Zmiana spojrzenia na Nadwiślankę

Zdaniem burmistrza Marka Banaszka Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) dostrzegł w końcu potrzebę przebudowy trasy nr 801 w kierunku Józefowa i prowadzi na ten temat rozmowy z władzami Warszawy. Najpierw ma powstać projekt i trzeba będzie uzyskać wszystkie pozwolenia.

ALEKSANDRA CZAJKOWSKA

Burmistrz Józefowa został zaproszony na spotkanie do MZDW w Warszawie m.in. w sprawie planów poszerzenia drogi wojewódzkiej nr 801. – To było pierwsze takie spotkanie z nowym dyrektorem MZDW. Zabiegałem
o nie od dawna, ale z uwagi na pandemię nie mogło się odbyć wcześniej – poinformował radnych na sesji Marek Banaszek.

Radni pytali, czy coś drgnęło w sprawie przebudowy drogi nr 801. Burmistrz przekazał dobre wiadomości. – W MZDW widoczna jest zmiana spojrzenia na tę sprawę. Nowy dyrektor będzie zabiegał o to, aby rozpocząć projektowanie nowej trasy 801 – mówił Marek Banaszek. W przyszłorocznym budżecie samorządu wojewódzkiego zaplanowano ok. 2 mln zł na rozpoczęcie projektowania przebiegu drogi po nowym śladzie alei Nadwiślańskiej.

– W tej sprawie kluczowa jest współpraca z władzami Warszawy, bo planowana inwestycja przebiega na odcinku od granic Warszawy do ul. Wyszyńskiego, gdzie tzw. Nadwiślanka ma prowadzić po nowym śladzie. W związku z tym władze Warszawy muszą też podjąć działania zmierzające do realizacji tego zadania, żeby nowa droga, którą wybuduje województwo, nie kończyła się w polu – wyjaśnił na sesji burmistrz.

W tym celu ma być powołany wspólny zespół do realizacji tej inwestycji (złożony z przedstawicieli marszałka województwa i prezydenta Warszawy). Na razie prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i marszałek województwa Adam Struzik podpisali list intencyjny o ramowej współpracy w zakresie wspólnych inwestycji.

– To oczywiste, że przy tak dużym projekcie dwa samorządy muszą się porozumieć. Wiadomo, że któryś z nich będzie wiodącym i zleci wykonanie zadania jednemu projektantowi, żeby to sprawnie poszło – podkreśla burmistrz.

Po stronie Warszawy jest do wykonania niecałe 1,5 km drogi do połączenia z dwoma pasami, gdzie dalej jest wjazd na S2. Władze województwa i Józefowa mają dużo więcej kilometrów drogi do realizacji.

– Dobrze, że jest jakaś propozycja współpracy, choć widzę pewne zagrożenie po stronie Warszawy. Wiem, jakie potężne cięcia są tam w wydatkach inwestycyjnych. Około 1,5 mld zł zdjęto z inwestycji, które miały rozpocząć się w ubiegłym roku, jest więc obawa, że Warszawa uzna tę inwestycję za nieistotną – zastanawia się burmistrz Józefowa. Zaznacza jednak, że nic jeszcze nie jest przesądzone, trzeba być dobrej myśli i działać
w tym kierunku.

– Należymy do Stowarzyszenia Metropolia Warszawa. Spróbuję spotkać się z wiceprezydentem Warszawy i na razie przekonać go do wykonania projektu i uzyskania pozwoleń. To i tak zajmie przynajmniej trzy lata. To nie są duże kwoty, a do czasu realizacji inwestycji być może problemy finansowe miną – prognozuje Marek Banaszek. I podkreśla, że na tym etapie istotne jest to, że wszystkie strony widzą potrzebę poszerzenia drogi nr 801.

– To skomunikowanie z S2 od południa jest bardzo ważne i wygląda na to, że Zarząd Dróg Wojewódzkich to dostrzegł. Wcześniej tego nie widziałem, a ze spotkania z nowym dyrektorem wynika, że widzi on konieczność przebudowy tej drogi – podkreśla burmistrz.

Jedna myśl na temat “Zmiana spojrzenia na Nadwiślankę

  • 19 października 2020 o 07:20
    Permalink

    Brawo Józefów…
    Panie Prezydencie a Otwock nie chciałby przedłużenia tej drogi?
    Coś byście w końcu sensownego zrobili dla mieszkańców, a nie tylko ścieżki rowerowe i parkometry.

    Odpowiedz

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.