Pociągi do Warszawy od połowy sierpnia

Na tą wiadomość pasażerowie czekali od dawna. Stacja kolejowa w Otwocku wraz z przejściem podziemnym pod peronami są już niemal gotowe. Trwają przygotowania do wznowienia ruchu pociągów zarówno w kierunku Warszawy (od 15 sierpnia), jak i w stronę Pilawy (koniec sierpnia). Przejezdna jest już droga pod wiaduktami przy ul. Orlej.

AGNIESZKA JASKULSKA

PKP PLK planują przywrócić ruch pociągów w kierunku Warszawy od soboty, 15 sierpnia. Obecnie pociągi z Otwocka do stolicy nie kursują ze względu na to, że na wysokości PKP Świder są montowane rozjazdy. – Te nowoczesne urządzenia sterowania ruchem umożliwią sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów przez stację – mówi Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe. I dodaje, że starą konstrukcję pierwszego peronu zastąpiła nowa.

Stacja kolejowa w Otwocku jest niemal gotowa. – Od września ostatni, najdłuższy peron od ul. Warszawskiej dołączy do dwóch peronów udostępnionych pasażerom w ubiegłym roku. W połowie sierpnia zostanie udostępnione także nowe przejście podziemne, którym będzie można dojść do peronów z dwóch stron miasta, czyli od ul. Świderskiej i ul. Orlej w centrum Otwocka oraz z drugiej strony torów od ul. Warszawskiej – podkreślał kierownik kontraktu Karol Mazurek podczas briefingu prasowego, który odbył się w środę, 5 sierpnia, na PKP w Otwocku. Przejście podziemne jest dobrze oświetlone. – Na perony można wejść po schodach lub wjechać windą, która ma odpowiednie wymiary, aby zmieścił się tam wózek inwalidzki czy wózek dziecięcy dla bliźniąt, lub rower. Przejście podziemne jest także odwodnienie – zaznaczył Mazurek. Ostatnie prace na PKP Otwock mają zakończyć się do końca wakacji. Dworzec w całości zostanie udostępniony pasażerom we wrześniu.

– Pociągi pojadą w kierunku Pilawy tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego. Wznowienie ruchu jest planowane 30 sierpnia. Pociągi pojadą po nowym torze – informuje Karol Mazurek. A Karol Jakubowski dodaje, że pasażerowie skorzystają z nowych peronów na trzech stacjach i sześciu przystankach. Przystanki kolejowe w kierunku Pilawy są już gotowe poza tym w Śródborowie, gdzie trwają jeszcze ostatnie prace. Natomiast przejście podziemne na wysokości teatru miejskiego przy ul. Armii Krajowej i ul. Sosnowej zostanie otwarte dla pieszych również na koniec wakacji. Do końca roku pociągi z Otwocka do Pilawy będą kursowały tylko po jednym, nowym torze, ale od grudnia to ma się zmienić. – Zostanie włączony do ruchu drugi tor, co znacznie usprawni częstotliwość kursowania pociągów regionalnych i dalekobieżnych – zapewniają przedstawiciele PKP PLK.

Pod koniec zeszłego tygodnia otwarta została droga pod wiaduktami przy ul. Orlej. Wcześniejsze plany wykonawcy pokrzyżowała pogoda, ale jak tylko wyszło słońce, zaczęto układać asfaltową nawierzchnię i chodniki.

Kierownik kontraktu dodaje, że budowa nowego bezkolizyjnego skrzyżowania i tunelu drogowego na ul. Żeromskiego idą pełną parą. Obecnie roboty koncentrują się na budowie ostatniego segmentu konstrukcji. Nowym tunelem na ul. Żeromskiego kierowcy pojadą wiosną przyszłego roku.

Jedna myśl na temat “Pociągi do Warszawy od połowy sierpnia

  • 10 sierpnia 2020 o 17:56
    Permalink

    Fajnie że otworzyli tunel przy stacji, szkoda tylko że nie skończony, rozgrzebany i z różnymi słupkami po drodze nie wiadomo na jak długo. No i oczywiście słowem nie wspomnieliście o jednoczesnym zlikwidowaniu przejazdu przez tory na Pułaskiego. Panowie z Budimexu i PKP to w ogóle komuś zgłaszali, czy też zrobili tak sami z siebie, bo kto im zabroni? Rozumiem, że model państwa, w którym różne spółeczki skarbu państwa się panoszą gdzie chcą a lokalne władze nie mają nic do powiedzenia, ciągle obowiązuje. Samorządowcy otwoccy to w ogóle mają cokolwiek do powiedzenia w kwestii tego remontu kolejowego czy mają tylko przyklepywać co tam sobie PKP wymyśli?

    Druga sprawa czy wraz z oddaniem przejścia podziemnego pod stacją od Warszawskiej zostanie dorobiony chodnik od strony osiedla Tysiąclecia tak samo jak jest od strony bazarku, gdzie chodniki są z obu stron? Ponoć coś takiego kolejarze obiecali naszym lokalnym władzom. Bo trudno mi sobie wyobrazić by dojście chodnikowe do przejścia na Stacji od Warszawskiej było tylko zkierunku Stylowej i mieszkaniec Czapelaka musiał albo ostro nadrabiać drogi albo przebijać się przez piachy lub błoto (w zależności od pogody) na obecnym parkingu samochodowym przy stacji. Przed modernizacją od strony Warszawskiej i Czapelaka był jednak normalny chodnik z dojściem na stację.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.