Czarna środa w mediach

Trwa akcja „Media bez wyboru”. Nie nadają wszystkie niepubliczne stacje telewizyjne i rozgłośnie radiowe, ogólnopolskie portale internetowe nie publikują żadnych treści. To protest przeciwko planowanemu wprowadzeniu specjalnego podatku od reklam. „Linia Otwocka” jest lokalną gazetą i w nas ten podatek bezpośrednio jeszcze nie uderza, ale solidaryzujemy się z ogólnopolskimi mediami

Niezależne polskie media protestują przeciwko pomysłowi Ministerstwa Finansów, które przedstawiło projekt ustawy o tzw. składce reklamowej. De facto ma to być podatek od reklamy w internecie, w mediach tradycyjnych (telewizjach, radiach, prasie) oraz w kinach. Rząd chce w ten sposób pozyskać około 800 mln zł rocznie. Te pieniądze mają wesprzeć Narodowy Fundusz Zdrowia, Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków oraz nieistniejący jeszcze twór – Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Podatek ma obowiązywać już od lipca.

Protestujący nie mają wątpliwości, że nowy podatek to atak na wolne, niezależne media. Argument, że pozyskane w ten sposób pieniądze będą formą „składki” na walkę z COVID-19, uważają za wygodny pretekst do wprowadzenia obciążeń, które osłabią media i ostatecznie uderzą w odbiorców. W tym samym czasie media publiczne dostają od państwa gigantyczne dofinansowanie w wysokości 2 mld zł. Podział na „równych i równiejszych” aż bije w oczy. „Linia Otwocka” solidaryzuje się z protestującymi.

3 komentarze do “Czarna środa w mediach

  • 11 lutego 2021 o 10:52
    Permalink

    Wy się z nimi solidaryzujecie? Dziwne, prasa lokalna, która jak sami piszecie, powinna dbać o równość prawa, popiera tych, którzy swoje zyski transponują za granicę, zamiast dbać o to aby podatki od tych zysków płacili w Polsce, a nie w kraju wydawcy. Czy mi się wydaje, że to postawa czysto polityczna? Jak myślicie?

    Odpowiedz
  • 11 lutego 2021 o 10:56
    Permalink

    A swoją drogą proponuję – czarny tydzień, a może miesiąc, lub rok. Fajnie by było.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.