale teraz boję się tam jeździć

    Odpowiedz

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.