Przebudują most przez Świder

Stary most kolejowy między Otwockiem a Józefowem zostanie rozbudowany. Zamiast dwóch torów na moście będą cztery tory. Inwestycja jest związana z kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej nr 7 między Wawrem a Otwockiem, gdzie w najbliższych latach krajobraz zmieni się nie do poznania. Na tym odcinku powstaną cztery tory, o czym „Linia” informowała pierwsza.

AGNIESZKA JASKULSKA

O tym, że między Wawrem a Otwockiem mają być cztery tory, pisaliśmy już w lutym 2018 roku. Obecnie trwa przebudowa linii na wysokości Otwocka, Celestynowa i dalej w kierunku Pilawy. PKP PLK, które są inwestorem modernizacji, przygotowują się do kolejnego etapu prac od Otwocka do Wawra i Warszawy Wschodniej – „Linia” informowała o tym w kwietniu. Budowa dwóch torów na krótszym odcinku linii kolejowej od Warszawy Wschodniej do PKP w Wawrze jest zaplanowana na lata 2021-2023. Potem rozpocznie się realizacja kolejnego, ostatniego etapu – budowa czterech torów na odcinku od Wawra do Otwocka. Wtedy zostanie rozbudowany most kolejowy przez Świder, który łączy otwocki i józefowski brzeg rzeki (most kolejowy znajduje się obok mostu drogowego).

– Przeprawa kolejowa nad rzeką Świder jest częścią modernizacji linii kolejowej nr 7. PKP PLK przygotowują się do realizacji prac na odcinku od Warszawy Wschodniej do Wawra, a także do kolejnego etapu na odcinku od Wawra do Otwocka – tłumaczy Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK. – Dokumentacja projektowa dla całego zakresu prac została już opracowana. Obecnie trwa proces uzyskiwania decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia realizacji prac budowlanych. Jednym z głównych założeń projektu jest rozbudowa trasy z Warszawy do Otwocka do układu czterotorowego – zaznacza Janduła.

I podkreśla, że oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego poprawi przepustowość linii i usprawni codzienne podróże do pracy czy szkoły.

– W związku z tym, że pomiędzy Wawrem a Otwockiem zostaną dobudowane dodatkowe dwa tory, planuje się rozbudowanie dotychczasowego mostu kolejowego przez Świder o dwie dodatkowe konstrukcje pod każdy tor. Oznacza to, most, tak jak na całym odcinku od Wawra do Otwocka, będzie miał cztery tory – informuje Martyn Janduła. I tłumaczy, że dotychczasowy most zostanie całkowicie zmodernizowany i z każ-dej strony będzie dobudowana jedna konstrukcja pod jeden tor. Cały nowy most będzie miał taki sam typ konstrukcji co stary, po którym kursują pociągi.

– Szerokość całego obiektu, czyli istniejącego mostu wraz z dodatkowymi konstrukcjami po bokach, będzie wynosiła ok. 26 metrów – mówi przedstawiciel PKP PLK. – Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe na wykonanie robót dla odcinka Warszawa Wschodnia – Wawer. Natomiast wykonawca robót dla odcinka Wawer – Otwock dopiero zostanie wybrany w przetargu. Prace na tym odcinku planuje się po 2023 roku. Realizacja robót zakłada utrzymanie ruchu pociągów po dwóch torach – zaznacza Janduła.

I podkreśla, że modernizacja odcinka Warszawa Wschodnia – Otwock także wiąże się z przebudową istniejących przystanków i poprawą dostępności infrastruktury kolejowej dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na trasie między Wawrem a Otwockiem planowana jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.